شرکت BMW در نمایشگاه IAA 2023 جزئیات جدیدی درباره خودروهای زرهی خود منتشر کرد

شرکت BMW در جریان برگزاری نمایشگاه Munich Motor مدل‌های زرهی خودروهای پیش‌تر معرفی شده خود با اسامی BMW 7-Series Protection و i7 Protection را به معرض نمایش گذاشت.

مدل i7 Protection نخستین وسیله نقلیه در نوع خود همراه با پیشرانه الکتریکی است. بعلاوه برخی جزئیات تکمیلی در رابطه با این محصول نیز منتشر شده است. هر 2 مدل دارای کلاس حفاظتی بالستیک مشابه موسوم به VR9 هستند. این خودروها مجهز به رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی بوده و با سیستم ترمز فوق‌العاده قدرتمند سازگاری دارند. همچنین از تایرهای Michelin PAX Run-Flat (255-740 R510) با طراحی ویژه استفاده شده است.

این خودروها دارای یک ساختار فولادی محافظ با نام BMW Protection Core هستند. این پوسته محافظ با لایه‌های زرهی اضافی در زیر بدنه، حفاظ‌های پنجره ضخیم و یک پوشش خود آب‌بندی شده برای مخزن سوخت ترکیب شده است. بر اساس اعلام کمپانی، این خودروها در برابر حملات پهپادهای انفجاری و نارنجک‌ها از سرنشینان و راننده محافظت می‌کنند. 

بعلاوه سیستم تامین هوای تازه و یک کپسول آتش‌نشانی با قابلیت آزادسازی خودکار و دستی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. سیستم استاندارد اینترکام به راننده و سرنشینان امکان می‌دهد تا بدون باز کردن درب‌ها یا پنجره‌ها با افراد خارج از خودرو ارتباط برقرار نمایند. این سیستم شامل میکروفون‌های خارجی روی آینه‌ها، اسپیکر خارجی، بلندگوهای اضافی داخل کابین خودرو، یک عدد میکروفون در سقف و یک میکروفون اضافی دیگر پر کنسول مرکزی است.

بعلاوه از سیستم صدای فراگیر Bowers & Wilkins Diamond با 28 بلندگو و توان 1265 واتی به‌صورت استاندارد استفاده شده است. آپشن‌های خودروها شامل یک آینه داخلی است که به‌طور مداوم، تصویر را از طریق دوربین دید عقب نمایش می‌دهد. بنابراین کاربران حتی بدون مشاهده پنجره عقب خودرو متوجه می‌شوند که چه کسی آنها را تعقیب می‌کند.

یخچال تعبیه شده بین صندلی‌های عقب به سرنشینان امکان می‌دهد تا هنگام انتظار برای رسیدن به مقصد از خوردن نوشیدنی‌های خنک لذت ببرند. نخستین مدل خودرو BMW i7 Protection بر پایه پلتفرم xDrive 60 طراحی شده است؛ اما از قطعات مدل M70 xDrive استفاده می‌کند. به منظور تولید توان 536 اسب بخار از دو موتور الکتریکی به‌صورت ترکیبی استفاده شده است. همچنین گشتاور 745 نیوتن متری به هر 4 چرخ خودرو منتقل می‌شود.

شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت برای مدل Protection i7 معادل با 9 ثانیه بوده و حداکثر سرعت این خودرو برابر با 160 کیلومتر بر ساعت است.

از سوی دیگر خودرو BMW 7-Series Protection مجهز به موتور 4.4 لیتری V8 توربو شارژ هیبریدی با قدرت 523 اسب بخار است. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت برای این مدل معادل با 6.6 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن برابر با 210 کیلومتر بر ساعت است.

تولید خودروهای BMW 7 Series و i7 Protection در کارخانه Dingolfing به‌زودی آغاز خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها تحویل نخستین سفارش‌ها از ماه دسامبر شروع می‌شود. BMW i7 Protection به‌صورت انحصاری در بازار اروپا قابل دسترس خواهد بود. شرکت خودروسازی BMW برای آن‌دسته از افرادی که خواهان تبدیل شدن به یک راننده حرفه‌ای خودروهای زرهی جدید هستند؛ دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را ارائه می‌دهد. این دوره‌ها شامل کلاس‌های تئوری، تمرینات عملی رانندگی و آموزش پاسخ تاکتیکی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH