اپل طرح خلاقانه خود برای دستگاه آیپد دو منظوره را ثبت کرد

اپل یک شرکت ثروتمند آمریکایی به‌شمار رفته و تاکنون تعداد قابل‌توجهی پتنت را به ثبت رسانده است. در این میان آیپد با طراحی منحصربه‌فرد دو منظوره یکی از پتنت‌های شاخص به‌شمار می‌رود.

وبسایت IT Home در گزارش امروز خود اعلام کرد که دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) با انتشار فهرستی تائید نموده که اپل مجموعا موفق به ثبت 53 پتنت مختلف شده است. بی‌تردید این رقم بسیار چشمگیر قلمداد می‌شود.

اپل همواره از قابلیت همگام‌سازی یکپارچه میان دستگاه‌های مختلف حمایت کرده است. پتنت طراحی اخیرا ثبت شده، رویکردی نوآورانه را به معرض نمایش گذاشته و یادآور مدل کنونی آیپد به‌همراه یک پوسته با قابلیت تغییر شکل است. تصویر ضمیمه شده به پتنت نشان می‌دهد که قسمت بالایی آیپد به شکلی ایمن به پوسته متصل شده است.

این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا آیپد را جدا کرده و از پوسته به‌عنوان یک استند همه‌کاره برای سناریوهای مختلف استفاده کنند. با بررسی دقیق توضیحات ارائه شده در سند مربوط به پتنت مشخص می‌شود که پوسته مورد اشاره از مجموعه‌ای از پروتکل‌های بی‌سیم شامل وای‌فای، بلوتوث و اتصال فوق پهن‌باند (UWB) پشتیبانی می‌کند.

هنگامی‌که دو دستگاه مجهز به پوسته در مجاورت یکدیگر قرار گیرند؛ می‌توانند به‌طور یکپارچه با هم ارتباط برقرار نموده و به تبادل داده بپردازند. با این‌حال نوآوری در پتنت جدید اپل به همین جا ختم نمی‌شود. اسناد مربوط به پتنت‌های اپل، سایر طرح‌های بالقوه آیپد را به‌طور اجمالی توصیف می‌کنند. در این طرح‌ها به قابلیت پشتیبانی کیس از صفحه‌کلید مجازی با امکان تشخیص ژست‌ها نظیر کشیدن انگشت، نیشگون گرفتن و انجام حرکات پیچیده با استفاده از انگشتان اشاره شده است.

چنین پیشرفتی در طراحی آیپد، تعهد اپل به عبور از مرزهای فعلی و تجسم دوباره تجربیات کاربران را بیش از پیش برجسته می‌کند. غول کوپرتینویی با معرفی ویژگی عملکردی دو منظوره به‌دنبال ارتقاء مولفه‌های سازگاری و بهره‌وری است. این موضوع کاربران را قادر می‌سازد تا میان حالات و سناریوهای مختلف به آسانی تغییر وضعیت دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH