تعداد ماهواره‌های استارلینک پرتاب شده به فضا از مرز 5000 عدد فراتر رفت!

شرکت SpaceX اخیرا 22 ماهواره اینترنتی استارلینک دیگر را به مدار زمین پرتاب کرد. به گفته جاناتان مک داول؛ فیزیک‌دان، اخترشناس و متخصص ردیابی ماهواره، این اقدام به منزله یک ماموریت برجسته برای SpaceX به‌شمار می‌رفت؛ چرا که اکنون تعداد کل ماهواره‌های استارلینک پرتاب شده به فضا توسط این شرکت از مرز 5000 عدد فراتر رفته است.

پیش از آخرین نوبت پرتاب، تعداد ماهواره‌های استارلینک موجود در فضا برابر با 4983 عدد بود. این ماهواره‌ها در ساعت 01:05 صبح روز یکشنبه 27 آگوست (5 شهریور ماه) به وقت گرینویچ با موشک فالکون 9 از پایگاه Cape Canaveral ایالت فلوریدا به فضا پرتاب شدند.

پس از گذشت مدت حدودا 8.5 دقیقه نخستین موشک فالکون 9 به سوی زمین بازگشت تا بر روی سکوی بدون سرنشین شرکت SpaceX در اقیانوس اطلس فرود بیاید. بر اساس توضیحات ارائه شده توسط واحد عملیات SpaceX، ماموریت اخیر سومین مورد پرتاب و فرود این پرتابگر خاص به‌شمار می‌رفت. 22 ماهواره استارلینک تقریبا 65 دقیقه پس از پرتاب به مدار پایینی زمین (LEO) منتقل شدند.

پرتاب ماهواره‌های استارلینک به‌دنبال یک ماموریت دیگر شرکت SpaceX از منطقه Space Coast فلوریدا انجام می‌شود. این کمپانی طی ماموریت Crew-7 در اوایل وقت روز شنبه تعداد 4 فضانورد را از مرکز فضایی کندی ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل کرد.

پیش‌تر گزارش داده شد که فضاپیمای Crew Dragon با 4 خدمه به موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شده است. SpaceX مجوز استقرار 12 هزار ماهواره استارلینک در مدار زمین را دریافت نموده و درخواست استقرار حدودا 30 هزار ماهواره دیگر را نظیر مطرح کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH