مشخصات نمایشگر گوشی‌های سری پیکسل 8 گوگل فاش شد

یک منبع داخلی در شرکت گوگل، مشخصات نمایشگرهای مورد استفاده در گوشی‌های آینده پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو را در اختیار وبسایت Android Authority قرار داده است. اگرچه برخی اطلاعات منتشر شده با جزئیات لو رفته توسط راس یانگ؛ افشاگر و مدیرعامل موسسه Display Supply Chain Consultants هماهنگی دارد؛ اما در این میان به جزئیات جالبی پیرامون گوشی‌های پیکسلی سال 2023 گوگل نیز اشاره شده است.

همان‌طور که راس یانگ نیز پیش‌تر اعلام کرده بود؛ گوگل برای گوشی پیکسل 8 خود به‌جای استفاده از نمایشگر 6.31 اینچی موجود در پیکسل 7 از یک پنل کوچکتر با اندازه 6.17 اینچ بهره خواهد برد. این پنل همانند گذشته از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (معادل 1080×2400 پیکسل) استفاده خواهد کرد؛ اما نرخ نوسازی آن افزایش یافته و از 90 به 120 هرتز خواهد رسید.

همچنین حداکثر میزان روشنایی نمایشگر هنگام پخش محتوای HDR از 1000 به 1400 نیت افزایش خواهد یافت. کاهش اندازه نمایشگر موجب می‌شود تا میزان چگالی پیکسلی آن افزایش یافته و از 417 به 427ppi برسد.

از سوی دیگر نمایشگر گوگل پیکسل 8 پرو با تغییراتی مواجه خواهد شد. گوگل برای این گوشی، استفاده از نمایشگر خمیده را متوقف نموده و در عوض از یک پنل تخت بهره خواهد برد. این مشخصه یکی از موضوعات بحث‌برانگیز برای گوگل به‌شمار می‌رود. اگرچه برخی افراد از وجود نمایشگر خمیده در گوشی‌های پیکسل 6 پرو و پیکسل 7 پرو لذت می‌برند؛ اما به‌نظر می‌رسد که اکثریت کاربران مایل به حذف لبه‌های خمیده نمایشگر هستند. در صورت صحت اطلاعات اخیرا لو رفته می‌توان انتظار داشت که گوگل روند به‌کارگیری نمایشگرهای خمیده را متوقف نماید.

اندازه نمایشگر پیکسل 8 پرو نیز همانند گوگل پیکسل 8 اندکی کاهش یافته و از 6.71 به 6.7 اینچ خواهد رسید. اما نکته عجیب اینکه رزولوشن نمایشگر نیز کاهش یافته و از +QHD (معادل 1440×3120 پیکسل) در پیکسل 7 پرو به 1334×2992 پیکسل در گوشی پیکسل 8 پرو خواهد رسید. این موضوع موجب کاهش میزان چگالی پیکسلی از 512 به 490ppi می‌شود؛ اگرچه اکثریت کاربران به اعمال چنین تغییری پی نخواهند برد.

حداکثر میزان روشنایی نمایشگر هنگام پخش محتوای HDR نیز افزایش یافته و از 1000 نیت در مدل نسل قبلی به 1600 نیت ارتقاء خواهد یافت.

مشخصات نمایشگرهای سری پیکسل 8 و مقایسه آنها با گوشی‌های خانواده پیکسل 7

نمایشگر پیکسل 8 پرو کماکان از نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده می‌کند؛ اما این پنل برخلاف انواع به‌کارگیری شده در گوشی‌های پیکسل 6 پرو و پیکسل 7 پرو در هر ثانیه به شکل روان‌تری می‌تواند در بازه 60 تا 120 هرتز عمل نماید. هر 2 مدل قبلی پیکسل پرو دارای نرخ‌های نوسازی از پیش تعریف شده شامل 30، 60 و 120 هرتز بودند.

این موضوع بدان معناست که گوگل پیکسل 8 پرو به شکل بهتری می‌تواند نرخ نوسازی نمایشگر خود را با محتوای در حال پخش تطبیق دهد. بایستی توجه داشت که نرخ نوسازی 120 هرتزی نمایشگر در گوشی پیکسل 8 از ماهیت متفاوتی برخوردار بوده و با نرخ‌های از پیش تعیین شده 10، 30، 60 و 120 هرتز عمل خواهد کرد.

اطلاعات جدید نشان می‌دهند که گوگل اندازه شعاع گوشه‌ای در نمایشگر هر 2 گوشی را 2 برابر کرده است. در نتیجه نمایشگرها دارای گوشه‌هایی گردتر با زوایای کمتر خواهند بود. همچنین این منبع خبری خاطرنشان می‌کند که نمایشگر پیکسل 8 پرو همانند پنل‌های به‌کارگیری شده در پیکسل 6 و پیکسل 7 با سفارش گوگل و توسط شرکت سامسونگ تولید خواهد شد.

نمایشگر گوگل پیکسل 8 نیز احتمالا توسط شرکت‌های BOE یا سامسونگ تولید خواهد شد. البته در این میان به نام دقیق تامین‌کننده هیچ اشاره‌ای نشده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها گوشی‌های سری پیکسل 8 طی ماه اکتبر معرفی و عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH