آنر به‌دلیل عدم نوآوری استفاده از طراحی داینامیک آیلند در محصولات خود را متوقف می‌کند

شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی و اپل همواره ایده‌های یکدیگر را به سرقت می‌برند؛ اما اپل حتی به‌دلیل تبلیغ ویژگی‌های نه‌چندان جدید در محصولات خود به شهرت رسیده و این موضوع به مذاق یکی از رقبا خوش نیامده است.

ژائو مینگ؛ مدیرعامل برند چینی آنر که پیش‌تر در اواخر سال 2020 از هواوی جدا شد؛ نخستین فردی بود که ویژگی معروف به جزیره پویا را معرفی کرد. در ادامه این ویژگی با عرضه آیفون 14 پرو اپل به محبوبیت دست یافت. آقای مینگ ضمن سخنرانی خود در رویداد MWC Shanghai اعلام کرد که صنعت گوشی‌های موبایل به‌دلیل فقدان نوآوری متوقف شده و مشخصا شرکت اپل هر ساله با مشکلاتی در زمینه نوآوری مواجه می‌شود.

به گفته ژائو مینگ، مشخصه داینامیک آیلند که به محبوبیت چشمگیری در میان کاربران دست یافته است؛ از الگویی مشابه با طراحی کپسول هوشمند (Smart Capsule) در گوشی آنر V20 استفاده می‌کند. این گوشی پیش‌تر در سال 2019 روانه بازار شد.

حفره داینامیک آیلند در آیفون 14 پرو یک بریدگی بیضی‌شکل با ویژگی‌های هوشمند قلمداد می‌شود. بر اساس اعلان‌ها و فعالیت‌های در حال پیشرفت نظیر وضعیت شارژ و تماس‌های دریافتی، اندازه و شکل این حفره دستخوش تغییر خواهد شد.

جزیره دینامیکی یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌های برتر سری آیفون 14 پرو به‌شمار رفته و حتی مدل‌های استاندارد آیفون 14 نیز از این مشخصه بی‌بهره هستند. حتی یکی از تولیدکنندگان اندرویدی از این ایده کپی‌برداری کرده و برخی توسعه‌دهندگان نیز به منظور انتقال تجربه استفاده از این ویژگی جالب و تعاملی به کاربران، برنامه‌هایی را تولید کرده‌اند.

مشخصه کپسول هوشمند در آنر V20 و طراحی داینامیک آیلند در آیفون 14 پرو اپل

بنابراین اگرچه داینامیک آیلند ظاهرا یک ویژگی جدید و جالب به‌نظر می‌رسد؛ اما آنر مدعی شده که برای نخستین بار از این ایده رونمایی کرده است. کپسول هوشمند در آنر V20 یک انیمیشن بیضی‌شکل بود که در سمت راست حفره دوربین نمایش داده می‌شد و اطلاعاتی مانند مدت زمان تماس را نشان می‌داد. پیش از آن نیز گوشی ال‌جی V10 مجهز به یک نمایشگر ثانویه کوچک در قسمت بالایی برای نمایش اعلان‌ها و میان‌برها بود.

با این‌حال اگرچه طراحی جزیره دینامیکی اپل احتمالا فاقد اصالت کامل است؛ اما بی‌تردید نقش اپل در زمینه اصلاح این ایده نبایستی نادیده گرفته شود. از سوی دیگر آنر این ویژگی را به‌صورت نیمه‌کاره رها کرد و حتی در زمان عرضه گوشی V20 نیز توضیحات چندانی پیرامون آن ارائه نداد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH