نوکیا راه جدیدی را برای افزایش سرعت اینترنت گوشی‌های اندرویدی معرفی کرد

نوکیا با موفقیت روش جدیدی را برای افزایش سرعت گوشی‌های اندرویدی آزمایش کرد که به محض انتشار اندروید 14 در دسترس قرار می‌گیرد. این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد راهی پیدا کرده است که به کاربران اندروید اجازه می‌دهد تا برش‌های شبکه را بر اساس نیاز خودشان از اپراتورها خریداری و فعال کنند.

روش Network slicing عمل بخش کردن یا برش یک زیرساخت شبکه فیزیکی به چندین شبکه مجازی است که در آن، برش‌های جداگانه می‌توانند خدمات بهتر و قابل تنظیم برای برنامه‌ها یا موارد مشابه را ارائه دهند. به عنوان مثال، یک کاربر می‌تواند یک قطعه جدید را از طریق برنامه‌های گیمینگ ابری محلی فعال کند تا به عملکرد بهتر و تاخیر کمتری دست یابد. یا این که فردی در یک رویداد ورزشی می‌تواند یک قطعه 5G را برای دسترسی سریع به اخبار ویژه فعال کند.

بزرگترین مزیت این کار، حذف تراکم شبکه است که اغلب در شبکه‌های عمومی وجود دارد. در این صورت سازمان‌ها برای حفظ امنیت و قابلیت اطمینان اینترنت خودشان نیازی به راه‌اندازی شبکه‌های مستقل و مجزا ندارند.

نوکیا همچنین ادعا می‌کند که با این ویژگی جدید، اپراتورها می‌توانند با روش‌هایی مثل ارائه بخش‌های شبکه پریمیوم، کسب درآمد کنند. این غول ارتباطات فنلاندی ادعا می‌کند که اولین شرکتی است که برش شبکه 5G را برای تمامی اپلیکیشن‌های سیستمی دستگاه، با اطمینان پیاده‌سازی و مدیریت می‌کند. این ویژگی جدید از همه دستگاه‌های 4G و 5G پشتیبانی می‌کند که این موضوع به اپراتورهای تلفن همراه اجازه می‌دهد تا از اکوسیستم وسیعی از دستگاه‌ها و تجهیزات شبکه بهره ببرند.

این شرکت مواردی از پیاده‌سازی و آزمایش شبکه را با همکاری مشتریان خود انجام داد، از جمله برش شبکه برای شبکه‌های خصوصی مجازی 5G، برش دسترسی بی‌سیم ثابت، برش Edge، برش برای برنامه‌ها، Sliced Private Wireless و همچنین اتوماسیون مدیریت برش.

سال گذشته، اریکسون، اوپو و کوالکام با موفقیت، برش شبکه سازمانی 5G را بر روی یک گوشی هوشمند تجاری آزمایش کردند که راه را برای گسترش بیشتر این فناوری هموار کرد. برش شبکه توسط اپراتورها به عنوان یکی از بزرگترین فرصت‌های درآمدی شبکه‌های مستقل 5G  تلقی می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH