با امکانات و ویژگی‌های برنامه ژورنال اپل در iOS 17 آشنا شوید

شب گذشته اپل در جریان برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان خود از سیستم‌عامل موبایلی جدید این شرکت با نام iOS 17 رونمایی کرد. همان‌طور که با توجه به شایعات پیشین نیز انتظار می‌رفت؛ اپل ضمن معرفی ویژگی‌های جدید iOS 17 از یک برنامه جدید برای خاطره‌نویسی نیز رونمایی کرد. این برنامه “Journal” نامگذاری شده و اپل از آن به‌عنوان راهکاری جدید برای قدردانی از لحظات زندگی یاد کرده است.

برنامه ژورنال آیفون در طول روز از تکنیک‌های یادگیری ماشینی بر روی گوشی استفاده کرده و پیشنهادات و ایده‌هایی را برای نوشتن ارائه می‌دهد. پیشنهادات شخصی‌سازی شده با توجه به فعالیت‌های اخیر در مخاطبان کاربر، موقعیت مکانی، موسیقی، تصاویر، پادکست‌ها و اپلیکیشن‌های تمرینی ارائه شده و برای یادآوری زمان نوشتن به کاربر از اعلان‌های برنامه‌ریزی شده استفاده می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهند که خاطره‌نویسی می‌تواند برای سلامت روان ما بسیار مفید باشد. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که نوشتن تجربیات ما می‌تواند تا حد زیادی به کاهش اضطراب کمک کرده و حتی تعداد روزهای استفاده از مرخصی در زمان ابتلا به بیماری را کاهش دهد. بعلاوه نگارش رسا و یادداشت‌های تقدیرآمیز به‌عنوان یکی از روش‌های ارتقاء سطح مقبولیت فردی و توانایی پردازش شناختی مورد پذیرش قرار گرفته است.

اپل در حال انجام کارهای بیش‌تری برای ارائه ویژگی‌های سلامت‌محور است. در این راستا مشخصا می‌توان به عرضه اپلیکیشن Health برای آیپد اشاره کرد. بنابراین اضافه شدن ویژگی جدیدی از این طیف به گوشی‌های آیفون نیز کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. کارشناسان امیدوارند که این برنامه نهایتا بدون نیاز به اتصال با آیفون برای سیستم‌عامل macOS نیز عرضه شود. کاربران آیفون قادر به قفل کردن برنامه خواهند بود؛ مشخصه‌ای که از تکنیک رمزنگاری end-to-end استفاده می‌کند.

به همین دلیل اپل ادعا می‌کند که این برنامه برای محافظت از حریم خصوصی کاربران تولید شده است. بنابراین هیچ‌کس جز خود کاربر نمی‌تواند به ورودی‌های ژورنال وی دسترسی داشته باشد. پیش از این کاربران آیفون تنها با استفاده از اپلیکیشن‌های متفرقه نظیر Day One یا به‌کارگیری برنامه Notes قادر به یادداشت‌برداری و خاطره‌نویسی بودند. با این‌حال از آنجا که اکنون این قابلیت به‌صورت بومی ارائه شده است؛ لذا بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که تاثیرات آن بر اپلیکیشن‌های خاطره‌نویسی موجود در فروشگاه اپ استور به چه شکل خواهد بود.

بعلاوه اپل یک API جدید موسوم به Journaling Suggestions را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد. بدین‌ترتیب توسعه‌دهندگان می‌توانند در برنامه‌های خود از این API استفاده کنند. با انتشار iOS 17 در فصل پاییز، برنامه ژورنال نیز در دسترس کاربران آیفون قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH