گوگل به‌دنبال به‌روزرسانی برند و لوگو اندروید با طراحی مدرن‌تر است

شرکت گوگل دقیقا پیش از انتشار اندروید 14، طراحی لوگو اندروید و برند مرتبط با آن‌را با ظاهری مدرن‌تر به‌روزرسانی کرده است. آخرین به‌روزرسانی در این زمینه طی سال 2019 انجام شد و طراحی جدید اکنون پس از گذشت چند سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گوگل اعلام کرده که هدف کلی از این بازطراحی، کمک به اتصال مطلوب‌تر اندروید به گوگل است. اکنون لوگو متنی اندروید با یک حرف بزرگ برای الفبای اول آغاز می‌شود. این اقدام به لوگو وزن بیش‌تری داده و موجب ظاهر زیباتر آن در کنار لوگو گوگل می‌شود. پیش از این کمپانی برای لوگو متنی اندروید از حروف کوچک استفاده می‌کرد.

بعلاوه اکنون لوگو اندروید با چهره ربات دارای ظاهری سه‌بعدی است. گوگل اعلام کرده که برای لوگو جدید از زبان طراحی Material You الهام گرفته است. این لوگو مکمل پالت رنگی گوگل بوده و همانند زبان طراحی Material You می‌تواند با رنگ‌های مختلف سازگار شود.

گوگل در پست وبلاگی رسمی خود اعلام کرد: “هر بار که برند خود را اصلاح می‌کنیم؛ نه تنها نیازهای در حال تغییر بلکه اهداف آینده را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. ما می‌دانیم که امروزه مردم خواهان حق انتخاب گسترده‌تر و استقلال بیش‌تر هستند. گوگل تمایل دارد تا نام تجاری این شرکت منعکس‌کننده اندروید باشد؛ موضوعی که آزادی عمل مورد نیاز مردم جهت خلق پدیده‌ها مطابق با شرایط مورد نظر را در اختیار آنها قرار می‌دهد. فناوری و برند ما بایستی کاربران را به ایجاد، ارتباط و انجام کارهای بیش‌تر مرتبط با گوگل بر روی دستگاه‌های اندرویدی تشویق نماید و این موضوع برای یک پلتفرم متن باز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.”

ربات اندروید که تحت عنوان bugdroid نیز شناخته می‌شود؛ ظاهر جدیدی پیدا کرده و اکنون از نمایی سه‌بعدی برخوردار است. گوگل اعلام کرده که به این ربات، بعد و شخصیت بسیار بیش‌تری بخشیده است. همچنین ربات تمام قد اندروید به لطف الهام گرفتن از زبان طراحی Material You می‌تواند با محتوا و بافت‌های مختلف سازگار شده و حتی دارای لوازم جانبی باشد. 

لوگوهای جدید اندروید از امسال در مکان‌های مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌ها قابل مشاهده خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH