عربستان سعودی به‌کارگیری پورت USB-C در کلیه دستگاه‌های الکترونیکی از سال 2025 را الزامی کرد

عربستان سعودی به منظور استانداردسازی پورت‌های شارژ برای کلیه دستگاه‌های الکترونیکی، مقرراتی را تدوین نموده است. بر این اساس تمامی دستگاه‌ها بایستی مجهز به درگاه USB-C باشند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها نخستین مرحله این فرآیند از روز 1 ژانویه 2025 (12 دی ماه 1403) آغاز خواهد شد. سخنگوی دولت اعلام کرده که هدف از انجام این کار بهبود تجربه کاربری، کاهش هزینه‌ها و ضایعات الکترونیکی و همچنین فراهم نمودن امکان انتقال داده با کیفیت بالا است.

این تصمیم از سوی سازمان استاندارد، اندازه‌شناسی و کیفیت عربستان و کمیسیون ارتباطات، فضا و فناوری صادر شده است. نخستین مرحله از این فرآیند برای گوشی‌های موبایل و دستگاه‌های الکترونیکی مانند هدفون، کیبورد، اسپیکر و روتر عملیاتی می‌شود.

مرحله دوم فرآیند گذار از روز 1 آوریل 2026 (12 فروردین ماه 1405) آغاز خواهد شد. در این مرحله به‌کارگیری پورت USB-C برای لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای قابل حمل اعمال خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان‌ها، این تصمیم موجب صرفه‌جویی 170 میلیون ریال سعودی (تقریبا معادل 45 میلیون دلار آمریکا) در هزینه‌های مصرف‌کنندگان خواهد شد. بعلاوه میزان استفاده دستگاه‌های مختلف از شارژرها هر ساله بیش از 2.2 میلیون واحد کاهش خواهد یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH