گوشی‌های سری پیکسل 8 گوگل در روز 12 مهرماه به‌طور رسمی معرفی خواهند شد

شرکت اپل اخیرا زمان رونمایی از آیفون‌های آینده خود را اعلام کرد. بر این اساس گوشی‌های سری آیفون 15 در روز 12 سپتامبر (21 شهریور ماه) به‌طور رسمی معرفی خواهند شد. امروز گوگل نیز زمان برگزاری رویداد سخت‌افزاری آینده خود را اعلام کرد. البته این‌کار در گذشته بسیار زودتر از اپل انجام شده است. بدین‌ترتیب به‌نظر می‌رسد که گوگل قصد داشته تا از این طریق به اعلامیه اپل واکنش نشان دهد.

بر اساس اعلامیه صادر شده توسط گوگل، گوشی‌های هوشمند پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو در روز 4 اکتبر (12 مهر ماه) به‌طور رسمی معرفی خواهند شد. به گفته یک افشاگر با نام Marques Brownlee، دعوتنامه‌های مربوط به رویداد پیکسل نیز به تازگی منتشر شده است و ما در آستانه فرا رسیدن سرگرم‌کننده‌ترین دوران سال هستیم.

برخلاف رویداد اپل که به‌طور معمول در محوطه کمپانی واقع در منطقه کوپرتینو ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شود؛ گوگل شهر نیویورک را به‌عنوان محل برگزاری رویداد آینده خود انتخاب کرده است. هر 2 رویداد از ساعت 10 صبح به وقت محلی آغاز می‌شوند.

گوگل اعلام کرده که ضمن برگزاری رویداد آینده خود در روز 12 مهر ماه از جدیدترین دستگاه‌های خانواده پیکسل رونمایی خواهد کرد. این موضوع بدان معناست که ساعت هوشمند پیکسل واچ 2 نیز احتمالا طی همین مراسم معرفی خواهد شد.

گوگل در اقدامی جالب و احتمالا با هدف به‌راه انداختن هیاهو از ساعاتی قبل، تصویر گوشی پیکسل 8 پرو را در فروشگاه آنلاین خود منتشر کرد. این تصویر در ادامه قابل رویت است:

تصویر گوگل پیکسل 8 پرو اخیرا در فضای وب منتشر شده است. بر اساس شایعات این گوشی مجهز به حسگر سنجش دما روی پنل پشتی، نمایشگر 6.7 اینچی LTPO OLED با رزولوشن +QHD و نرخ نوسازی 120 هرتزی، تراشه تنسور G3، رم 12 گیگابایتی، 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی، حسگر اثرانگشت اولتراسونیک یکپارچه با نمایشگر، سیستم دوربین پشتی سه‌گانه شامل ماژول اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت OIS، لنز فوق‌عریض 64 مگاپیکسلی و ماژول تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 11 مگاپیکسلی و باتری 4950 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ 27 واتی در بستر سیم خواهد بود.

تعجب‌آور نیست که این گوشی از همان روز نخست، سیستم‌عامل اندروید 14 را اجرا خواهد کرد. از سوی دیگر گوگل پیکسل 8 از تراشه و ورژن مشابهی از سیستم‌عامل اندروید بهره خواهد برد. بعلاوه دوربین سلفی، پیکره‌بندی‌های حافظه و حسگر اثرانگشت این گوشی مشابه با پیکسل 8 پرو خواهد بود.

این گوشی دارای یک نمایشگر لمسی 6.17 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود. سیستم دوربین دوگانه روی پنل پشتی از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی تشکیل خواهد شد. همچنین باتری 4485 میلی‌آمپرساعتی گوشی از شارژ سیمی 24 واتی و شارژ بی‌سیم 12 واتی پشتیبانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH