شرکت SpaceX برای پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای آیفون، ماهواره‌های جدیدی را به فضا پرتاب می‌کند

از زمان معرفی آیفون 14 اپل با قابلیت SOS اضطراری از طریق ماهواره تقریبا یک سال گذشته است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا حتی در مناطق فاقد پوشش شبکه تلفن همراه نیز با مرکز ارائه خدمات اضطراری تماس بگیرند. شرکت گلوبال استار در زمینه ارائه ماهواره برای پشتیبانی از این فناوری با شرکت اپل همکاری نموده و به ‌زودی با کمک کمپانی SpaceX منطقه پوشش سرویس خود را گسترش خواهد داد.

بر اساس گزارش وبسایت NOLA.com، شرکت گلوبال استار به منظور ارسال ماهواره به فضا در سال 2025 قراردادی به ارزش 64 میلیون دلار را با SpaceX منعقد نموده است. این خبر به‌دنبال تشکیل پرونده در سازمان بورس و اوراق بهادار مورد تائید قرار گرفت. این ماهواره‌ها در زمینه گسترش خدمات SOS اضطراری ارائه شده توسط شرکت گلوبال استار نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

این مورد نخستین همکاری میان ایلان ماسک و گلوبال استار به‌شمار نمی‌رود؛ چرا که SpaceX پیش‌تر برای پرتاب ماهواره‌ای از پایگاه فضایی کندی در منطقه کیپ کاناورال ایالت فلوریدا به گلوبال استار کمک کرده بود. همکاری میان SpaceX و گلوبال استار به‌طور مستقیم به نفع اپل خواهد بود؛ چرا که آیفون 14 به منظور فعالسازی ویژگی SOS اضطراری از ماهواره‌های گلوبال استار استفاده می‌کند. انتظار می‌رود این ویژگی در آیفون 15 و مدل‌های پس از آن نیز قابل دسترس باشد.

خدمات اضطراری ماهواره‌ای هم‌اکنون در کشورهای ایالات‌متحده، کانادا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایرلند، اتریش، بلژیک، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند و پرتغال قابل دسترس است. این سرویس با تمامی مدل‌های آیفون 14 یا آیفون 14 پرو سازگاری دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH