مازراتی از سریع‌ترین سدان جهان رونمایی کرد + تصاویر

  • کمپانی مازراتی از جدیدترین مدل‌های V8 خود رونمایی کرد؛ این مدل‌ها که شامل کراس‌اوور لوانته V8 آلتیما و سدان گیبلی 334 آلتیما هستند، به فناوری‌های خوبی مجهز شده‌اند.

این دو خودرو ظاهر زیبایی دارند و قرار است به طور رسمی در فستیوال گودوود امسال رونمایی شوند. البته مدل مازراتی گیبلی 334 آلتیما در بین یکی از سریع‌ترین سدان‌های جهان قرار گرفته است که می‌تواند حداکثر سرعت 334 کیلومتر در ساعت داشته باشد.

در نتیجه، این خودرو از رکورددار قبلی این عنوان پیشی گرفته و به اندازه 1 کیلومتر در ساعت از بنتلی فلاینگ اسپور اسپید سریع‌تر خواهد بود. لوگوی مازراتی روی پشت‌سری‌ها، کالیپرهای ترمز مشکی براق و نشان 334 از جمله مواردی هستند که در این مدل به چشم می‌خورد.

همچنین جنس سپر جلو، آینه‌های بغل، ستون‌های پنجره و دستگیره درها از فیبر کربن است.

این خودروها تغییراتی را در داخل و بیرون تجربه کرده‌اند و نسخه گیبلی 334 آلتیما نیز با رنگ آبی جدید که Scià di Persia نام دارد، عرضه می‌شود که به معنای شاه ایران است!

مازراتی گیبلی 334 آلتیما

در بخش کابین این محصول، از تودوزی چرمی برنزی استفاده شده که یادآور ترکیب رنگ مازراتی 5000 GT خواهد بود.

خودروی لوانته V8 آلتیما نیز به نشان V8 Ultima روی گلگیرهای جلو، رینگ‌های 22 اینچی مشکی و مواد فیبر کربنی مجهز می‌شود.

البته در کابین، به جای نشان 334، از نشان V8 Ultima استفاده شده است. این خودرو در دو رنگ آبی سلطنتی و مشکی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مازراتی لوانته V8 آلتیما

گفته شده که از مدل لوانته، 206 دستگاه و از مدل گیبلی، 103 دستگاه ساخته خواهد شد. پیشرانه‌ای که در این دو محصول به کار رفته، 3.3 لیتری V8 است که در خودروهای فراری نیز به چشم می‌خورد. این موتور قادر است قدرتی برابر با 580 اسب بخار و گشتاوری معادل 730 نیوتن متر تولید کند.

سازندگان سعی کرده‌اند که موارد مهم در آیرودینامیک را ارتقا ببخشند؛ مثلا اضافه کردن اسپویلر فیبر کربنی و همین‌طور رینگ‌های 21 اینچی با لاستیک‌های جدید از جمله این موارد هستند که موجب می‌شوند خودرو در چنین سرعت بالایی دچار مشکل نشود.

تمام این‌ موارد باعث کاهش وزن خودرو شده‌اند. کمپانی مازراتی در کابین خودرو نیز از چرم تراکوتا کم‌رنگ استفاده کرد که نشانگر مدل‌های کلاسیک این برند خواهد بود.

هنوز اطلاعات خاصی درباره قیمت این دستگاه‌ها در دسترس قرار نگرفته ولی بنظر می‌رسد که مدل مازراتی گیبلی 334 آلتیما با قیمت پایه 125.195 دلار و مدل لوانته V8 آلتیما با قیمت 168.495 دلار به بازار عرضه شوند.

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر درباره این خودروها، اخبار جدیدتر سایت را دنبال کنید؛ با ما همراه باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH