مرسدس بنز از کانسپت انقلابی ویژن One-Eleven 2023 رونمایی کرد + گالری تصاویر

شرکت خودروسازی مرسدس بنز از کانسپت جدید خود با نام مرسدس بنز ویژن One-Eleven 2023 رونمایی کرد. این خودرو به فناوری‌های نوآورانه‌ فراوانی مجهز شده و از پیشرانه تمام الکتریکی پشتیبانی می‌کند.

ظاهر مدرن، طراحی جذاب و نارنجی‌ رنگ آن که در نور تغییر می‌کند، موجب شده با خودرویی لوکس و پیشرفته روبرو باشیم!

ظاهر خودرو حالتی کمان‌شکل دارد و قسمت جلویی با ارتفاع کم شروع شده و تا انتهای خودرو همین حالت کمانی حفظ می‌شود. ارتفاع خودرو 1170 میلی‌متر است.

پنجره‌های کانسپت ویژن One-Eleven 2023 مات بوده و چرخ‌ها به خوبی طراحی شده و قطر زیادی دارند. این چرخ‌های قدرتمند با طراحی پیچیده با ظاهر مینیمالیستی خودرو در تضاد هستند.

مشخصات فنی مرسدس بنز ویژن One-Eleven 2023

دو موتور مرسدس بنز ویژن One-Eleven 2023 توسط متخصص موتور الکتریکی YASA، زیرمجموعه برند مرسدس بنز از سال 2021، ساخته شده است. باتری سلولی خنک‌کننده مایع نیز در افزایش عملکرد موتور نقش دارد.

تیم وولمر، موسس و مدیر ارشد فناوری YASA گفت که موتورهای جریان محوری به طور قابل توجهی سبک‌تر و فشرده‌تر هستند و در حال حاضر در 99 درصد از خودروهای الکتریکی استفاده می‌شوند. توان و پایداری بسیار بالا جزو مزایای این فناوری هستند.

طراحی ظاهری

مرسدس بنز سعی کرد در ساخت خودروی ویژن One-Eleven از خودروهای جذاب C 111 که در سال‌های 1960 تا 1970 تولید شده بودند، الهام بگیرد. قفل‌های تهاجمی ویژن One-Eleven توسط یک دیفیوزر بزرگ در عقب پشتیبانی می‌شوند. همچنین، مه‌شکن‌های دایره شکل، ورودی‌های هوای مشکی رنگ روی کاپوت، چراغ‌های پیکسلی و دیگر موارد در ظاهر خودرو به چشم می‌خورند.

اسپویلر خودرو به صورت جمع شونده طراحی شده که برای ایجاد نیروی رو به پایین در سرعت کاربرد دارد. گوردون واگنر، مدیر ارشد طراحی گروه مرسدس بنز، در این باره اشاره کرد:

هدف ما در مرسدس بنز طراحی ظاهری نیست، ما قصد داریم روی نمادها کار کنیم! همین امر باعث می‌شود که بین طراحی اصلی و لوکس تفاوتی وجود داشته باشد.

کابین کانسپت ویژن One-Eleven 2023

کانسپت ویژن One-Eleven 2023 از کابین مینیمال و ساده‌ای برخوردار است که حس خارق‌العاده‌ای را برای سرنشینان ایجاد می‌کند.

صفحه نمایش لمسی، بافت پلی استر بازیافتی داشبورد، چرم نارنجی، آلومینیوم صیقلی در پره‌های فرمان و غیره توانسته‌اند ظاهر جذابی را در کابین به وجود بیاورند. یک کنسول مرکزی جمع و جور نیز در فضای داخلی آن به چشم می‌خورد.

پدال‌های ترمز و گاز نیز از آلومینیوم صیقلی ساخته شده‌اند. صندلی‌های کابین حس اسپرت و مدرنی را منتقل می‌کنند و در رنگ سفید طراحی شده‌اند. فرمان با روکش چرمی که با کنترل‌های مختلف لمسی مجهز شده است، از دیگر امکانات این خودرو به حساب می‌آید.

فناوری‌ها و امکانات مرسدس بنز ویژن One-Eleven 2023

طراحان شرکت مرسدس بنز در این محصول از فناوری واقعیت افزوده (AR) استفاده کرده‌اند! راننده خودرو می‌تواند از هدست واقعیت افزوده Magic Leap 2 استفاده کرده و تجربه جدیدی کسب کند.

کمپانی مرسدس بنز از زمان عرضه خودروی F015 خود در سال 2015، روی فناوری واقعیت افزوده در خودروهای خود کار می‌کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH