داستان مبارزه در قفس بین ایلان ماسک و مارک زاکربرگ چیست؟

ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، چند روز پیش اعلام کرده بود که قصد دارد مارک زاکربرگ را به یک مبارزه در قفس یا همان مبارزه‌های MMA دعوت کند!

نکته جالب ماجرا این است که مارک زاکربرگ کمربند سفید جوجیتسو دارد و برای ایلان ماسک 51 ساله رقیبی سرسخت به شمار می‌رود! مارک زاکربرگ نیز فورا با این پیشنهاد موافقت کرد و می‌خواهد ثروتمندترین مرد جهان را به چالش بکشد.

دن ایوز، تحلیلگر اوراق بهادار Wedbush درباره این رقابت اینچنین اظهار نظر کرده است که این دوره جدیدی از حل و فصل اختلافات بوده و می‌تواند نشانه اوج رقابت بین دو تن از قدرتمندترین چهره‌های فناوری باشد.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، دارایی خالص ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در مجموع حدود 335 میلیارد دلار است. در طول این سال‌ها، بحث و جدل فراوانی بین این دو شخص وجود داشته و بارها شاهد اخبار متعددی از اهانت ایلان ماسک و مارک زاکربرگ به یکدیگر در شبکه‌های مجازی بوده‌ایم.

ایلان ماسک درباره فیسبوک گفته بود که من از این برنامه استفاده نمی‌کنم و در آینده نیز هرگز از آن استفاده نخواهم کرد؛ مارک زاکربرگ نیز از پرتاپ ناموفق ماهواره اسپیس ایکس در سال 2016 انتقاداتی کرده بود و سپس ایلان ماسک را مقصر این ماجرا دانست.

علاوه بر آن، مارک زاکربرگ درباره خطرات توسعه بیش از حد هوش مصنوعی به ایلان ماسک هشدار داد! او اظهار داشت که هوش مصنوعی ممکن است به کابوس بزرگ و جاودانه انسان‌ها تبدیل شود که هرگز راهی برای فرار از آن وجود نخواهد داشت!

در هر صورت، این دو شخص قدرتمند و ثروتمند اکنون سعی دارند در رقابت بزرگی شرکت کنند. این چالش عمومی برای مبارزه در قفس برای هر دوی آنها تازگی دارد.

مارک زاکربرگ از طرفداران پر و پا قرص ورزش‌های رزمی است و اخیرا موفق شد که در مسابقات جوجیتسو برزیل مدال طلا و نقره را کسب کند. این در حالی است که ایلان ماسک چند روز پیش اعلام کرده بود که تقریبا هرگز ورزش نمی‌کند!

البته قد و وزن ایلان ماسک نسبت به مارک زاکربرگ بیشتر بوده که در این ماجرا به عنوان یک مزیت برای ایلان ماسک شناخته می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH