دورهمی غول‌های فناوری جهان در برلین؛ برنامه برندهای فناوری برای نمایشگاه IFA 2023 چیست؟

رویداد ایفا 2023 از 10 شهریور (اول سپتامبر) در برلین آغاز می‌شود و بسیاری از بزرگ‌ترین برندها در آن حضور خواهند داشت.

تا چند روز دیگر بزرگترین نمایشگاه اروپایی در حوزه فناوری آغاز می‌شود و ما نیز قصد داریم مانند همیشه به بررسی اخبار و مقالات مختلف مربوط به آن بپردازیم، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

نمایشگاه IFA برای اولین بار در سال 1924 افتتاح شد، از آن زمان تاکنون دانشمندان زیادی محصولات اختراعی خود را در این رویداد به نمایش گذاشته بودند و حالا نیز پس از گذشت 93 سال، قرار است رویداد جدید ایفا در اروپا برگزار شود.

همچنین تصاویری از آلبرت انیشتین در این نمایشگاه وجود دارد که نشان از قدیمی بودن این رویداد دارد. فیزیک‌دان بزرگ آلمانی، مانفرد ون آردن نیز مانند انیشتین در سال 1931 میلادی برای اولین بار اختراعات خود را به نمایش گذاشت.

در طی این چند روزی که نمایشگاه برپا است، شرکت‌های مختلف فناوری سعی می‌کنند که با معرفی محصولات جدیدشان با یکدیگر رقابت کرده و توجه علاقمندان زیادی را به خود جلب کنند.

رویداد ایفا 2023 از 10 شهریور (اول سپتامبر) در برلین آغاز می‌شود و بسیاری از بزرگ‌ترین برندهای لوازم الکترونیکی مانند ال‌جی، سامسونگ، هایسنس، TCL و سنهایزر، بار دیگر در مرکز نمایشگاهی Messe برلین واقع در آلمان حضور خواهند داشت تا از جدیدترین و بهترین محصولات خود رونمایی کنند.

پیش‌بینی می‌شود که رویداد امسال در مقایسه با سال گذشته، با استقبال زیاد بازدیدکنندگان و برندها روبرو شود. حتی در این بین ممکن است برندهای جدیدی از فرصت استفاده کرده و با معرفی محصولات جدید خود وارد بازار شوند.

در ادامه اطلاعات مختصری درباره برندهایی که در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد، ارائه می‌کنیم. پس برای اطلاعات بیشتر در این حوزه با ما همراه باشید.

نمایشگاه ایفا چیست؟

نمایشگاه ایفا (IFA) یا به اختصار Internationale FunkAusstellung Berlin، یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های تجاری است که هر ساله در برلین آلمان برای رونمایی از لوازم الکترونیکی جدید و لوازم خانگی برگزار می‌شود.

اکنون 93 سال از برگزاری اولین رویداد ایفا می‌گذرد! چرا که نمایشگاه ایفا برای اولین بار در سال 1931 افتتاح شد و از آن زمان تاکنون دانشمندان زیادی محصولات خود را به نمایش گذاشته بودند.

ایفا 2023

آلبرت انیشتین، مانفرد ون آردن و دیگر دانشمندان و فیزیکدانان موفق شدند که در طول نمایشگاه از محصولات خود رونمایی کنند. این رویداد که از 10 شهریور (اول سپتامبر) در برلین آغاز می‌شود، تا سه‌شنبه 14 شهریور (5 سپتامبر 2023) ادامه دارد.

هر آنچه که باید از برندهای حاضر در نمایشگاه ایفا 2023 انتظار داشته باشیم!

در ادامه قصد داریم به برندهایی که قرار است در این نمایشگاه حاضر شوند بپردازیم؛ اولین کمپانی که قصد داریم به آن بپردازیم، کمپانی Audio Technica نام دارد.

کمپانی Audio Technica

شرکت Audio Technica در 18 آگوست در توییتر اعلام کرده بود که قصد دارد در نمایشگاه ایفا 2023 در برلین حضور پیدا کند. این کمپانی احتمالا از یک محصول مرتبط با گیمینگ یا هدفون و غیره رونمایی کند.

در هر صورت، به طور دقیق نمی‌توانیم بگوییم که Audio Technica قصد دارد چه چیزی را معرفی کند، چون همیشه محصولات متعددی توسط این کمپانی تولید می‌شوند و طیف محصولات تولیدی آن شرکت گسترده است.

کمپانی Anker

کاملا مطمئن نیستیم که آنکر با چه محصولاتی به ایفا 2023 می‌آید؛ اما این شرکت در رویداد مطبوعاتی رسمی ShowStoppers در روز پنجشنبه، 31 آگوست حضور خواهد داشت. بنابراین می‌توانیم این سازنده لوازم الکترونیکی چینی را به عنوان یک غرفه‌دار در نمایشگاه مشاهده کنیم.

البته با توجه به طیف گسترده محصولات آنکر، حدس زدن اینکه کدام محصول این کمپانی در رویداد ایفا 2023 حضور دارد، کمی دشوار خواهد بود.

شرکت نام‌آشنای آنر

کمپانی آنر در ماه گذشته از جدیدترین گوشی تاشوی خود با نام Magic V2 برای بازار چین رونمایی کرد. بنظر می‌رسد که این محصول به زودی برای بازارهای مختلف در جهان نیز عرضه شود.

ایفا 2023

بنابراین، یکی از مهم‌ترین محصولاتی که آنر در رویداد ایفا از آن نامی به میان می‌آورد، همین گوشی تاشو خواهد بود. این محصول، یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین تلفن تاشوی جهان است که به تازگی عرضه شده و می‌توان حدس زد که مورد استقبال علاقمندان زیادی در برلین قرار خواهد گرفت.

امیدواریم که تا آن زمان، جزئیات بیشتری درباره قیمت و زمان عرضه این گوشی تاشو در دسترس قرار بگیرد.

کمپانی Jabra

شرکت دانمارکی Jabra که در حوزه الکترونیک مشغول فعالیت است، قرار است هم در رویداد ایفا 2023 و هم رویداد ShowStopper ظاهر شود. با این تفاسیر، می‌توان انتظار داشت که محصولات جدید این شرکت که شامل Jabra Elite 5 و Elite 3 هستند به همراه هدفون Jabra Active در این رویداد حضور پیدا کنند.

شرکت Jlab 

کمپانی Jlab یک برند آمریکایی است که در حوزه ساخت محصولات فناوری صوتی کار می‌کند. بیشتر محصولات با تناسب اندام و گیمینگ در ارتباط هستند و بازار جوانان را هدف می‌گیرند.

این کمپانی با تولید محصولات عالی و قیمت اقتصادی توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند و حالا می‌خواهد در نمایشگاه ایفا در برلین حاضر شود.

کمپانی JBL

کمپانی JBL همیشه در رویدادهای ایفا با دست پر حاضر شده بود و امسال نیز قصد دارد با معرفی محصولات جدید خود حسابی بدرخشد. این برند آمریکایی اعلام کرد که طیف گسترده‌ای از اسپیکرهای خانگی مجهز به وای فای در رویداد JBL Fest که تا اواخر سپتامبر برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

این اسپیکرها با بلندگوهای آمازون و گوگل نیز رقابت می‌کنند. بنابراین تا هفته آینده اطلاعات بیشتری از محصولات جدید این کمپانی منتشر خواهد شد.

شرکت Majority Audio

هنوز اطلاعات زیادی در مورد برنامه‌های شرکت Majority Audio در دسترس قرار نگرفته است ولی بدون شک می‌دانیم که این کمپانی در این رویداد حضور خواهد داشت و کسی چه می‌داند، شاید از سیستم استریوی جدید، ساندبار و یا رادیوی اینترنتی رونمایی شود.

کمپانی سامسونگ

سامسونگ قرار است در 31 آگوست در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کند. گرچه هنوز مشخص نیست که این شرکت در رویداد ایفا 2023 از محصولات جدیدی رونمایی می‌کند یا خیر.

سامسونگ به تازگی از گوشی گلکسی Z فولد 5 و فیلپ 5 و تبلت‌های گلکسی تب S9 رونمایی کرد. سال گذشته، سامسونگ اعلام کرده بود که می‌خواهد با اکوسیستم SmartThings روی دنیای هوشمندتری تمرکز کند؛ سپس مانند کمپانی ال‌جی از مانیتور بازی اولد خود رونمایی کرد.

انتظار می‌رود که در این رویداد، سامسونگ علاوه بر دیگر محصولات، به معرفی مدل‌هایی نظیر مانیتور و تلویزیون‌های خود بپردازد.

شرکت سنهایزر

انتظار داریم که سنهایزر از ساندبار Ambeo با نام Ambeo Mini رونمایی کند. در این چند روز گذشته اطلاعات جدیدی از آن منتشر شده ولی احتمالا سنهایزر قصد داشته باشد که رونمایی رسمی از آن را به مراسم ایفا 2023 موکول کند.

در هر صورت، باید آمادگی رونمایی از هر محصول جدیدی از جمله هدفون یا هدست و غیره را داشته باشید!

کمپانی شوکز

شرکت Shokz که در حوزه تولید محصولات پوشیدنی صوتی مرتبط با ورزش تخصص دارد، تایید کرد که در نمایشگاه ایفا 2023 برلین حضور پیدا می‌کند. انتظار داریم شاهد آخرین نوآوری‌ها و محصولات جدید این کمپانی باشیم.

ایفا 2023

شرکت Shure

برند صوتی آمریکایی Shure اعلام کرد که قرار است در رویداد ایفا ShowStoppers حاضر شود؛ این کمپانی به عنوان یک شرکت تولیدی محصولات صوتی شناخته می‌شود و هر ساله از میکروفون، هدفون و موارد مشابه آنها رونمایی می‌کند.

ایربادزهای سیمی Aonic 3 این برند نیز موفق شد در چندین ماه و سال گذشته چندین جایزه بدست بیاورد، پس بدون شک این‌ها محصولاتی هستند که در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

توشیبا

کمپانی توشیبا تنها تولیدکننده محصولات تلویزیونی نیست که در ماه سپتامبر از نمایشگرهای جدید خود رونمایی می‌کند، اما بدون شک، این برند برخی از مقرون به‌صرفه‌ترین مدل‌ها را در رویداد ایفا 2023 مسه برلین معرفی خواهد کرد.

توشیبا در نمایشگاه سال گذشته، اولین تلویزیون کوانتوم دات خود را معرفی کرد که اندازه‌ای برابر با 65 اینچ و قیمتی معادل 550 پوندی داشته است.

شرکت Urbanista

برند Urbanista یکی از شرکت‌هایی است که محصولات نوآورانه‌ای تولید می‌کند. این شرکت در نمایشگاه لس آنجلس از هدفون‌های روگوشی و ایربادزهای فونیکس رونمایی کرد و حالا اسپیکر قابل حمل Malibu که با انرژی نور خورشید کار می‌کند، در بین جدیدترین محصولات این کمپانی قرار گرفته است.

این محصول از فناوری نوری Powerfoyle Exeger استفاده می‌کند؛ امیدواریم با معرفی این محصول در رویداد امسال، توجه افراد زیادی به این کمپانی جلب شود.

ایفا 2023

برند Xgimi

احتمالا باید در رویداد ایفا 2023، منتظر پروژکتور جدید این شرکت با نام Horizon Ultra باشیم. اگرچه اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست، ولی با حضور این برند در نمایشگاه امسال می‌توانیم به اطلاعات بیشتری در این باره دست پیدا کنیم.

چه اتفاقاتی در نمایشگاه ایفا 2022 رخ داد؟

به دلیل همه‌گیری ویروس کووید 19 در سال 2021، علاقمندان نتوانستند در نمایشگاه ایفا 2021 حاضر شوند. ولی پس از فروکش کردن شیوع این ویروس، شرکت‌های زیادی در سال 2022 به این نمایشگاه آمدند و هر کدام توانستند با معرفی محصولات جدید خود در این حوزه به خوبی بدرخشند!

برندهایی همچون سونی، JBL، سنهایزر و B&O در این رویداد حضور یافتند. بهترین محصولی که موفق شد 5 ستاره را کسب کند، مدل Ambeo Plus سنهایزر بود.

کمپانی تسلا با عرضه تلویزیون QLED خود سر و صدای زیادی به پا کرد، در حالی که ال‌جی نیز از مانیتور گیمینگ Flex اولد رونمایی کرد. گفته می‌شود که این شرکت آن را بر اساس تلویزیون قدرتمند C2 خود ساخت.

کمپانی معروف JBL از هدفون‌های بی‌سیم Tour PRO 2 با اولین کیس شارژ هوشمند جهان رونمایی کرد و برند فیلیپس نیز موفق شد با معرفی تلویزیون‌های اولد و Mini-LED Ambilight توجه علاقمندان زیادی را به خود جلب کند.

در هر صورت، انتظار داریم که شرکت‌های مذکور در رویداد امسال نیز پرقدرت حاضر شوند و از مدل‌های مختلف خود رونمایی کنند. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر، اخبار سایت را بررسی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH