معرفی بهترین محصولات در نمایشگاه خودروی IAA 2023 مونیخ + بررسی هر کدام

هرچند نمایشگاه خودروی IAA 2023 روز گذشته به پایان رسید، اما این نمایشگاه امسال پرشورتر برگزار شد و کمپانی‌های زیادی از این فرصت استفاده کردند تا از فناوری‌های مربوط به خودرو و همچنین خودروهای جدید خود رونمایی کنند.

این فرصت ارزشمند به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با معرفی کانسپت‌های خودرو و مدل‌های جدید، توجه رسانه‌ها و افراد زیادی را به خود جلب کنند.

از شناخته‌ شده‌ترین کمپانی‌ها مانند بی‌ام‌و و لکسوس و غیره گرفته تا کم‌آوازه‌ترین شرکت‌ها، همگی در این رویداد حضور داشتند. امسال انواع خودروهای برقی، مینی‌ ون‌ها، سدان و خودروهای سوپراسپرت فراوانی را در این نمایشگاه دیدیم و حالا قصد داریم به سراغ بهترین محصولات ارائه شده در آن برویم.

پس اگر درباره نمایشگاه خودروی IAA 2023 مونیخ کنجکاو هستید و می‌خواهید بدانید که بهترین محصولات این مراسم کدامند، می‌توانید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

خودروی بی‌ام‌و Vision Neue Klasse

از بین تمام مدل‌هایی که در مونیخ معرفی شدند، این دستگاه موفق شد در همان نگاه اول توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. خودروی Vision Neue Klasse بی‌ام‌و به چراغ‌های عقب کشیده و لوگوی مینیمالیستی جدید بر روی گلگیرهای جلو و عقب مجهز شده است.

برد این خودرو 1000 کیلومتر است و اندازه چرخ‌ها برابر با 21 اینچ برآورد شده؛ وجود فناوری eDrive نسل ششم BMW نیز از دیگر ویژگی‌های خوب این مدل محسوب می‌شود.

سیستم iDrive BMW و نمایشگر لمسی مجهز به دستیار شخصی هوشمند BMW و دکمه‌های فرمان چندکاره نیز در کابین قرار گرفته‌اند. برخی از قسمت‌های داشبورد و پانل درها در رنگ زرد خردلی هستند که با رنگ صندلی‌ها مطابقت دارند.

هنوز اطلاعاتی درباره قیمت آن در دسترس نیست ولی آنطور که گفته شده قرار است این خودرو تا سال 2026 وارد بازار شود.

کانسپت تایر Continental ContiCityPlus

این تایر که برای ترافیک شهری طراحی شده است، می‌تواند بازده انرژی را تا 10 درصد و دامنه حرکتی را 3 درصد افزایش دهد. همچنین، با استفاده از این فناوری، شاهد انتشار کمتر دی‌اکسید کربن از خودروهای سواری با موتورهای احتراقی خواهیم بود؛ رانندگان خودروهای برقی نیز برد بیشتری را تجربه خواهند کرد.

سیستم پلیمری جدید در ترکیب لاستیک‌ها می‌تواند بازده انرژی کلی تایر را افزایش داده و ایمنی و عملکرد خودرو را بالا ببرد. تایر Continental ContiCityPlus تا 65 درصد از مواد تجدیدپذیر و بازیافتی مانند الیاف پلی استر ساخته شده و به گواهی ISCC PLUS مجهز شده است.

کمپانی Continental سعی دارد به پیشرفته‌ترین شرکت تایرسازی با محصولات پایدار تبدیل شود. پایدارترین تایرهای سری Continentals با خودروهای برقی سازگار هستند و در آینده برای خودروهای محبوب کمپانی‌های کیا، مرسدس بنز، تسلا، آئودی و غیره در دسترس خواهند بود.

ون دنزا D9

سازنده ناآشنای دنزا در این روزها از خودروی جدید خود رونمایی کرده است. دنزا D9 یک به عنوان یک ون لوکس برقی شناخته می‌شود، هفت سرنشینه است و می‌تواند با خودروهایی همچون مرسدس EQV، دستگاه Maxus Mifa 9 و برخی از مدل‌های چینی رقابت کند.

این خودروی بزرگ قدرتی برابر با 312 تا 374 اسب بخار و باتری‌های 103 کیلووات ساعتی دارد. بنابراین این اولین بار است که ون دنزا D9 در اروپا حاضر می‌شود! با این حال، هنوز تاریخ دقیق عرضه این مدل به بازار اروپا مشخص نیست.

ایستگاه شارژ Elli Flexpole

برند Elli که متعلق به گروه فولکس واگن است، به تازگی در نمایشگاه خودروی IAA 2023 مونیخ از محصول جدیدی رونمایی کرد. ایستگاه شارژ Elli Flexpole از قابلیت نصب آسانی برخوردار بوده و به یک شبکه ولتاژ پایین متصل می‌شود.

دو کانکتور موجود در آن می‌توانند سرعت شارژ سریع تا 150 کیلووات را ارائه دهند. در نتیجه، رانندگان خودروهای برقی قادرند پس از ده دقیقه شارژ برد 160 کیلومتری را تجربه کنند.

کمپانی قصد دارد در آینده از فناوری‌های پیشرفته‌تری در این حوزه استفاده کرده و به کاهش انتشار CO2 در بخش حمل و نقل کمک کند.

فویل خورشیدی Fraunhofer

فویل خورشیدی Fraunhofer قرار است در کاپوت بسیاری از خودروها به کار رود. همانطوری که از نام این محصول پیداست، با انرژی خورشیدی کار می‌کند و می‌تواند 4000 کیلومتر برد اضافی را به صورت سالانه برای رانندگان خودروها به ارمغان بیاورد.

گفته شده که اکنون اولین نمونه اولیه آن روی یک خودرو قرار گرفته؛ Fraunhofer نیز به دنبال شرکای جدیدی برای توسعه و ساخت این فویل‌ها در مقیاس بزرگ‌تر است. قیمت فویل خورشیدی Fraunhofer حدود 100 تا 150 تخمین زده شده است.

این فناوری خورشیدی هم برای خودروهای الکترونیکی و هم برای موتورهای احتراق داخلی مناسب خواهد بود!

دستگاه Mubea U-Mobility Cargo

در نمایشگاه خودروی IAA 2023 مونیخ، خودروهای عجیب و غریب کم نبودند؛ یکی از این محصولات، دستگاه Mubea U-Mobility Cargo است که چهار چرخ دارد ولی به شکل یک موتورسیکلت طراحی شده است.

گفته می‌شود که این دستگاه از استحکام و طراحی خوبی برخوردار است و وزن کمی دارد. افراد می‌توانند از این وسیله برای نیازهای خاصی استفاده کنند و سطح عملکرد کارهای خود را افزایش دهند.

خودروی تسلا مدل 3 هایلند

تسلا با خودروی تسلا مدل 3 هایلند خود به رویداد خودروی IAA 2023 آمد و موفق شد توجه بسیاری از علاقمندان این عرصه را به خود جلب کند.

تغییرات زیادی نسبت به مدل قبلی که در سال 2017 عرضه شد، دیده می‌شود. همانطوری که از ظاهر این خودرو مشخص است، نیمی از قطعات موجود در این مدل جدید هستند. برد 678 کیلومتری، کیفیت بالا و تجهیزات عالی همگی از جمله مواردی‌اند که موجب ارزشمندی این مدل می‌شوند.

تسلا هنوز مشخصات باتری مدل 3 هایلند را فاش نکرده است، اما تایید کرد که این خودرو به شارژ سریع 170 کیلوواتی مجهز می‌شود و باید با چنین عملکرد و بردی انتظار باتری باکیفیتی را نیز داشته باشیم.

در نمای ظاهری تسلا مدل 3 هایلند، از تسلا رودستر آینده الهام گرفته شده است. چراغ‌های جلو LED به صورت باریک طراحی شده‌اند و لوگوی تسلا نیز با حروف درشت روی درب صندوق قرار دارند. همچنین، رینگ‌های آلیاژی در دو اندازه 18 و 19 اینچی طراحی شده‌اند.

برف پاک‌کن‌ Valeo Canopy

در نمایشگاه خودروی امسال، حتی از برف‌ پاک‌کن‌های جدید و باکیفیت نیز رونمایی شد؛ در ساخت برف پاک‌کن‌ Valeo Canopy، به جای بکارگیری از عناصر نفتی از مواد پایدارتری استفاده شده است.

بیش از 80 درصد از این مواد، طبیعی، تجدید پذیر و یا بازیافتی هستند! برای مثال در ساخت این محصول علاوه بر لاستیک طبیعی که از درختان hevea و نیشکر و روغن‌های گیاهی بدست آمده، از کربن سیاه نیز بهره گرفته شده است.

این لاستیک‌ها تقریبا 30 درصد از وزن کل تیغه برف پاک‌کن را تشکیل می‌دهند. نصب این محصول آسان است و اثرات زیست محیطی کمتری دارد؛ در نتیجه اصلا تعجبی ندارد که ببینیم آمار تقاضای آن به شدت افزایش یافته است.

نمایشگر هدآپ Zeiss AR HUD

نمایشگرهای هداپ واقعیت افزوده ZEISS که میدان دید کاملی را ارائه می‌دهند، یک دهم نمایشگرهای معمولی وزن داشته ولی مانند آنها از کیفیت تصویر، میدان دید و عرض تصویر خوبی برخوردارند.

اکنون رانندگان خودروها می‌توانند بدون حواس‌پرتی، در هنگام رانندگی اطلاعات مربوط به جاده و خودرو را روی نمایشگر دریافت کنند. همین امر منجر به افزایش تمرکز و ایمنی می‌شود.

به لطف شفافیت بیش از 92 درصدی این نمایشگرها، دوربین و حسگرهای این فناوری به طور هوشمندانه‌ای پنهان شده‌اند. به راحتی می‌توان با استفاده از نمایشگر هدآپ در شب رانندگی کرد و نگران تاریکی جاده نبود، چرا که تمامی اطلاعات مربوط به جاده روی این مانیتور نمایش داده می‌شود.

مصرف انرژی بسیار پایین آن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول است. گفته شده که این فناوری به زودی در دسترس تامین‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH