معرفی بهترین انیمیشن 2022 + بررسی برترین‌های سال

در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین انیمیشن 2022 بپردازیم و برترین انیمیشن‌های سال را بررسی کنیم؛ پس برای اطلاعات بیشتر تا ادامه این مطلب همراه ما باشید.

در سال 2022، شاهد معرفی آثار خوبی از انیمیشن بودیم که علاوه بر کودکان، توجه بسیاری از بزرگسالان را نیز به خود جلب کرده بود. صنعت انیمیشن باری دیگر با پیشرفت قابل توجهی روبرو شد و برترین‌های سال 2022 مشخص شدند.

شرکت‌های فعال در حوزه کودک و انیمیشن همیشه سعی کرده‌اند با تولید آثار دیدنی و جذاب، روز به روز بر تعداد علاقمندان این عرصه بیافزایند. از پینوکیو با روایتی جدید و متفاوت گرفته تا Bob’s Burgers همگی در لیست بهترین انیمیشن 2022 قرار گرفته‌اند.

ما در ادامه، فهرستی از بهترین انیمیشن‌های 2022 را قرار داده‌ایم؛ پس با معرفی بهترین آثار سال 2022 همراه آی‌تی‌رسان باشید.

بهترین انیمیشن 2022

انیمیشن The Bob’s Burgers Movie (فیلم انیمیشنی برگرهای باب)

  • ژانر: ماجراجویی، کمدی
  • کارگردان‌ها: لورن بوچارد و برنارد دریمن
  • امتیاز در IMDB برابر با: 7 از 10

در طی چند سال اخیر، به دلیل شیوع ویروس کرونا، ساخت این اثر به تاخیر افتاد. ولی بالاخره علاقمندان توانستند پس از پنج سال انتظار، شاهد رونمایی از سری انیمیشن Bob’s Burgers باشند و پس از آن فیلم انیمیشنی برگرهای باب را تماشا کنند.

بهترین انیمیشن 2022

این انیمیشن که موفق شد امتیاز 7 از 10 را در IMDB بدست بیاورد، در ژانر ماجراجویی و کمدی ساخته شده و روایتگر اهمیت مشاغل کوچک به بینندگان است.

کارگردانی فیلم انیمیشنی برگرهای باب بر عهده لورن بوچارد و برنارد دریمن بوده و از صداپیشگان مطرح این اثر می‌توان به افرادی همچون دن مینتز، جان بنجامین، لری مورفی، جان رابرتز و یوجین میرمن اشاره کرد.

بهترین انیمیشن 2022

انیمیشن Chip ‘N Dale: Rescue Rangers (چیپ و دیل: تکاوران نجات)

  • ژانر: ماجراجویی، کمدی
  • کارگردان: آکیوا شفر
  • امتیاز در IMDB برابر با: 7 از 10

اثر Chip ‘N Dale: Rescue Rangers (چیپ و دیل: تکاوران نجات) یکی از محصول‌های جذاب لایو اکشن جدید دیزنی است که به شدت طرفداران زیادی داشته و برای مخاطبان سرگرم‌کننده بوده است.

بهترین انیمیشن 2022

در این لایو اکشن که در بین بهترین انیمیشن‌های سال 2022 قرار گرفته، شخصیت‌های محبوبی همچون آلوین و سنجاب‌ها، سونیک زشت، اسب کوچک من، پارک ژوراسیک، پری دریایی کوچولو، راجر خرگوشه، هری پاتر و غیره حضور دارند.

برخی از شخصیت‌های مذکور در این مولتی ورس دنیای کودکان حضور دارند و به بعضی دیگر نیز در طول فیلم اشاره شده است. انیمیشن Chip ‘N Dale: Rescue Rangers محتوایی جذاب دارد و بدون شک ارزش یک بار دیدن را خواهد داشت.

بهترین انیمیشن 2022

انیمیشن Minions: The Rise of Gru (مینیون‌ها: ظهور گرو)

  • ژانر: ماجراجویی، کمدی
  • کارگردان: کایل بالدا
  • امتیاز در IMDB برابر با: 6.5 از 10

انیمیشن Minions: The Rise of Gru (مینیون‌ها: ظهور گرو) که اخیرا در ژانر کمدی و ماجراجویی ساخته شده، موفق شد امتیاز 6.5 از 10 را در بخش IMDB از آن خود کند. کارگردان مینیون‌ها: ظهور گرو، کایل بالدا است.

بهترین انیمیشن 2022

این اثر دنباله انیمیشن کلاسیک Minions است که در سال 2015 تولید و عرضه شد. همچنین، در انیمیشن Minions: The Rise of Gru با داستان زندگی فرمانده مینیون‌ها مواجه می‌شویم که شخصیتی شرور دارد.

در برخی از قسمت‌های داستان هنرهای رزمی دهه 80 وجود دارد که زمینه‌ساز بسیاری از لحظات خنده‌دار و غافلگیرکننده هستند! اثر Rise of Gru یا ظهور گرو در لیست بهترین انیمیشن 2022 قرار گرفته است.

بهترین انیمیشن 2022

اثر Lightyear (لایتیر)

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: آنگوس مک‌لین
  • امتیاز در IMDB برابر با: 6 از 10

یکی از مورد انتظارترین انیمیشن‌های سال 2022، اثر Lightyear بود که داستانی بر اساس اسباب بازی Buzz Lightyear از مجموعه داستان اسباب بازی‌ها ارائه می‌کرد. در حقیقت، این اثر به عنوان یک اسپین آف از این مجموعه شناخته می‌شود.

بهترین انیمیشن 2022

داستان آن در مورد زندگی فضانوردی است که در جستجوی بی‌نهایت و فراتر از آن بوده و در نهایت به یک رنجر فضایی تبدیل می‌شود. خوشبختانه در این انیمیشن با محتوایی سرگرم‌کننده روبرو هستیم، ژانر سفر در زمان در این اثر به خوبی به نمایش گذاشته شده است و صحنه‌های اکشن فراوانی از انفجار نیز وجود دارند.

صداگذاری فیلم تاثیر خوبی روی مخاطبان گذاشته است و صداپیشگانی همچون کریس ایوانز، کیک پالمر و تایکا وایتیتی و غیره در Lightyear حضور دارند. کارگردانی آن نیز بر عهده آنگوس مک‌لین بوده است.

بهترین انیمیشن 2022

انیمیشن Wendell and Wild (وندل و وایلد)

  • ژانر: کمدی، خانوادگی
  • کارگردان: هنری سلیک
  • امتیاز در IMDB برابر با: 6.4 از 10

هنری سلیک، کارگردان و فیلمساز افسانه‌ای که در کارنامه خود آثاری همچون کورالین و کابوس قبل از کریسمس را دارد، با ساخت انیمیشن Wendell and Wild (یا وندل و وایلد) به صحنه استاپ موشن بازگشته است!

بهترین انیمیشن 2022

این اثر نیز مانند دیگر انیمیشن‌های این کارگردان، داستانی گوتیک و تاریک دارد و به بررسی آسیب‌های دوران کودکی می‌پردازد. افرادی همچون کیگان مایکل کی و جردن پیل که به عنوان چند کمدین‌ مطرح شناخته می‌شوند، در این اثر حاضر شده‌اند تا کمدی غم‌انگیزی را ارائه کرده و بر سطح طنز داستان بیافزایند.

داستان در مورد دو برادر شیطان صفت به نام‌های وندل و وایلد است که از دنیای زیرین فرار می‌کنند اما سپس با دشمن قدیمی خود رو‌به‌رو می‌شوند! آنها باید با او و دو دستیارش بجنگند و نجات یابند. استاپ موشن جذاب Wendell and Wild به عنوان یکی از بهترین آثار هنری سلیک شناخته می‌شود!

بهترین انیمیشن 2022

انیمیشن The Bad Guys (بچه‌های بد)

  • ژانر: کمدی، ماجراجویی
  • کارگردان: پیر پری‌ فل
  • امتیاز در IMDB برابر با: 6.8 از 10

پیر پری‌ فل که کارگردانی انیمیشن The Bad Guys (بچه‌های بد) را بر عهده دارد، برای ساخت آن سعی کرد از Ocean’s Eleven اثر استیون سودربرگ الهام بگیرد. بازیگرانی همچون سم راکول، زازی بیتز، آنتونی راموس، ریچارد آیواد، آکوافینا، و کریگ رابینسون در آن حضور دارند.

بهترین انیمیشن 2022

اثر The Bad Guys یا بچه‌های بد موفق شد با محتوایی شگفت‌انگیز، داستانی جذاب و بازیگرانی عالی که طنز و احساسات را به خوبی به مخاطب منتقل می‌کنند، توجه علاقمندان فراوانی را به خود جلب کند.

داستان درباره پنج خلافکار قدیمی که شامل آقایان گرگ، کوسه، مار، پیرانا و خانم تارانتولا یا رتیل هستند، است که قصد دارند خصوصیات اخلاقی و رفتارهای زشت خود را تغییر دهند و به موجوداتی بهتر تبدیل شوند؛ ولی همیشه داستان آنطور که انتظارش را داریم پیش نخواهد رفت!

بهترین انیمیشن 2022

انیمیشن Entergalactic (درون کهکشانی)

  • ژانر: کمدی، موزیکال
  • کارگردان: فلچر مولز
  • امتیاز در IMDB برابر با: 7.4 از 10

اثر موزیکال Entergalactic یا درون کهکشانی در ژانر کمدی و عاشقانه توسط فلچر مولز ساخته شده است. موسیقی خوب یکی از دلایلی است که این اثر به عنوان یکی از بهترین انیمیشن‌های 2022 شناخته شده و آن را به کنسرت منحصر به‌فردی از آلبوم موسیقی کید کودی تبدیل کرده است.

بهترین انیمیشن 2022

شخصیت‌ اصلی داستان مردی به نام جباری است؛ او به طور کاملا اتفاقی با همسایه جدیدش برخورد می‌کند، همین امر زمینه‌ساز اتفاقات جدیدی در زندگی او خواهد بود. حالا شخصیت‌ اصلی داستان باید سعی کند که زندگی خود را تغییر داده، اوضاع را بهتر کند و عشق را وارد زندگی‌اش کند.

همچنین، از صداپیشگان آن می‌توان به کید کودی، جسیکا ویلیامز، تیموتی شالامی، لورا هریر، ونسا هاجنز و کریستوفر ابوت اشاره کرد. کارگردان انیمیشن Entergalactic (درون کهکشانی) فلچر مولز است و امتیازی که برای آن در IMDB ثبت شده، برابر با 7.4 از 10 خواهد بود.

بهترین انیمیشن 2022

انیمیشن DC’s League of Super-Pets (لیگ قهرمانان حیوانات خانگی)

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان‌ها: جرد استرن، سم لوین
  • امتیاز در IMDB برابر با: 7.2 از 10

در بین بهترین فیلم‌های انیمیشنی سال 2022، جای اثر League of Super-Pets نباید حالی باشد! باید گفت که این اثر مانند دیگر آثار ابرقهرمانی دی‌سی به خوبی ساخته شده است، با این تفاوت که این بار شاهد حضور حیوانات خانگی به عنوان قهرمان‌های مطرح این اثر هستیم!

بهترین انیمیشن 2022

بازیگرانی همچون دواین جانسون، کوین هارت، دیگو لونا، ونسا بایر، کیت مک کینون، جان کراسینکسی، کیانو ریوز و غیره در این انیمیشن حضور پیدا کرده‌اند و نقش صداپیشگی شخصیت‌ها را بر عهده دارند.

هر کدام از حیوانات قدرت‌های فوق‌العاده‌ای دارند؛ مثلا یک لاک‌پشت‌ سریع، سنجابی با قدرت الکتریسیته و غیره جزو شخصیت‌های این اثر به شمار می‌روند. بازیگران کمدی و محبوب این محصول موجب شده‌اند تا با یکی از سرگرم‌کننده‌ترین آثار گروه انیمیشن وارنر روبرو باشیم.

بهترین انیمیشن 2022

انیمیشن Puss In Boots: The Last Wish (گربه چکمه پوش: آخرین آرزو)

  • ژانر: ماجراجویی، کمدی
  • کارگردان: جوئل کرافورد، مانوئل مرکادو
  • امتیاز در IMDB برابر با: 7.8 از 10

اگر انیمیشن به یاد ماندنی شرک را دیده باشید، پس حتما با گربه چکمه‌پوش آشنایی خواهید داشت! حالا شرکت سازنده DreamWorks سعی کرده تا به صورت جداگانه درباره این شخصیت اثری تولید کند.

این محصول که انیمیشن Puss In Boots: The Last Wish (گربه چکمه پوش: آخرین آرزو) نام گرفته، درباره یک گربه شیک پوش در چکمه است. او متوجه می‌شود که از 9 جان خود، تنها یک جان برایش باقی مانده است. در نتیجه تلاش می‌کند تا با انجام برخی از فعالیت‌ها، نجات یابد.

حضور بازیگرانی همچون فلورانس پیو، سلما هایک، اولیویا کولمن و جان مولانی موجب شده تا با اثری منحصر به‌فرد روبرو باشیم. کارگردان‌های این اثر نیز جوئل کرافورد و مانوئل مرکادو هستند.

اثر Marcel the Shell with Shoes On (مارسل صدف کفش به پا)

  • ژانر: کمدی، درام
  • کارگردان: دین فلیشر کمپ
  • امتیاز در IMDB برابر با: 7.9 از 10

با وجود اینکه اثر Marcel the Shell with Shoes On یا مارسل صدف کفش به پا، نامی عجیب دارد، ولی به مخاطب امکان می‌دهد تا در طی داستان، با محتوایی گیرا، عمیق و واقعی روبرو باشد.

داستان ساده این انیمیشن به لذت بردن از چیزهای کوچک در زندگی تاکید دارد و به خوبی به مخاطب نشان می‌دهد که قدردانی از آنها چقدر اهمیت خواهد داشت.

محتوای آن درباره یک صدف کوچولو به نام مارسل است، این صدف که می‌تواند صحبت کند به همراه مادربزرگش و حیوان خانگی‌اش زندگی می‌کند. در این انیمیشن، اتفاقاتی رخ می‌دهد که امیدی تازه برای ادامه زندگی این صدف ایجاد می‌کنند.

انیمیشن Turning Red (قرمز شدن)

  • ژانر: کمدی
  • کارگردان: Domee Shi
  • امتیاز در IMDB برابر با: 7 از 10

اثر Turning Red یا قرمز شدن یکی از پرانرژی‌ترین و خنده‌دارترین آثار ساخته شده توسط پیکسار است. این انیمیشن که در بین بهترین انیمیشن 2022 قرار گرفته، جذابیت‌های فراوانی دارد و توانسته توجه افراد زیادی از جمله کودکان و بزرگسالان را به خود جلب کند.

داستان درباره دختر نوجوان سیزده ساله‌ای به نام میلین است که در هنگام هیجان زده شدن، به یک پاندای بزرگ قرمز رنگ تبدیل می‌شود. اثر Turning Red داستانی دل‌گرم کننده در مورد انتظارات خانواده در دوران بلوغ ارائه می‌دهد.

این فیلم مملو از شوخی‌های جذابی است که به خوبی طراحی شده‌اند و برای کودکان مناسب هستند. انیمیشن Turning Red بدون شک یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین اثر کودک در سال 2022 است.

اثر Guillermo del Toro’s Pinocchio (پینوکیوی دل تورو)

  • ژانر: درام، خانوادگی
  • کارگردان: گیرمو دل تورو
  • امتیاز در IMDB برابر با: 7.7 از 10

اثر Guillermo del Toro’s Pinocchio یا پینوکیوی دل تورو یک انیمیشن فوق‌العاده و پرجزئیات است که باعث می‌شود مخاطب در انتهای داستان از شدت احساسات اشک بریزد.

گیرمو دل تورو معمولا در ساخت آثار لایو اکشن استعداد خوبی دارد. این داستان اقتباسی از افسانه کلاسیک پینوکیو نوشته کارلو کلودی است که چند سال پیش عرضه شده بود. البته نباید فکر کنید که پایان این اثر با پایان‌بندی پینوکیوی اصلی یکسان باشد!

گیرمو دل تورو با نگاه متفاوت خود، اثری خارق‌العاده خلق کرده و مخاطب شاهد اثری با محتوای کاملا متفاوت خواهد بود. ژانر این اثر درام و خانوادگی است و میزان امتیاز آن در IMDB برابر با 7.7 از 10 خواهد بود.

جمع‌بندی بهترین انیمیشن 2022

ما سعی کردیم که در این مقاله به بررسی بهترین انیمیشن‌های سال 2022 بپردازیم و برترین آثار در زمینه دنیای کودک را به شما معرفی کنیم. البته این انیمیشن‌ها علاوه بر اینکه برای کودکان مناسب هستند، موفق شدند توجه مخاطبان بزرگسال زیادی را به خود جلب کنند.

صنعت انیمیشن در طی این چند سال اخیر که همه‌گیری ویروس کرونا شیوع پیدا کرده بود، با افت فراوانی روبرو شد. ولی در حال حاضر، باری دیگر پیشرفت قابل توجهی به خود دیده و برترین‌های سال 2022 مشخص شدند.

از پینوکیو با روایتی جدید و متفاوت گرفته تا فیلم انیمیشنی برگرهای باب یا Bob’s Burgers همگی در لیست بهترین انیمیشن 2022 قرار گرفته‌اند. انیمیشن Turning Red (قرمز شدن) و گربه چکمه‌پوش هم به عنوان گل سرسبد این آثار شناخته می‌شوند.

از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید، سپاسگزاریم. امیدواریم که مطلب بهترین انیمیشن 2022 برای شما مفید و کاربردی بوده باشد و توانسته باشید با تماشای این آثار اوقاتی خوش را با خانواده و کودکان خود سپری کرده باشید. اگر شما هم درباره بهترین انیمیشن‌های سال 2022 نظری دارید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH