اولین تصاویر واقعی از گوگل پیکسل 8 پرو فاش شد

افشای اطلاعات برای کمپانی‌های مختلف امری ناخوشایند محسوب می‌شود. طی سالیان اخیر گوگل از جمله شرکت‌هایی بوده که تا حد زیادی تحت تاثیر پدیده نشت اطلاعات قرار گرفته است. کار تا جایی پیش رفته که این شرکت برای افشای ویژگی‌های محصولات خود پیش‌قدم شده و قبل از معرفی رسمی گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های آینده خود به نوعی از آنها رونمایی کرده است.

با این‌حال غول جستجوگر همواره در این نبرد مغلوب شده است. امروز تصاویری در انجمن Reddit منتشر شده که نمونه اولیه گوشی پیکسل 8 پرو را نمایش می‌دهند. در ادامه این تصاویر و حساب‌کاربری منتشرکننده آنها حذف شدند. این پدیده به‌طور کلی نشانه بسیار خوبی قلمداد شده و نشان می‌دهد که ما با تصاویر تقلبی سروکار نداریم.

با توجه به تصاویر لو رفته و طراحی دوربین پشتی سه‌گانه با قطعیت می‌توان گوگل پیکسل 8 پرو را عضوی از خانواده پیکسل پرو قلمداد کرد. این گوشی همچنان از طراحی نمادین پیکسل با دوربین visor بهره می‌گیرد. در این سبک از طراحی، ماژول جزیره‌ای غول‌پیکر دوربین از یک سمت پنل پشتی تا طرف دیگر امتداد پیدا می‌کند.

بی‌تردید این محصول یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. همان‌طور که برچسب نصب شده روی دستگاه نشان می‌دهد؛ این محصول صرفا به منظور تست و ارزیابی تولید شده است. فیلد بازبینی محصول نشان‌دهنده عبارت “Husky” است. با توجه به اطلاعات پیشین اکنون می‌دانیم که گوگل پیکسل 8 پرو از این اسم رمز استفاده می‌کند.

این محصول اولیه مجهز به 12 گیگابایت رم LPDDR5 ساخت شرکت سامسونگ و 128 گیگابایت حافظه UFS تولید شده توسط کمپانی SK Hynix است. با توجه به اینکه قرار نیست این دستگاه فروخته شود و گوگل پیکسل 8 پرو کماکان مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارد؛ لذا در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم این اطلاعات با دیده تردید نگاه کنید.

الگوی عجیب روی گلس پشتی احتمالا با هدف جلوگیری از نشت اطلاعات (یا به احتمال فراوان جهت جلوگیری از شناسایی منبع نشت) ایجاد شده و رنگ‌آمیزی گوشی نیز به الگوی مورد استفاده توسط گوگل در سال 2023 مبنی بر اختلاف کنتراست بسیار کم میان قطعات شباهت چندانی ندارد.

اما این تصویر احتمالا علامت خوبی است که نشان می‌دهد طراحی پیکسل 8 پرو با مدل نسل قبلی آن تفاوت فاحشی نخواهد داشت. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که گوشی‌های گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو احتمالا طی ماه اکتبر معرفی می‌شوند. بنابراین از این پس برای نشت اطلاعات جالب‌تر پیرامون این محصولات، زمان زیادی را پیش رو خواهیم داشت.

به هرحال بر اساس شایعات و اطلاعات پیش‌تر لو رفته به‌نظر می‌رسد که حباب دایروی‌شکل زیر آرایه فلاش LED از یک دماسنج مادون‌قرمز میزبانی می‌کند. گوگل پیکسل 8 پرو احتمالا مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی اولد با رزولوشن 1344×2992 پیکسل، نرخ نوسازی 120 هرتزی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی ارتقایافته روی پنل پشتی با سنسور ISOCELL GN2 سامسونگ، دوربین فوق‌عریض 64 مگاپیکسلی با سنسور IMX787 سونی، یک دوربین با حسگر مشابه و بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری و دوربین سلفی 11 مگاپیکسلی همانند مدل نسل قبلی خود خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH