خودرو مفهومی جذاب و هوشمند رنو H1 ویژن در نمایشگاه خودرو IAA 2023 مونیخ – اختصاصی آی‌تی‌رسان

نمایشگاه خودرو مونیخ با نام IAA 2023 از تاریخ 5 سپتامبر آغاز و تا دهم سپتامبر ادامه دارد. این نمایشگاه خودرو محل گردهمایی بزرگ‌ترین برندهای خودرو جهان به ویژه اروپا و آسیا است و در آن می‌توانید با جدیدترین دستاوردهای صنعت خودرو آشنا شوید.

در گزارش اختصاصی آی‌تی‌رسان از این نمایشگاه خودرو به سراغ غرفه رنو رفتیم و طرح مفهومی فوق‌العاده جذاب رنو H1 ویژن بیش از هر محصول دیگری نطر بازدیدکنندگان را جلب می‌کرد.

رنو H1 ویژن یک خودرو برای آینده است و طبیعتا تا زمان عرضه نهایی آن زمان زیادی باقی مانده ولی در تمام بخش‌های این خودرو از جدیدترین تکنولوژی‌های ایمنی و مدیریت خودرو در جهان استفاده شده و حتی ظاهر این خودرو با اتومبیل‌هایی که ما در خیابان می‌بینیم بسیار متفاوت است.

در این طرح مفهومی از 20 فناوری جدید استفاده شده که هرکدام می‌تواند آینده این صنعت را تغییر دهد. رنو H1 ویژن یک خودرو کاملا هوشمند است، این خودرو به طور مداوم داده‌ها را از اطراف خود در غالب شهر هوشمند و اتصال به اینترنت اشیا دریافت می‌کند و با هوش مصنوعی تمامی داده‌ها از جمله وضعیت خودروهای اطراف، ترافیک، جاده، آب‌و‌هوا و دیگر موارد را بررسی و با توجه به این داده‌ها خود را بهینه می‌کند.

این بهینه‌سازی شامل مواردی مانند جلوگیری از تصادف، درک نقص‌های جاده یا موانع پیش رو، آمادگی برای هر وصعیت آب و هوایی از جمله یخبندان یا بارش شدید باران، هشدار نزدیک شدن به مدارس، هشدار نزدیک شدن به مناطقی که دید راننده کم می‌شود، هشدار محل عبور و مرور و غیره می‌شود.

در داخل کابین اکثر بخش‌ها دارای نمایشگر لمسی هستند و مدیریت خودرو توسط این نمایشگرهای لمسی اتفاق می‌افتد، همچنین خود کابین به سنسورهای مختلف مجهز شده که می‌تواند بر اساس حالت صورت، تنفس و خلق و خوی راننده، شرایط کابین از جمله صندلی، موسیقی و نور کابین را تنظیم کند تا راننده در بهترین شرایط ممکن قرار بگیرد.

اسپیکرهای هوشمند با صدای فراگیر و با کیفیت، طراحی کابین به شکل هوشمند، فرمان خلبانی، طراحی بدنه یکپارچه و مقاوم از جمله دیگر ویژگی‌های این طرح مفهومی هستند.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH