تیک‌تاک برای رقابت با توییتر از قابلیت پست‌های متنی رونمایی کرد

ایلان ماسک؛ مالک توییتر اخیرا با اتخاذ تصمیماتی مشکوک موجب شگفت‌زدگی کاربران شبکه‌های اجتماعی شد. مالک فعلی توییتر پس از تغییر نام لوگو توییتر به X و اعلام وعده ارائه ویژگی‌های جدیدی که هیچ‌کس خواهان عرضه آنها نشده است؛ اکنون با مشکل بزرگ دیگری یعنی رقابت سخت دست به گریبان است.

تلاش متا برای رقابت با توییتر چندان موفقیت‌آمیز نبوده است؛ زیرا تردز برای ارائه تجربه‌ای مشابه به کاربران کماکان بایستی ویژگی‌های متعددی را عرضه نماید. با این‌حال یکی دیگر از مدعیان رقابت با توییتر اخیرا برای تحقق برنامه‌های خود نخستین گام را برداشته است.

تیک‌تاک به تازگی از عرضه ویژگی پست‌های متنی خبر داده است. این ویژگی جدید، تجربه‌ای مشابه با توییتر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این قابلیت به تولیدکنندگان محتوا امکان می‌دهد تا استوری و سایر اشکال محتوا را به شکلی متفاوت و ساده‌تر به اشتراک بگذارند. ویژگی جدید از امروز قابل دسترس بوده و استفاده از آن نیازی به کلیک‌های متعدد ندارد.

اکنون کاربران با دسترسی به صفحه دوربین می‌توانند از بین 3 گزینه عکس، ویدیو و متن یکی را انتخاب کنند. کاربران با ضربه زدن روی گزینه متن به صفحه ایجاد متن هدایت شده و می‌توانند محتوای پست خود را در آنجا تایپ کنند. استفاده از این قابلیت به اندازه توییت کردن یک پیام، سریع و روان نیست؛ اما با توجه به اینکه تیک‌تاک اولین پلتفرم ویدیویی محسوب می‌شود؛ لذا عرضه چنین قابلیتی در مقطع کنونی حیاتی بوده است.

بعلاوه کاربران تیک‌تاک علاوه بر ایجاد پست از طریق گنجاندن صدا، برچسب‌گذاری لوکیشن، فعال‌سازی کامنت‌ها و صدور مجوز Duets می‌توانند محتوای خود را سفارشی‌سازی نمایند. این امکانات به غنی‌سازی پست‌های متنی کمک کرده و موجب پویایی بیش‌تر آنها نسبت به وضعیت کنونی در توییتر می‌شوند.

به‌عنوان مثال کاربران تیک‌تاک می‌توانند برچسب‌ها، هشتگ‌ها، رنگ‌های پس‌زمینه و صداها را به پست‌های متنی اضافه نمایند. بعلاوه کاربران قادر به ذخیره‌سازی پیش‌نویس‌ها و نگهداری آنها در کنار سایر پست‌های منتشر نشده برای ویرایش در آینده خواهند بود. همچنین کاربران در صورت عدم رضایت از پایان پست‌ها می‌توانند آنها را به‌طور کامل کنار بگذارند.

این مورد یک ویژگی جدید و جذاب به‌شمار می‌رود و احتمالا تعداد زیادی از کاربران توییتر را به سوی خود جذب نخواهد کرد؛ چرا که پلتفرم تحت مالکیت ایلان ماسک به نیازهای طیف متفاوتی از مخاطبان پاسخ می‌دهد. با این‌حال دسترسی به ایده‌های جایگزین برای عقب‌نشینی در مواقع لزوم امری مطلوب قلمداد می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH