متا در تدارک عرضه اپلیکیشن رقیب توییتر با نام Threads است

شرکت متا رقیب توییتری خود با نام Threads را در روز 6 جولای (15 تیر ماه) عرضه خواهد کرد. این برنامه شبکه اجتماعی پیش‌تر با گزینه‌ای جهت پیش‌سفارش در فهرست اپ استور رویت شده است.

کاربران اندروید نیز به محض انتشار فهرست برنامه در گوگل پلی قادر به دریافت Threads خواهند بود. همچنین برای این سرویس یک صفحه وب ایجاد شده که هنوز صفحه لاگین یا هرگونه اطلاعات مفید دیگر را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد.

نام رسمی برای رقیب توییتری آینده متا، “Threads, an Instagram app” است. همان‌طور که تصاویر اسکرین‌شات منتشر شده از برنامه نشان می‌دهند؛ کاربران می‌توانند از طریق اکانت اینستاگرام خود ثبت‌نام نموده و نام کاربری، فالوورها و سایر اطلاعات اکانت خود را به‌صورت خودکار منتقل نمایند.

اپلیکیشن جدید رسانه اجتماعی تحت عنوان اپلیکیشن مکالمه مبتنی بر متن اینستاگرام (Instagram’s text-based conversation app) نامگذاری شده و دارای رابط برنامه مشابه با اینستاگرام است.

اپلیکیشن Threads در فروشگاه اپ استور

پست‌ها دارای گزینه‌های لایک، کامنت، ارسال مجدد پست و اشتراک‌گذاری بوده و تردهایی برای تعامل بهتر کاربر را ارائه خواهد داد. همچنین کاربران می‌توانند تصاویر مورد نظر خود را به پست‌ها اضافه کنند.

بر اساس گزارش‌ها Threads از یک پروتکل غیرمتمرکز رسانه اجتماعی با نام ActivityPub استفاده خواهد کرد. این پروتکل توسط برنامه Mastodon نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

1 در مورد “متا در تدارک عرضه اپلیکیشن رقیب توییتر با نام Threads است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH