دولت چین به‌دنبال محدود نمودن دسترسی کودکان به اینترنت از طریق دستگاه‌های موبایلی است

در حال حاضر مقامات چینی دسترسی کودکان به بازی‌های ویدیویی را به شکل قابل‌توجهی محدود کرده‌اند و اکنون قصد دارند تا بر نحوه استفاده کودکان از اینترنت نیز محدودیت‌های چشمگیری را اعمال نمایند.

اداره فضای مجازی چین به منظور مبارزه با پدیده اعتیاد آنلاین، قوانین جدیدی را تصویب و منتشر کرده است. این آژانس قصد دارد تا مدت زمان وقت‌گذرانی خردسالان در فضای آنلاین را کاهش داده و آن‌را به میزان قابل‌توجهی محدود نماید.

این نهاد مشخصا قصد دارد تا استفاده کلیه کودکان زیر 18 سال از اینترنت در بستر دستگاه‌های موبایلی را از ساعت 10 شب تا 6 صبح ممنوع اعلام نماید. اما این تمام داستان نیست؛ چرا که کودکان 16 تا 18 ساله برای مدت حداکثر 2 ساعت در روز می‌توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند.

کودکان 8 تا 16 سال برای مدت تنها 1 ساعت در روز به اینترنت دسترسی داشته و این مدت زمان برای کودکان با سن کمتر از 8 سال تنها برابر با 40 دقیقه خواهد بود. بایستی توجه داشت که این محدودیت‌ها برای دستگاه‌های موبایلی در نظر گرفته شده و تامین‌کنندگان این دستگاه‌ها بایستی چنین محدودیت‌هایی را اعمال نمایند.

همچنین اعلام شده نرم‌افزاری که مسئولیت اجرای این سیستم کنترلی را بر عهده دارد؛ پس از پایان مدت زمان استفاده مجاز بایستی دسترسی به برخی برنامه‌های خاص را مسدود نماید.

البته در این میان برخی برنامه‌های کاربردی خاص و اپلیکیشن‌های از پیش تعریف شده توسط والدین مستثنی خواهند بود. بنابراین به‌نظر می‌رسد که طرح جدید صرفا شامل محدودیت‌های مرتبط با دسترسی به شبکه نخواهد بود.

با این‌حال انتظار می‌رود که این محدودیت‌ها در رابطه با برخی کودکان اعمال نشوند؛ چرا که والدین در صورت تمایل می‌توانند این محدودیت‌ها را لغو کنند. بعلاوه ابتکار مدیریتی شامل اقدامات غیر محدودکننده است. به‌عنوان مثال می‌توان به اقداماتی نظیر پخش لالایی برای کودکان خردسال، ارائه محتوای آموزشی و سرگرمی برای کودکان زیر 12 سال و ارائه توصیه در خصوص محتوای مناسب برای گروه‌های سنی مختلف کودکان اشاره کرد. چنین محتواهایی مشمول مقررات محدودکننده مورد اشاره نخواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH