ساعت هوشمند اپل واچ X با تغییرات اساسی و بند مغناطیسی در راه است

بر اساس گزارش‌ها اپل به‌دنبال اعمال تغییرات اساسی در یکی از محصولات نمادین خود با نام اپل واچ است. با توجه به این موضوع انتظار می‌رود که اپل واچ X به مناسبت دهمین سالگرد عرضه ساعت‌های هوشمند اپل در سال 2024 یا 2025 روانه بازار شود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها این محصول پس از اعمال مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های کوچک‌تر، مهم‌ترین تغییرات در تاریخ ساعت‌های هوشمند اپل را به معرض نمایش خواهد گذاشت. به گفته مارک گورمن؛ تحلیل‌گر حوزه فناوری، اپل واچ X احتمالا دارای طراحی شیک‌تری بوده و از یک سیستم مغناطیسی جدید برای اتصال بندها رونمایی خواهد کرد.

طراحی فعلی که در آن بندها به طرفین لغزیده و قفل می‌شوند؛ فضای ارزشمندی از داخل ساعت را اشغال نموده و دستیابی به پیشرفت‌هایی نظیر به‌کارگیری باتری بزرگ‌تر را محدود می‌کند.

به گفته مارک گورمن، اپل سرگرم بررسی یک روش اتصال مغناطیسی است که احتمالا فضای بیش‌تری را برای پیشرفت‌ها فراهم نموده و بر سازگاری بندها نیز تاثیرگذار خواهد بود. با این‌حال جزئیات مربوط به نحوه عملکرد این سیستم در اپل واچ X کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

اپل واچ X فراتر از تغییرات زیبایی‌شناختی احتمالا عناصر پیشرفته‌ای مانند نمایشگر میکرو LED و سنسورهایی جهت ردیابی فشار خون را نیز در خود جای خواهد داد. بر اساس اعلام وبسایت 9to5mac، چنین تغییری می‌تواند به اندازه گذار از آیفون 7 به آیفون X حائز اهمیت باشد. این تغییر به‌صورت بالقوه نشان‌دهنده تغییر در رویکرد اپل خواهد بود.

گزارش‌های پیشین به تاخیر احتمالی در عرضه اپل واچ‌های مجهز به نمایشگر میکرو LED به دلیل پیکره‌بندی مجدد زنجیره تولید اشاره داشتند. این موضوع موجب شد تا عرضه اپل واچ‌های پیشرفته از سال 2025 به 2026 موکول شود. با این‌حال گزارش جدید با گزارش‌های پیشین در تناقض است. سنت اپل مبنی بر عرضه اپل واچ جدید همراه با پیشرفت‌های تدریجی از زمان معرفی این گجت همواره ثابت بوده است.

با این‌حال نگرش مارک گورمن به بحث‌های داخلی در مورد کاهش سرعت این چرخه سریع اشاره دارند؛ چرا که سرعت پیشرفت اخیرا با عرضه مدل‌های جدید اپل واچ روندی رو به کاهش را در پیش گرفته است. با توجه به اینکه انتظار می‌رود اپل واچ سری 9 همراه با پیشرفت‌های جزئی در فصل پاییز امسال معرفی شود؛ لذا اکنون همه نگاه‌ها به مدل سال آینده دوخته شده است.

اپل به جستجو راهکارهای اساسی برای مهندسی مجدد ساعت‌های خود ادامه می‌دهد و طرفداران و کارشناسان صنعت مشتاقانه منتظر انتشار جزئیات بیش‌تر درباره گجتی هستند که احتمالا به منزله نقطه عطفی برای فناوری‌های پوشیدنی قلمداد می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH