9 قابلیت ویژه اندروید و ویندوزفون که هواداران آیفون 6 آن را می‌خواهند

mobile os

حتی سرسخت‌ترین هوادار اپل نیز به این موضوع اذعان دارد که برخی از مزایای گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل‌های دیگر وجود دارند که بودن آن‌ها بر روی گوشی اپل خواهد توانست این گوشی را به تکامل برساند. در ادامه با شما همراه خواهیم بود با 9 قابلیت ویژه اندروید و ویندوزفون که هواداران آیفون 6 آن را می‌خواهند. البته در نظر داشته باشید که تمامی این موارد در گوشی‌های شرکت‌هایی مانند نوکیا، سامسونگ، هواوی، ال‌جی، اچ تی سی و غیره وجود دارد و مسلما اپل نیز از پس اجرای آن‌ها بر خواهد آمد.

1-      استفاده از قفل هوشمند صفحه‌نمایش: شاید بارزترین مثال برای این قفل‌های هوشمند را بتوان قفل‌های نمایشگر تعبیه‌شده بر روی چند مدل از گوشی‌های شرکت ال‌جی دانست. مدل‌های ال‌جی جی 2 و ال‌جی جی 3 با قفل‌های هوشمند نمایشگر خود به‌خوبی راه را به سایر شرکت‌ها نشان داده‌اند و مسلما هواداران اپل می‌دانند که داشتن این مزیت ویژه می‌تواند برای آیفون 6 به‌عنوان یک ویژگی مناسب به‌حساب بیاید.

2-      ضد آب بودن: زمان زیادی از عرضه گوشی‌های مقاوم در برابر آب می‌گذرد ولی اپل هنوز نتوانسته است گوشی‌های خود را به این مزیت مجهز نماید. حتی سامسونگ نیز توانست با درس گرفتن از موفقیت سونی در تولید گوشی‌های ضد آب، گوشی گلکسی س 5 را به این ویژگی مجهز کند ولی اپل هنوز هیچ نشانه‌ای از این قابلت خواستنی بر روی گوشی خود نشان نداده است. جالب اینجاست که حتی بر سر جریان چالش سطل یخ نیز گوشی سامسونگ گلکسی اس 5 گوشی آیفون 5 اس را به این چالش دعوت کرد ولی این دعوت بدون پاسخ باقی ماند. مسلما هر هواداری دوست دارد تا آیفون ضدآب در اختیار داشته باشد و این کار اپل می‌تواند یک ضرورت برای این شرکت را رفع نماید.

3-      نمایشگری از جنس یاقوت: شاید این نمایشگرها یک سال پیش هیچ جایگاهی در ذهن خریداران گوشی‌های موبایل نداشتند ولی امروزه و با عرضه شدن نمونه‌های حقیقی از این یاقوت‌های پرورش‌یافته در آزمایشگاه، همه می‌خواهند تا از این نوع نمایشگرها داشته باشند تا خیالشان از بابت مشکلی به نام ظرافت بیشتر از حد صفحه‌های نمایش موبایل راحت شود. البته اپل سابقه استفاده از مواد سخت را در گوشی‌های آیفون دارد ولی این استفاده تنها به پوشش روی عدسی دوربین محدود شده است و هنوز خبری از استفاده از این مواد بر روی نمایشگر آیفون نیست. مسلما اگر اپل از این نمایشگرها برای آیفون 6 استفاده کرده باشد هیچ ضرری را متحمل نخواهد شد و هواداران این حصول خواهند توانست تا این نوع نمایشگر را نیز در لیست ویژگی‌های مورد افتخار گوشی خود قرار بدهند. آخرین نمونه از این نمایشگرها در شرکت هواوی به مرحله اجرا درآمده است و در رسانه‌ها نیز با بازخورد مناسبی روبرو شده است.

4-      استفاده از حسگرهای علائم حیاتی: شاید اپل یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که از حسگرهای مختلف بر روی تلفن‌ همراه هوشمند خود استفاده کرد ولی وجود حسگرهایی مانند سنسور ضربان قلب می‌تواند آیفون 6 را به یک محصول استثنایی تبدیل نماید و این امر به‌احتمال فراوان برای آیفونی‌ها به تحقق خواهد پیوست. البته اگر از بعد دیگری به این ماجرا نگاه کنیم می‌توانیم بگوییم که یک احتمال دیگر نیز وجود دارد که ممکن است موجب شود تا اپل برای افزودن چنین امکانی به محصول خود راغب نباشد، ممکن است اپل بخواهد این امکانات را بر روی محصولات جانبی و فناوری‌های پوشیدنی بگنجاند و همین امر می‌تواند موجب شود تا اپل برای حفظ بازار محصولات جانبی خود از عرضه حسگرهای علائم حیاتی بر روی گوشی خود صرف‌نظر کند.

5-     بلندگوی Surround: داشتن یک بلندگوی دارای صدای Surround برای آیفون 6 می‌تواند یک مورد واجب باشد زیرا استقبال از این بلندگو بر روی دستگاه‌هایی مانند اچ تی سی وان M8 بسیار مناسب بوده است و اپل باید کیفیت خروجی صوتی دستگاه خود را افزایش دهد تا از اندرویدی‌ها و ویندوزفونی‌ها عقب نماند.

6-      امکان شارژ وایرلس: این امکان تاب ه حال بر روی گوشی‌های نوکیا به‌خوبی امتحان خود را پس داده است و تنها باید منتظر ماند تا اپل با یک شرکت تولیدکننده امکانات شارژ وایرلس قرارداد امضا کند تا گوشی آیفون 6 از تمام گوشی‌های تاریخ برتر شود.

7-      دکمه‌ فیزیکی برای دوربین: شاید داشتن یک دکمه فیزیکی برای دوربین برای شما چندان مهم نباشد ولی کافی است از آیفونی‌ها بپرسید که چرا برای گرفتن عکس حتما باید گوشی را جلوی صورتشان بگیرند. دکمه فیزیکی برای دوربین می‌توان استفاده از دوربین آیفون را بسیار راحت‌تر و عکاسی با این گوشی را لذت‌بخش‌تر نماید.

8-      یک دوربین نیرومند: شاید هواداران اپل کیفت دوربین آیفون را بالا بدانند ولی با عرضه شدن گوشی‌هایی مانند سری لومیای نوکیا، توقع از رقم مقابل میزان مگا پیکسل در بخش مشخصات گوشی‌ها به‌شدت بالا رفته است. اپل اگر بر روی گوشی آیفون 6 یک دوربین 20 مگا پیکسل به بالا داشته باشد آنگاه هواداران خود را در این بخش نیز کاملا راضی نگاه خواهد داشت.

9-      آخرین مورد آن‌قدر ساده است که اپل همین امروز می‌تواند آن را به آیفون 6 اضافه کند. در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی و ویندوزفونی شاهد حضور آیکون میانبر برای تنظیمات هستیم و وجود چنین امکانی خواهد توانست برای اپل بسیار مفید باشد و کاربران را از ورود مکرر به تنظیمات معاف کند.

 

3 در مورد “9 قابلیت ویژه اندروید و ویندوزفون که هواداران آیفون 6 آن را می‌خواهند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH