نسخه سفارشی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 تنها مخصوص پرچمداران سامسونگ نخواهد بود

گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ در اوایل سال جاری میلادی با چند مورد پیشرفت از جمله تراشه سفارشی اسنپدراگون 8 نسل 2 روانه بازار شدند. این تراشه نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون 8 نسل 2 به‌شمار رفته و با برخورداری از فرکانس پردازشی 3.36 گیگاهرتزی تاکنون به‌صورت انحصاری در دستگاه‌های سری گلکسی S23 سامسونگ به‌کارگیری شده است.

اکنون قرار است این نیمه‌هادی در سایر گوشی‌های هوشمند نیز مورد استفاده قرار گیرد. به بیان دقیق‌تر بر اساس اطلاعات تائید شده، گوشی جدید رد مجیک 8S پرو از این تراشه بهره‌‌برداری خواهد کرد. رد مجیک در روز 5 جولای 2023 (14 تیر ماه) از جدیدترین گوشی هوشمند گیمینگ خود با نام رد مجیک 8S پرو در کشور چین رونمایی خواهد کرد.

کمپانی پیش از عرضه این دستگاه، فرآیند تبلیغات برای آن‌را آغاز نموده و به‌کارگیری نسخه اورکلاک شده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 را (به نقل از وبسایت Android Authority) تائید کرده است. این تراشه نسخه پیشرو (Leading Version) نامگذاری شده و از فرکانس بالاتری نسبت به مدل معمولی تراشه برخوردار است.

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 مورد استفاده برای گوشی رد مجیک 8S پرو با فرکانس پردازشی 3.36 گیگاهرتزی فعالیت خواهد کرد. این سرعت فرکانس مشابه با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی است؛ چیپستی که به‌صورت انحصاری در دستگاه‌های سامسونگی به‌کار گرفته می‌شود. نسخه استاندارد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 که در گوشی‌هایی نظیر وان‌پلاس 11 و iQOO 11 مورد استفاده قرار گرفته است؛ با فرکانس 3.2 گیگاهرتزی عمل می‌کند.

از طرفی رد مجیک 8S پرو احتمالا مجهز به GPU تقویت شده بوده و فرکانس پردازنده گرافیکی آن از 680 مگاهرتز در نسخه استاندارد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به 719 مگاهرتز خواهد رسید.

اگرچه سری گلکسی S23 در مقایسه با گوشی‌های مجهز به نسخه استاندارد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 از سرعت فرکانس بالاتری برخوردار است؛ اما این موضوع هیچ‌گونه پیشرفت عملکردی چشمگیری را به‌دنبال نداشته است. این پدیده احتمالا از ناتوانی سامسونگ در بهره‌برداری کامل از پتانسیل تراشه ناشی می‌شود. از سوی دیگر رد مجیک با عرضه گوشی گیمینگ جدید خود احتمالا به نحو مطلوب‌تری از ظرفیت‌های این نیمه‌هادی استفاده خواهد کرد؛ خصوصا اینکه رد مجیک 8S پرو از مکانیسم خنک‌کننده متمرکز بر مقوله گیمینگ بهره خواهد برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH