سونی از برترین ایربادهای نویز کنسلینگ تاریخ خود رسما رونمایی کرد

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره شرکت سونی روز گذشته از ایربادهای جدید WF-1000XM5 با قابلیت حذف نویز فعال رونمایی کرد. بایستی توجه داشت که این ایربادها با هدفون‌ رو گوشی WH-1000XM5 که پیش‌تر به بازار عرضه شده است؛ تفاوت دارند.

ایربادهای جدید به لطف وجود 3 عدد میکروفون روی هر ایرباد از جمله میکروفون‌های بازخورد دوگانه که عملکرد حذف نویز در فرکانس‌های پایین را تقویت می‌کنند؛ بزرگ‌ترین گام روبه جلو سونی در زمینه حذف نویز به‌شمار می‌روند. این ایربادها مجهز به پردازنده مجتمع جدید سونی موسوم به V2 هستند و المان مذکور، راه برای بازگشایی پتانسیل بالقوه پردازنده اختصاصی حذف نویز اچ‌دی با نام QN2e را هموار می‌کند.

این تراشه‌ها میکروفون‌های تعبیه شده روی هر 2 ایرباد را کنترل نموده و به منظور حذف نویز با کیفیت بی‌سابقه، امکان سازگاری میکروفون‌ها با محیط پویای پیرامون کاربر را فراهم می‌کنند.

به لطف استفاده از درایورهای جدید Dynamic Driver X، فرکانس‌های پایین‌تر با کیفیت بهتری نسبت به ایربادهای WF-1000XM4 پخش می‌شوند. این درایورها امکان بازتولید فرکانسی وسیع و پخش صدا به‌صورت واضح را فراهم می‌کنند. سری عایق صدا در ایربادها دارای مواد فوم پلی اورتان منحصربه‌فرد بوده و این مشخصه به کاهش سطح نویز در محدوده فرکانسی بالا کمک می‌کند.

ایربادهای WF-1000XM5 به لطف وجود کدک LDAC از پخش صدای بی‌سیم با رزولوشن بالا پشتیبانی می‌کنند. همچنین کدک DSEE Extreme امکان ارتقاء مقیاس فایل‌های موسیقی فشرده به‌صورت آنی را فراهم می‌کند. بعلاوه کاربران به تجربه صوتی 360 درجه‌ای واقعی همراه با قابلیت ردیابی سر دسترسی خواهند داشت. بدین‌ترتیب با وجود حسگرهای جدید و فناوری صدای فضایی از قابلیت پخش صدای فراگیر در بازی‌های واقعیت افزوده نظیر Ingress (محصول شرکت Niantic) پشتیبانی می‌شود.

بر اساس اعلام سونی، ایربادهای جدید به لطف استفاده از الگوریتم کاهش نویز مبتنی بر هوش مصنوعی و پردازش شبکه عصبی عمیق (DNN) در کنار حسگرهای هدایت استخوانی، بهترین کیفیت تماس را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. بدین‌ترتیب حتی در محیط‌های پر سروصدا نیز صدای کاربر به شکلی کاملا شفاف و طبیعی منتقل شده و ساختار کاهش صدای باد نیز قابل دسترس است.

ایربادهای WF-1000XM5 در مقایسه با مدل WF-1000XM5 تقریبا 25 درصد کوچک‌تر بوده و 20 درصد سبک‌تر هستند. ایربادهای جدید با در نظر گرفتن کاربری آسان طراحی شده و شکل ظاهری آنها از گوش انسان الگوبرداری شده است. به گفته سونی ایربادهای WF-1000XM5 دارای طراحی ارگونومیک بوده و این موضوع امکان استفاده ایمن و پایدار از آنها را فراهم می‌کند. همچنین سری‌های فوم ایرباد با 4 اندازه مختلف در دسترس خریداران قرار می‌گیرند.

بعلاوه هنگام اتصال دستگاه به سرویس‌های اسپاتیفای، Endel و اپل موزیک از اعلان‌های صوتی پشتیبانی می‌شود. این ویژگی، دسترسی به موسیقی مورد علاقه و مناظر صوتی آرامش‌بخش را امکان‌پذیر می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند فایل موسیقی مورد نظر خود جهت پخش خودکار هنگام اتصال ایربادها به گوشی را تعیین نمایند.

قابلیت‌های کنترل صدای تطبیقی، Speak-to-chat و اتصال همزمان به 2 دستگاه بلوتوث سایر ویژگی‌های ایربادهای جدید سونی را تشکیل می‌دهند. به گفته سونی ایربادهای WF-1000XM5 از شارژدهی باتری 8 ساعتی برخوردار بوده و شارژ 3 دقیقه‌ای آنها انرژی مورد نیاز برای پخش 1 ساعته موسیقی را فراهم می‌کند. بعلاوه ایربادهای جدید از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نموده و دارای گواهینامه حفاظتی IPX4 در برابر پاشیدگی مایعات هستند.

این ایربادها با مدل‌های رنگی مشکی و نقره‌ای روانه بازار شده و فروش آنها از ماه آگوست آغاز خواهد شد. این محصول با برچسب قیمتی 319 یورو/ 259 پوند/ 299 دلار به بازار عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH