آپدیت اندروید 13 برای گوشی نوکیا X30 منتشر شد

با انتشار به‌روزرسانی جدید اندروید 13 برای نوکیا X30 این گوشی هوشمند در طیف دستگاه‌هایی قرار گرفت که اخیرا آپدیت‌های جدیدی را دریافت نموده‌اند. با این‌حال به‌روزرسانی جدید Android 13 Build برای دستگاه‌هایی با سخت‌افزار مشابه نظیر نوکیا G60 5G و نوکیا XR21 قابل دسترس نیست.

آپدیت جدید نوکیا X30 دارای شماره ورژن V2.300، حجم 104 مگابایتی و پچ امنیتی ماه مه 2023 بوده و در سطح جهانی منتشر می‌شود. اخیرا به‌روزرسانی‌های جدید برای تعدادی از گوشی‌های نوکیا X30 با تاخیر زمانی یک الی دو ماهه منتشر می‌شد؛ بنابراین انتشار آپدیت جدید به‌صورت جهانی، خبری خوشایند برای کاربران نوکیا X30 به‌شمار می‌رود. عرضه این به‌روزرسانی با پچ امنیتی ماه مه 2023 که از زمان انتشار آن مدت زیادی گذشته است؛ تا حدی عجیب به‌نظر می‌رسد.

به گفته برخی کاربران اگرچه دانلود به‌روزرسانی با سرعتی نسبتا بالا انجام می‌شود؛ اما فرآیند نصب و خصوصا بهینه‌سازی دستگاه مدتی زمان خواهد برد. ظاهرا این به‌روزرسانی فاقد هرگونه تغییر جدی است. اپلیکیشن camera 2.0 از ورژن 98.13.41002.20 به 98.13.41902.10 ارتقاء یافته است. البته این مورد یک به‌روزرسانی جزئی به‌شمار رفته و انجام آن امری مطلوب به‌نظر می‌رسد؛ چرا که دوربین تنها بخشی است که بهبود عملکرد آن در نوکیا X30 حیاتی قلمداد می‌شود.

اتصال 5G موجب تخلیه سریع شارژ باتری گوشی می‌شود؛ اگرچه این موضوع احتمالا از پیکره‌بندی شبکه اپراتور ناشی شده است. همچنین هنگام استفاده از تنظیمات HDR یا تنظیمات عمومی برای تصاویر ثبت شده در فضاهای کم‌نور، نویز کمی به چشم می‌خورد. با این‌حال عکس‌های سلفی از ظاهری فوق‌العاده برخوردار هستند.

کاربران نوکیا X30 به منظور دریافت آپدیت جدید می‌توانند به مسیر Settings > System > System Update مراجعه نموده و با لمس گزینه Check for updates جدیدترین پچ امنیتی را دانلود و نصب نمایند. نکته عجیب اینکه گوشی نوکیا XR21 کماکان اندروید 12 و پچ امنیتی ماه مارس را اجرا می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH