آی واچ اپل، شاهکار اپل یا دزدی از مشتریان

iwatch1

شایعات بسیار زیادی برای شرکت اپل ساخته می‌شود و این شرکت در بالاترین سطح توجه رسانه‌ای قرارگرفته است و این توجه‌های رسانه‌ای می‌تواند موجب شود تا پیش از عرضه هر محصول این شرکت، شرایط ویژه‌‌ای را شاهد باشیم. در این میان ساعت اپل برای رسانه‌ها و مشتریان به یک موضوع عجیب‌وغریب تبدیل شده است و معلوم نیست که این محصول شامل کدام وضعیت است و باید دید که آی واچ اپل، شاهکار اپل یا دزدی از مشتریان خواهد بود.

اول‌ازهمه این که این ساعت هنوز نام‌گذاری نشده است و نام آی واچ توسط رسانه‌ها برای این محصول مرموز در نظر گرفته شده است. جالب است که بدانید اپل برای این محصول خود تنها به اظهارنظرهای اولیه روی آورده است و هیچ‌وقت این محصول را به‌صورت رسمی تائید نکرده است ولی همه می‌دانند که این شرکت به‌طور قطعی این محصول را عرضه خواهد نمود. حتی هنوز معلوم نیست که اپل طراحی این محصول را آغاز نموده است یا خیر ولی باید قبول کرد که این محصول به‌اندازه‌ای محبوب است که بتواند در بازار فروش موفق باشد و حتی طرح‌های مفهومی فراوانی نیز برای آن معرفی‌شده‌اند که نمونه آن‌ها را می‌توانید در عکس این مقاله مشاهده نمایید.

جالب اینجاست که قیمت تخمینی برای این محصول نیز بسیار بالاست، مفسران معتقدند که اپل در صورت عرضه آی واچ، برچسب قیمتی بالاتر از 400 دلار برای آن در نظر خواهد گرفت و این موضوع می‌‌تواند این محصول را به گران‌ترین ساعت هوشمند جهان تبدیل کند.

سوال مهم اینجاست که این محصول اپل قرار است به مشتریان خود چه خدماتی را ارائه کند؟ این محصول شامل چه امکاناتی است که قیمت 400 دلار برای آن را منطقی جلوه بدهند؟ اگر امکانات موجود بر روی ساعت هوشمند اپل همانند امکانات موجود برای ساعت هوشمند سامسونگ باشد آنگاه باید گفت که این قیمت، به‌طور رسمی یک کلاه‌برداری بزرگ است. البته اپل در طول تاریخ کاری خود بارها ثابت کرده است که در نوآوری پیش‌گام خواهد بود و محصولات متفاوتی را عرضه خواهد کرد.

دیگر مورد نگران‌کننده درباره ساعت هوشمند اپل این است که برخی از مفسرین بر این باورند که این ساعت می‌تواند موجب کمتر شدن امکانات پیشرو بر روی آیفون شود. اپل از بابت داشتن مشتریان به‌شدت معتقد به آیفون، آسوده‌خاطر است و به همین دلیل نیز در نسخه‌های اخیر گوشی اپل شاهد تفاوت‌هایی بودیم که هیچ‌کدام نمی‌توانستند در حد بسیار بالایی این گوشی را از نسخه‌های قبل متمایز کنند. همین امر نیز موجب شده است تا بسیاری از افراد از بودن حسگرهای حیاتی و موارد این‌چنینی بر روی آیفون 6 ناامید باشند زیرا معتقدند که اپل این امکانات را برای ساعت هوشمند آی واچ در نظر گرفته است.

در پایان این تحلیل باید گفت که هنوز معلوم نیست که شرایط بازار ساعت‌های هوشمند به چه سمتی پیش می‌رود و شاید ساعت آی واچ بتواند نظر تمام جهانیان را به این ابزار هوشمند جلب نموده و ساعت‌های هوشمند را به یک پدیده ویژه و همه‌گیر تبدیل کند و شاید هم شاهد این باشیم که اپل یک محصول معمولی با قیمت بالا را به خورد مشتری می‌دهد و این گزینه‌ها تا سال 2015 مانند رازی سربه‌مهر باقی خواهند ماند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH