بهترین محصولات نمایشگاه IFA 2023 کدامند؟ + بررسی هر محصول

همانطوری که باخبر هستید، بزرگترین نمایشگاه فناوری اروپا، IFA 2023، در حال حاضر در جریان است و شرکت‌های زیادی از لنوو و سامسونگ گرفته تا کمپانی‌های کوچک کمتر شناخته شده در آن حضور یافته‌اند.

نمایشگاه امسال نیز مانند دیگر سال‌ها در برلین آلمان در حال برگزاری است و با استقبال ویژه علاقمندان روبرو شد. در این مراسم، محصولات فناوری زیادی معرفی شدند؛ علاوه بر آن، از بسیاری از دستاوردهای کمپانی‌ها در عرصه لوازم خانگی نیز پرده برداشته شد.

حالا ما قصد داریم در این مطلب به معرفی و بررسی بهترین محصولات این رویداد بپردازیم، پس سعی کنید که تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

از هدفون بی‌سیم گرفته تا گوشی، ژنراتور، کنسول دستی و غیره همگی در اینجا حضور دارند، پس اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد محصولات باکیفیت و شگفت‌آور IFA 2023 کسب کنید، این مطلب را از دست ندهید.

جارو رباتیک DreameBot L20 Ultra شیائومی

کمپانی شیائومی در همه عرصه‌ها از اقتصادی‌ترین گوشی‌ها گرفته تا خودروهای برقی و لوازم خانگی پیشرفت کرده و بسیار قدرتمند ظاهر می‌شود!

علی‌رغم تمام سختی‌هایی که در این میان وجود دارد، شیائومی همچنان با تکنولوژی‌های پیشرفته خود و قیمت‌ معمولا پایین و اقتصادی علاقمندان را به وجد می‌آورد.

یکی از محصولات این شرکت که در نمایشگاه ایفای امسال نیز حضور داشت، جارو رباتیک DreameBot L20 Ultra نام دارد. این دستگاه می‌تواند بدون نیاز به انسان، کف اتاق را تمیز کند. سنسورهای فراوانی نیز در این محصول تعبیه شده تا در هنگام تمیز کردن، به موانع برخورد نکند.

جارو رباتیک DreameBot L20 Ultra شیائومی قادر است با پد تمیزکننده خود، گوشه‌های خانه را حسابی برق بیاندازد و روی هر سطوحی از جمله قالیچه و فرش حرکت کند.

شیائومی درباره قیمت این محصول اظهار داشت که جارو رباتیک قرار است با قیمت 1500 دلاری وارد بازار شود.

گوشی Fairphone 5

گوشی Fairphone 5 به عنوان جدیدترین پرچمدار این شرکت شناخته می‌شود. معمولا دستگاه‌هایی که کمپانی فیرفون تولید می‌کند، از قابلیت تعمیر برخوردارند، یعنی می‌توانید تقریبا تمام قطعات آن را باز کرده و خودتان داخل گوشی را بررسی کنید!

در نگاه اول به این محصول، با صفحه نمایش جدید، مشخصات منحصر به‌فرد، کیفیت ساخت عالی و پنل پشتی با طراحی جالب مواجه می‌شویم. البته این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌هایی که از قابلیت تعمیر برخوردار نیستند، اندازه بزرگتر و وزن بیشتری دارد.

رم 8 گیگابایتی، حافظه‌ ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی و پشتیبانی از کارت microSD تا 2 ترابایت از جمله ویژگی‌های این محصول هستند. البته در بخش دوربین نیز روی پنل پشتی یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و یک لنز اولترا واید 50 مگاپیکسلی حضور دارند. پنل جلویی نیز میزبان دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی است.

کمپانی فیرفون درباره قیمت این محصول اظهار داشت که گوشی Fairphone 5 با قیمتی حدودا 750 دلار وارد بازار خواهد شد.

گوشی تاشوی هوشمند آنر Magic V2

گوشی تاشوی هوشمند آنر Magic V2 به مشخصات جالبی مجهز شده و در حالت بسته، ضخامت 9.9 میلی‌متری دارد.

اگر بخواهیم به برخی از مشخصات این مدل اشاره کنیم، می‌توان رفرش ریت 120 هرتزی نمایشگر با پشتیبانی از قلم، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 را نام برد.

لولای تیتانیومی فوق سبک و فولاد موجب شده‌اند که وزن گوشی کمتر شود و استحکام آن نیز بالا برود. رزولوشن 2344 در 2156 پیکسل، نسبت صفحه نمایش به بدنه 90.4 درصدی، حداکثر روشنایی 1600 نیت و سیستم عامل MagicOS 7.2 از جمله مواردی هستند که در این گوشی اهمیت دارند.

در بخش دوربین، 5 لنز را می‌بینیم که شامل لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز 50 مگاپیکسلی اولترا واید و دوربین تله فوتو 20 مگاپیکسلی هستند. همچنین، دوربین سلفی دستگاه نیز از نوع دوگانه بوده که کیفیتی 16 مگاپیکسلی دارد.

لازم به ذکر است که این گوشی در ژوئیه 2023 در چین عرضه شده بود. حالا آنر اعلام کرده که این محصول قرار است به زودی وارد بازار جهانی شود، ولی تاریخ دقیق عرضه و قیمت آن هنوز مشخص نیست.

ایربادز جبرا Elite 10

در نمایشگاه امسال از هدفون و ایربادزهای زیادی رونمایی شد، یکی از این محصولات ایربادز جبرا Elite 10 نام دارد. این محصول پرچم‌دار جدید در مقایسه با مدل‌های قبلی از قابلیت حذف نویز فعال دو برابری برخوردار است.

این ایربادها به راحتی در گوش قرار می‌گیرند و از ایرتیپ‌های سیلیکونی بیضی‌شکل و بسیار نرم برخوردار هستند، در نتیجه در هنگام استفاده از آنها احساس راحتی زیادی خواهید داشت.

از سایر ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به پشتیبانی از پردازش صدای فراگیر و Dolby Atmos، درایورهای 10 میلی متری و اتصال چند نقطه‌ای اشاره کنیم.

کمپانی سازنده درباره قیمت این محصول اینچنین اظهار داشت که ایربادز جبرا Elite 10 قرار است در ماه سپتامبر با قیمت 250 دلاری وارد بازار شود.

ژنراتور Jackery 1000 پلاس

ژنراتور Jackery 1000 Plus یکی از بهترین محصولاتی است که در مواقع ضروری کاربردی خواهد بود. ژنراتور باتری‌دار Jackery بی‌صدا و قابل حمل است. این محصول یکی از منعطف‌ترین ژنراتورهای این شرکت است که توانسته عملکرد بالایی را به ارمغان بیاورد.

افراد می‌توانند از دو طریق این ژنراتور را شارژ کنند؛ راه اول استفاده از شارژ دیواری و روش دوم بهره‌گیری از پنل خورشیدی خواهد بود. در روش اول، تنها دو ساعت زمان نیاز است تا دستگاه به طور کامل شارژ شود. علاقمندان می‌توانند ظرفیت آن را نیز افزایش دهند.

توان خروجی ژنراتور Jackery 1000 پلاس برابر با 2000 وات است که برای تامین انرژی هر دستگاهی در موقعیت‌های مختلف مانند سفرهای خارج از جاده، کمپینگ، موارد اضطراری خانگی و غیره کاربردی خواهد بود.

کنسول دستی Legion Go لنوو

شرکت‌های فناوری زیادی در زمینه تولید محصولات گیمینگ نیز فعالیت دارند که برای مثال می‌توانیم به لنوو و ایسوس اشاره کنیم. همین چند وقت پیش بود که ایسوس از کنسول دستی ROG Ally رونمایی کرد؛ کمی بعد لنوو نیز از مدل Legion Go خود در نمایشگاه ایفا 2023 پرده برداشت.

هر دوی این محصولات امسال به شدت محبوب شده‌اند! قلب تپنده دستگاه، پردازنده‌ رایزن سری Z1 بوده و پردازنده گرافیکی آن نیز RDNA 3 است. کاربران می‌توانند این محصول را با حافظه 1 ترابایتی SSD نسل 4 خریداری کنند و سپس با استفاده از کارت حافظه‌ MicroSD، حافظه آن را تا 2 ترابایت دیگر هم افزایش دهند.

از مشخصات کنسول دستی Legion Go لنوو نیز می‌توان به دو پورت USB-C، یک درگاه کارت حافظه‌ MicroSD، جک 3.5 میلی‌متری، پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز 11 و شارژر 65 واتی اشاره کرد.

کمپانی لنوو گفته که این کنسول دستی با قیمت 699 دلاری به بازار کشورهای مختلف عرضه خواهد شد.

جارو رباتیک Roborock Q8 Max

یکی دیگر از محصولاتی که در بخش لوازم خانگی نمایشگاه ایفا به شدت تحت توجه افراد قرار گرفت، جاروبرقی رباتیک بود. این محصولات معمولا به نوعی طراحی شده‌اند تا به صورت خودکار کف را تمیز کرده و به هیچ مانعی برخورد نکنند.

جارو رباتیک Roborock Q8 Max که قرار است با قیمت 600 دلاری عرضه شود، از فناوری Reactive Tech مبتنی بر تصویربرداری سه بعدی برخوردار بوده تا به راحتی موانع را شناسایی کند.

این محصول ویژگی‌های مدرن‌تری نیز دارد که همگی موجب شده‌اند تا با دستگاهی شگفت‌آور روبرو باشیم. کمپانی هنوز اطلاعات بیشتری درباره این جاروبرقی رباتیک منتشر نکرده است.

ساندبار مینی سنهایزر Ambeo

سنهایزر در نمایشگاه ایفا 2023 حضور پیدا کرد و موفق شد محصولات خود را به نمایش بگذارد. یکی از این محصولات، همین ساندبار مینی است که به زیبایی طراحی شده و از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند.

بنظر می‌رسد که این ساندبار با قیمت 800 دلار وارد بازار بشود. این محصول به چهار درایور بلندگوی برد کامل مجهز شده و به کاربر امکان می‌دهد تا با استفاده از آن، از چندین دستیار هوشمند، صدای فراگیر، Dolby Atmos و کروم کست استفاده کنند؛ سیستم الکسا و سیری نیز به طور پیش‌ فرض در آن قرار گرفته‌اند!

ساندبار مینی سنهایزر Ambeo در ابعاد 28 اینچ طول و 2.6 اینچ عرض ساخته شده، وزن آن نیز حدود 7.3 پوند است. پورت‌های این محصول شامل یک پورت خروجی HDMI (با پشتیبانی از eARC) و یک پورت USB هستند.

جاروبرقی رباتیک SwitchBot S10

محصول SwitchBot S10 یک جاروبرقی رباتیک است که در نمایشگاه ایفا 2023 به نمایش در آمد. این جاروبرقی می‌تواند به صورت خودکار تخلیه شود، مخزن آب خود را به طور خودکار پر کند و تمامی کارها را به تنهایی انجام دهد!

علاوه بر این ویژگی‌ها، جاروبرقی رباتیک SwitchBot S10 دارای یک غلتک خود تمیز شونده است. فناوری‌های پیشرفته‌‌ای مانند فناوری LiDAR نیز در این محصول قرار گرفته است.

قیمت این جاروی رباتیک 1200 دلار است و علاقمندان می‌توانند آن را از ماه اکتبر از فروشگاه‌ها خریداری کنند.

اسپیکر Malibu Urbanista

اسپیکر Malibu Urbanista به عنوان یک اسپیکر بلوتوثی سبک و قابل حمل شناخته می‌شود. این محصول با فناوری خورشیدی شارژ می‌شود. کمپانی Urbanista ادعا می‌کند که با یک بار شارژ کامل و یک روز استفاده مداوم از آن، شارژ این دستگاه تمام نمی‌شود!

پس بدون هیچ دردسری می‌توان در طبیعت و سفرها از آن استفاده کرد و نگران شارژ آن نبود. اسپیکر Malibu Urbanista به مجوز IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار مجهز شده است.

دکمه‌های کنترل دستگاه به طور مستقیم روی خود اسپیکر قرار دارند. در تولید این محصول از پلاستیک و پارچه بازیافتی استفاده شده؛ کمپانی اشاره کرد که قیمت آن نیز کمتر از 150 دلار خواهد بود.

ساعت هوشمند Withings ScanWatch 2

ساعت‌های هوشمند هیبریدی ترکیبی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد، طراحی سنتی و عمر باتری طولانی هستند. در نمایشگاه فناوری IFA امسال، کمپانی Withings از چند ساعت هوشمند هیبریدی جدید خود رونمایی کرد.

یکی از این‌ها، ساعت ScanWatch 2 نام دارد. این مدل، یک ساعت سنتی با صفحه نمایش کوچک است که از فناوری ردیابی سلامت، از جمله نظارت بر سطوح اشباع اکسیژن و تشخیص بیماری قلبی برخوردار است.

شرکت درباره این فناوری‌ها اینچنین گفت که این ساعت یکی از دقیق‌ترین دستگاه‌های کنترل سلامت تا به امروز است و می‌تواند تا 30 روز شارژ نگه دارد. سنسور PPG ارتقا یافته، شتاب سنج پویا و سنسور دما از جمله امکانات این محصول هستند.

در ساختار ساعت هوشمند Withings ScanWatch 2، از فولاد ضد زنگ و کریستال یاقوت کبود استفاده شده که می‌تواند جایگزینی برای ساعت‌های هوشمند معمولی‌تر باشد. این ساعت در ماه اکتبر با قیمت پایه 350 دلار به بازارها عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH