تعداد کاربران شبکه اجتماعی تردز طی مدت کمتر از یک هفته به تقریبا 100 میلیون نفر رسید!

شبکه اجتماعی تردز به داغ‌ترین موضوع بحث طی هفته گذشته تبدیل شد و اکنون همگان در رابطه با این پلتفرم صحبت می‌کنند. این اپلیکیشن در اوایل هفته گذشته راه‌اندازی شد و در کنار رسانه‌های اجتماعی و سرگرمی، موجی از هیجان را در سراسر دنیای فناوری ایجاد کرد. این اپلیکیشن به‌عنوان رقیب مستقیم توییتر طراحی شده است؛ پلتفرمی که هم‌اکنون تحت مالکیت ایلان ماسک؛ میلیاردر مشهور قرار دارد.

تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در این برنامه طی 48 ساعت نخست پس از انتشار آن به میزان قابل‌توجهی افزایش یافت در حال حاضر تعداد اکانت‌های ثبت شده در تردز از مرز 97 میلیون فراتر رفته و این پلتفرم در مسیر دستیابی به نقطه عطف 100 میلیون کاربری با سرعتی بالاتر از برخی غول‌های صنعتی نظیر تیک‌تاک، ChatGPT و حتی پلتفرم مادر خود یعنی اینستاگرام قرار دارد. در ادامه به بررسی روند رشد باورنکردنی تردز، مزایای آن برای کاربران اینستاگرام و واکنش سایر رسانه‌های اجتماعی رقیب از جمله توییتر می‌پردازیم.

متا اخیرا به منظور بازیابی شکوه پیشین خود، شرکت متا را تهدید به شکایت کرده است. رشد خیره‌کننده تعداد کاربران تردز به آسانی از طریق مشاهده نمادهای عددی در پروفایل‌های اینستاگرام که زمان پیوستن به این برنامه را نمایش می‌دهند؛ قابل ردیابی است.

در حال حاضر تعداد کاربران از مرز 99 میلیون نفر فراتر رفته و در صورت ادامه روند فعلی انتظار می‌رود که شمار کاربران تردز در فاصله چند ساعت پس از انتشار این خبر از مرز 100 میلیون نفر نیز تجاوز نماید. چنین رشدی واقعا خیره‌کننده به‌نظر می‌رسد.

برای درک هرچه بهتر این دستاورد جالب است بدانید که تعداد کاربران ChatGPT پس از گذشت 2 ماه به 100 میلیون نفر رسید. این مدت زمان برای پلتفرم‌های تیک‌تاک و اینستاگرام نیز به‌ترتیب برابر با 9 ماه و 2.5 سال بود. رشد سریع تعداد کاربران تردز را می‌توان به یکپارچگی آن با اینستاگرام نسبت داد. این موضوع به پایگاه عظیم 1.6 میلیارد نفری کاربران پلتفرم مذکور در خارج از اتحادیه اروپا امکان می‌دهد تا طی یکی از بزرگ‌ترین انتقالات پلتفرم در تاریخ به شکلی یکپارچه به تردز مهاجرت نموده و از همان روز اول به ویژگی‌ها و امکانات آن دسترسی داشته باشند.

توییتر در واکنش به رشد سریع تردز و رقابت فزآینده از جانب این پلتفرم با ارسال نامه‌ای، متا؛ شرکت مالک اینستاگرام را تهدید به شکایت کرد. در این نامه ادعا شده که متا با هدف دسترسی به اسرار تجاری حساس، تعدادی از کارمندان سابق توییتر را به خدمت گرفته است. این اقدام نشان‌دهنده میزان نگرانی متا و رقابت میان 2 غول رسانه اجتماعی است.

رشد فوق‌العاده تردز در 48 ساعت نخست پس از راه‌اندازی آن سندی مبنی بر جذابیت این برنامه و قدرت پایگاه کاربران فعلی اینستاگرام است. تردز با نشان دادن پتانسیل خود برای دستیابی به رکورد 100 میلیون کاربر با سرعتی بالاتر از سایر رقبا، نام خود را به‌عنوان یک رقیب ترسناک در عرصه برنامه‌های پیام‌رسان مطرح نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH