پلتفرم X از قابلیت برقراری تماس‌های صوتی و ویدیویی بدون شماره تلفن رونمایی کرد

ایلان ماسک در اواخر هفته گذشته اعلام کرد که کاربران شبکه اجتماعی X که پیش‌تر با نام توییتر شناخته می‌شد؛ به‌زودی می‌توانند با یکدیگر تماس صوتی و ویدیویی برقرار نمایند. آقای ماسک طی یادداشتی اعلام کرد که قابلیت برقراری تماس‌های صوتی و ویدیویی در پلتفرم X روی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS، کامپیوترهای شخصی و دستگاه‌های مک قابل استفاده خواهد بود.

همچنین کاربران برای برقراری تماس نیازی به شماره تلفن نداشته و پلتفرم X به یک دفتر آدرس جهانی کارآمد تبدیل خواهد شد. این موضوع بدان معناست که کاربران احتمالا ناچار به ذخیره‌سازی شماره تلفن مخاطبان خود نبوده و صرفا با بررسی نام کاربری می‌توانند با یکدیگر تماس بگیرند. پیش‌تر در اوایل ماه آگوست یک طراح با نام Andrea Conway با انتشار پستی مدعی شد که وی موفق به برقراری تماس با فردی در شبکه اجتماعی X شده است.

ایلان ماسک با پرداخت مبلغ 44 میلیارد دلار در سال گذشته میلادی، مالکیت توییتر را تصاحب کرد. وی در ادامه روند بازسازی کامل سایت شبکه اجتماعی را آغاز کرد. آقای ماسک پیش‌تر از تصمیم خود برای حذف قابلیت بلاک به استثنای پیام‌های خصوصی خبر داد. به گفته وی، ویژگی بلاک “بی‌فایده” بوده و این موضوع مانع از دیده شدن توییت‌های شما توسط مردم نمی‌شود.

یکی از به‌روزرسانی‌های اعمال شده در زمینه ویدیو این است که این پلتفرم اکنون از ویدیوهای طولانی‌تر نیز پشتیبانی می‌کند. پیش از این حداکثر مدت مجاز برای ویدیوها برابر با 140 ثانیه یا 2 دقیقه و 20 ثانیه بود؛ اما اکنون این محدودیت برای کاربران پریمیوم دستخوش تغییر شده است. بدین‌ترتیب مشترکین پریمیوم اکنون می‌توانند ویدیوهای حداکثر 2 ساعته را آپلود نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH