کدام مدل‌های آیفون آپدیت iOS 17 را دریافت می‌کنند؟

شب گذشته شرکت اپل از سیستم‌عامل iOS 17 رونمایی کرد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها آخرین نسخه iOS در فصل پاییز امسال منتشر خواهد شد. همچنین انتشار نسخه بتا نیز پیش‌تر آغاز شده است. پیش از این یکی از پرسش‌های اساسی مطرح شده این بود که آیا اپل پشتیبانی از برخی آیفون‌های قدیمی خود را متوقف خواهد کرد یا خیر. بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده، iOS 17 از گوشی‌های آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X پشتیبانی نخواهد کرد.

بر اساس اعلام وبسایت رسمی اپل، آیفون XS، آیفون XR و مدل‌های جدیدتر از آنها از نسخه جدید iOS پشتیبانی خواهند کرد. این موضوع به معنای پشتیبانی از آیفون‌هایی است که در سال 2018 و پس از آن به بازار عرضه شده‌اند. این خبر حقیقتا خوشایند قلمداد می‌شود؛ چرا که نشان می‌دهد اپل حتی گوشی‌های هوشمند 5 ساله خود را نیز به آخرین نسخه iOS به‌روزرسانی می‌کند. تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی قادر به انجام این‌کار نبوده و در آینده نیز احتمالا هرگز چنین اقدامی را انجام نخواهند داد.

این موضوع یکی از دلایلی است که کاربران آیفون هر ساله گوشی‌های خود را ارتقاء نمی‌دهند. در واقع پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت اپل اصلی‌ترین دلیل برای استفاده طولانی کاربران از آیفون‌های خود به‌شمار می‌رود. این واقعیت که شما گوشی آیفون XS مکس را در سال 2018 خریداری نموده و همچنان در سال 2023 از iOS 17 استفاده کنید؛ بسیار شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد. حتی ممکن است این گوشی در سال آینده نیز به‌روزرسانی iOS 18 را دریافت کند.

برای مقایسه جالب است بدانید که شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی با وعده ارائه 3 به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل برای محصولات خود، کاربران را هیجان‌زده می‌کنند. این در حالیست که اندروید از قبل‌تر نیز نسبت به iOS عقب افتاده و با وجود عرضه اندروید 12 و متعاقبا اندروید 13، شرکت‌های سازنده دستگاه‌های اندرویدی برای رقابت با اپل مسیری طولانی را پیش رو دارند.

اکنون بایستی به خاطر داشت که اپل تمامی بخش‌های iOS از نرم‌افزار گرفته تا سخت‌افزار را کنترل می‌کند. بنابراین این شرکت در مقایسه با سامسونگ و موتورولا می‌تواند به‌روزرسانی گوشی‌های خود را برای مدت زمان طولانی‌تری ادامه دهد. این در حالیست که شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و موتورولا صرفا در زمینه تولید سخت‌افزار فعالیت داشته و بعضا از قطعات تولیدی سایر شرکای تجاری خود مانند کوالکام و مدیاتک بهره می‌گیرند.

کاربران آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X احتمالا بایستی به‌دنبال خریداری یک گوشی جدید باشند. با این‌حال این افراد در صورت وضعیت مناسب گوشی‌های خود کماکان می‌توانند به استفاده از آنها ادامه دهند؛ چرا که اپل تا چند سال دیگر نیز به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای این دستگاه‌ها منتشر خواهد کرد. اما چنان‌چه گوشی‌های فوق، کهنه و فرسوده باشند؛ در این‌صورت اکنون زمان مناسبی برای ارتقاء آنها است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH