کوالکام از تراشه‌های جدید سری اسنپدراگون G با محوریت دستگاه‌های گیمینگ دستی رونمایی کرد

کمپانی کوالکام سری جدیدی از تراشه‌های خود موسوم به خانواده اسنپدراگون G را با تمرکز بر دستگاه‌های گیمینگ دستی معرفی کرد. به بیان دقیق‌تر کمپانی کوالکام از 3 تراشه عضو این خانواده با اسامی اسنپدراگون G1 نسل 1، اسنپدراگون G2 نسل 1 و اسنپدراگون G3x نسل 2 رونمایی کرده است.

این 3 پردازنده جدید کوالکام برای کار با قالب‌های طراحی مختلف و مشخصا پاسخگویی به نیازهای گیمینگ طراحی شده‌اند. این تراشه‌ها به لحاظ قدرت و عملکرد با یکدیگر تفاوت دارند.

نخست به بررسی تراشه اسنپدراگون G3x نسل 2 می‌پردازیم. این تراشه مدل پرچمدار کمپانی و جانشین تراشه اسنپدراگون G3x نسل 1 به‌شمار می‌رود. تراشه اسنپدراگون G3x نسل 1 پیش‌تر در کنسول دستی ریزر اج 5G مورد استفاده قرار گرفته است.

کوالکام ادعا کرده که عملکرد CPU تراشه جدید در مقایسه با مدل نسل قبلی آن 30 درصد افزایش یافته و عملکرد GPU نیز 2 برابر بهبود یافته است. این تراشه مجهز به پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای Qualcomm Kryo و پردازنده گرافیکی آدرنو A32 است.

همچنین این تراشه از قابلیت ردیابی پرتوی با شتابدهی سخت‌افزاری، پردازش بازی‌ها با رزولوشن بسیار بالا و اتصال عینک XR پشتیبانی می‌کند. این نیمه‌هادی از فناوری برتر بلوتوث با تاخیر پایین برای انتقال صدا بهره گرفته و از تکنولوژی Snapdragon Sound Technology Suite نیز پشتیبانی می‌کند.

اتصال Wi-Fi 7 High-Band Simultaneous (HBS) و ردیابی 5G از نوع زیر 6 گیگاهرتز و موج میلی‌متری سایر ویژگی‌های این تراشه را تشکیل می‌دهند.

حال نوبت به تراشه اسنپدراگون G2 نسل 1 رسیده است. این تراشه مجهز به پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای Qualcomm Kryo، پردازنده گرافیکی بهینه‌سازی شده برای گیمینگ موسوم به آدرنو A21، سیستم مودم RF از نوع اسنپدراگون X62 5G و پشتیبانی از اتصال 5G، وای‌فای 6 و وای‌فای 6E از طریق سیستم اتصال موبایلی Qualcomm FastConnect 6700 است.

این تراشه در حد فاصل مدل‌های G3x نسل 2 و G1x نسل 1 جای گرفته و بر اساس اعلام کمپانی قادر به اجرای بازی‌های موبایلی و ابری با امکانات کامل است.

سومین تراشه اسنپدراگون G1 نسل 1 نام دارد. این تراشه مدل پایه در خانواده اسنپدراگون G به‌شمار رفته و مجهز به پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای Qualcomm Kryo و پردازنده گرافیکی آدرنو A11 است.

کوالکام اعلام کرده که این تراشه برای دستگاه‌های گیمینگ دستی بدون فن طراحی شده و عمدتا برای تامین توان پردازشی دستگاه‌های پخش ابری در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر پیرامون زمان عرضه دستگاه‌های مجهز به این تراشه‌ها به بازار هنوز هیچ اطلاعاتی در دست نیست. با این‌حال کوالکام اعلام کرده که هم‌اکنون چندین برند مختلف از جمله AyaNeo و Thundercomm تمایل خود برای همکاری در زمینه تولید دستگاه‌های بازی دستی مجهز به تراشه‌های سری اسنپدراگون G را ابراز نموده‌اند. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH