سری گلکسی تب اس 9 سامسونگ با اسنپدراگون 8 نسل 2 نسخه for Galaxy و رتبه حفاظتی IP68 معرفی شد

سامسونگ سال‌هاست که سری گلکسی تب خود را به‌طور مداوم بهینه کرده و حالا سه‌گانه گلکسی تب اس 9 را با جدیدترین اصلاحات و به‌روزرسانی‌ها ارائه کرده است. این کمپانی، مانند سال گذشته نسخه پایه دستگاه را با صفحه نمایش 11 اینچی، یک .نسخه سایز بزرگ با قطر 12.4 اینچی، و مدل رده بالای اولترا را با  پنل عظیم 14.6 اینچی داینامیک امولد معرفی کرده است.
شاید در نگاه اول، سری گلکسی تب اس 9 اولترا تفاوت چندانی با نسل قبلی خود نداشته باشد، اما سامسونگ موفق شده است چندین ارتقاء قابل توجه را در این سری ارائه دهد. هر سه مدل گلکسی تب اس 9 دارای رتبه IP68 و مقاوم در برابر گرد و غبار و آب هستند. به این ترتیب می‌توانیم این سری را اولین تبلت‌های نرمال سامسونگ ( در مقابل سری Tab Active ) در نظر بگیریم که این سطح از حفاظت را دارند.

گلکسی تب اس 9 اولترا به یک صفحه نمایش بزرگ 14.6 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با وضوح 1848 در 2960 پیکسل و نرخ رفرش 120 هرتز مجهز شده است. نکته جدید در اینجا Vision Booster سامسونگ است که در دستگاه‌های گلکسی اس 23 نیز وجود دارد و دید و رنگ‌ها را در شرایط محیطی بسیار روشن بهبود می‌بخشد.

بریدگی ناچ همچنان وجود دارد و یک جفت دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی شامل یک ماژول عریض و یک ماژول فوق عریض را در خود جای داده است. اسپیکرهای چهارگانه با تنظیم AKG اکنون 20 درصد بزرگ‌تر شده‌اند. حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر نیز به این سری اضافه شده است.

سری گلکسی تب اس 9 دقیقا همانند سری گلکسی اس 23 و جدیدترین گوشی‌های تاشوی سامسونگ به چیپست پرچمدار کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 سری for Galaxy مجهز شده است. تب اس 9 اولترا را می‌توان با پیکربندی‌هایی شامل رم 12 یا 16 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 256/512 یا 1 ترابایتی خریداری نمود. دستگاه‌های تب اس 9 در نسخه‌های Wi-Fi یا 5G قابل انتخاب هستند و از کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کنند.

پشت تب اس 9 دارای طراحی ظریف با حلقه‌های دوربین دوگانه و فلاش LED است. در این قسمت یک سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و قابلیت فیلمبرداری 4K تا 60 فریم در ثانیه وجود دارد. ماژول ثانویه یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض است که انتظار داریم ارتقای قابل توجهی نسبت به واحد 6 مگاپیکسلی تب اس 8 اولترا یافته باشد.

سری تب اس 9 اندروید 13 را با پوسته One UI 5.1 راه‌اندازی می‌کند. سامسونگ همچنین ویژگی‌های مکملی را برای گوشی‌های پرچمدار گلکسی منتخب از جمله Flip5 جدید ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد در برنامه‌های منتخب از گوشی خود به عنوان یک نمایشگر همراه برای تبلت استفاده کنید و در عین حال یک کلیپ بورد اشتراکی نیز داشته باشید. گفته می‌شود این تبلت‌ها چهار به‌روزرسانی اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی نیز دریافت خواهند کرد.

دستگاه‌های سری تب اس 9 همچنین برخی از برنامه‌ها و ویژگی‌های انحصاری مانند GoodNotes، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های iPad برای یادداشت برداری را دریافت می‌کنند که بالاخره به اندروید می‌آید و به طور انحصاری در دستگاه‌های سامسونگ گلکسی تب پشتیبانی‌ شده در دسترس خواهد بود.

برنامه ویرایش ویدیوی حرفه ای LumaFusion با 50 درصد تخفیف برای دارندگان تب اس 9 عرضه می‌شود. سامسونگ همچنان قلم S Pen را با هر سه دستگاه همراه می‌کند. تب اس 9 اولترا همچنین دارای باتری 11200 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 45 واتی است، اما باید شارژر خودتان را تهیه کنید زیرا در بسته بندی فروش گنجانده نشده است.

گلکسی تب اس 9 اولترا در رنگ‌های بژ و گرافیتی عرضه می‌شود و از قیمت 1199 دلار / 1199 پوند شروع می‌شود. پیش‌سفارش‌ها از امروز شروع می‌شود در حالی که فروش آزاد قرار است از 11 آگوست آغاز شود.

گلکسی تب اس 9 و تب اس 9 پلاس

برخلاف گلکسی تب اس 8 سال گذشته که دارای LCD بود، سامسونگ تب اس 9 همانند برادران بزرگ‌ترش به همان پنل Dynamic AMOLED 2X مجهز شده است. تب اس 9 دارای نمایشگری با قطر 11 اینچ با نرخ رفرش تطبیقی 120 هرتز، دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی و اسکنر اثر انگشت UD است.

نمایشگر تب اس 9 پلاس 12.4 اینچ قطر و همان نرخ تازه‌سازی را دارد. این نسخه نیز مانند نسخه اولترا دارای دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی در پشت است. ویژن بوستر سامسونگ در مدل‌های تب اس 9 و  اس 9 پلاس نیز وجود دارد.

این دو تبلت به چیپست نسخه گلکسی اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز شده‌اند، اما تب اس 9 تنها با 8/12 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارائه است، در حالی که نسخه پلاس به طور استاندارد دارای 12 گیگابایت رم بوده و با حافظه 256/512 گیگابایت پیکربندی شده است.

نکته دیگر، تفاوت در بخش باتری است که در اینجا تب اس 9 یک باتری 8400 میلی آمپر ساعتی دارد در حالی که  نسخه پلاس دارای باتری 10900 میلی آمپر ساعتی است. هر دو تبلت از شارژ سریع تا 45 وات پشتیبانی می‌کنند. همه مدل‌های این سری با One UI 5.1 مبتنی بر Android 13 بوت می‌شوند و قلم‌های S Pen را به همراه دارند.

قیمت گلکسی تب اس 9 از 799 دلار / 799 پوند و قیمت تب اس 9 پلاس از 999 دلار / 999 پوند شروع می‌شود. پیش‌خریدها از امروز شروع می‌شود در حالی که فروش آزاد قرار است از 11 آگوست آغاز شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH