دکمه اکشن در آیفون‌های جدید چه کارایی داره؟ ویژگی جدید و جذاب آیفون‌ها

طی ماه‌های گذشته بارها شایعاتی منتشر شد که نشان می‌داد اپل احتمالا برای گوشی‌های سری آیفون 15 پرو از دکمه‌های لمسی حالت جامد استفاده خواهد کرد. با این‌حال آخرین شایعات مطرح شده ادعا می‌کنند که غول کوپرتینویی برای مدت حداقل یک سال دیگر از اجرای این پروژه صرفنظر خواهد کرد.

بررسی دقیق قطعه کد مربوط به چهارمین نسخه بتا iOS 17 به برخی جزئیات جالب توجه اشاره دارد. بر اساس گزارش‌های پیشین اپل قصد دارد تا تمامی دکمه‌های فیزیکی آیفون‌های خود را با دکمه‌های حالت جامد و سوئیچ نمادین قطع صدا را با دکمه اکشن جدید همانند نمونه به‌کارگیری شده در اپل واچ اولترا جایگزین کند.

کاربران وبسایت MacRumors مجموعا موفق به شناسایی 9 عملکرد مختلف شدند که همگی آنها از طریق دکمه اکشن در آخرین نسخه بتا iOS 17 قابل دسترس هستند. یکی از کارکردهای بدیهی این دکمه، فعال‌سازی حالت سکوت یا Silent Mode است. در این‌حالت با فشردن تنها یک دکمه، تمامی صداها در گوشی قطع می‌شوند.

همچنین دکمه جدید امکان دسترسی سریع به ویژگی‌های Accessibility، میانبرها، دوربین، چراغ قوه، ذره‌بین، مترجم و یادداشت‌های صوتی را فراهم می‌کند. گزارش جدید به چگونگی استفاده از دکمه اکشن برای کنترل تمامی موارد فوق توسط کاربران اشاره نکرده است؛ با این‌حال انتظار می‌رود که به‌زودی اطلاعات بیش‌تری در این زمینه منتشر شود.

اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا اپل بالاخره در سری آیفون 15 پرو از دکمه اکشن بهره‌برداری خواهد کرد یا خیر. رندر آیفون‌ 15 پرو نشان‌دهنده دکمه‌های لمسی و دکمه اکشن در لبه سمت راست بدنه گوشی و بالاتر از کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH