تصاویر خودرو سدان برقی شیائومی در فضای آنلاین منتشر شد

گزارش‌های اخیرا منتشر شده ادعا کردند که شیائومی برای تولید خودروهای برقی چراغ سبز نشان داده است. اکنون در خصوص محصول آینده کمپانی چینی موسوم به MS11 اطلاعات جدیدی منتشر شده است. این محصول اولین خودرو برقی شیائومی به‌شمار رفته و برند چینی اخیرا با راه‌اندازی جهانی دامنه XiaomiEV.com تصادفا ورود خود به بازار خودروهای الکتریکی را تائید کرد.

بعلاوه واحد برنامه‌ریزی ایالتی چین نیز اخیرا مجوز تولید این خودرو جدید و درخشان را صادر نموده است. به‌نظر می‌رسد که شیائومی به‌طور ناگهانی کسب‌وکار خودروهای برقی خود را به سطحی بالاتر منتقل کرده است.

سدان برقی MS11 اولین محصول ذهنی شیائومی به‌شمار می‌رود. تصاویر این خودرو با وجود استتار سنگین آن حین نقل و انتقال به ثبت رسید. این تصاویر در بزرگراه شهری Urumqi-Changji ثبت شده‌اند؛ جایی که بر اساس گزارش‌ها در آن فرآیند تست‌های خودرو سدان در دمای بالا انجام شده است.

با این‌حال رویاپردازی برقی شیائومی از روز گذشته آغاز نشده است. این شرکت در اوایل سال 2021 از ورود خود به صنعت خودروهای برقی خبر داد. اگرچه بسیاری از افراد در خصوص ورود یک شرکت فناوری دیگر به این قلمرو ناشناخته تردید داشتند؛ اما شیائومی در این باره بلافاصله به طرفداران خود اطمینان داد.

لی جون؛ مدیرعامل شیائومی در جریان برگزاری کنفرانس سرمایه‌گذاران (که در آن به مخاطبان وعده‌های بزرگی داده می‌شود) اعلام کرد که توسعه خودرو برقی کمپانی جلوتر از برنامه زمانی ترسیم شده پیش رفته است. همچنین وی وعده داد که خودروهای برقی کمپانی تا 6 ماهه نخست سال 2024 روانه بازار شوند.

شیائومی نه تنها در مسیر پایان ضرب‌الاجل اعلام شده قرار دارد؛ بلکه به‌نظر می‌رسد که از برنامه زمانی خود نیز جلوتر است. لو ویبینگ فردی است که رهبری تجارت بین‌المللی شیائومی را در دست دارد و با غرور اعلام کرده که میزان پیشرفت برنامه تولید این محصول فراتر از حد انتظار بوده است.

لی جون با انتشار تصاویری از خودرو و تیم توسعه‌دهنده آن که کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند؛ به تبلیغ خودرو برقی کمپانی برای جهانیان پرداخت. این تصاویر نشان‌دهنده نظارت بر تست‌های جاده‌ای در بیابان‌های وسیع منطقه سین‌کیانگ هستند. به‌نظر می‌رسد که این اقدام برای ایجاد هیجان در رسانه‌های اجتماعی کافی نبوده و اکنون تصاویر جاسوسی شده از خودرو MS11 در فضای مجازی فاش شده است.

جزئیات مربوط به باتری Xiaomi MS11 پیش‌تر در ماه ژوئن لو رفت. این خودرو برقی دارای ورژن دوربرد و باتری سه‌تایی NMC با توان 101 کیلووات ساعت است. این باتری نویدبخش برد پیمایشی 800 کیلومتری بوده و بر اساس معماری 800V ساخته شده است. چگالی انرژی باتری معادل 157 وات ساعت بر کیلوگرم است؛ رقمی که به بیان صادقانه بسیار متوسط به‌نظر می‌رسد.

در حالی‌که همگان از شرکت CATL به‌عنوان تامین‌کننده باتری یاد می‌کردند؛ اما شیائومی با هدف کاهش هزینه‌های خود علاوه بر CATL با شرکت CALB نیز همکاری نموده است. از جنبه هزینه نیز قرار است سدان MS11 با محصولات بزرگی نظیر تسلا مدل 3، BYD Seal، Deepal SL03 و چندین سدان چینی برقی دیگر رقابت نماید. این موضوع، خودرو برقی شیائومی را در محدوده قیمتی بسیار رقابتی 200 هزار یوان (25500 یورویی) قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH