مدیر شرکت Synaptics: در آینده نزدیک شاهد عرضه گوشی‌های متعدد مجهز به شناسایی اثرانگشت خواهیم بود.

fingerprint

شرکت Synaptics به‌عنوان یکی از شرکت‌های فعال در تولید محصولات ارتباط انسان با ماشین است که این امر موجب شده است تا شاهد این باشیم که این کمپانی تسلط بسیاری بر وقایع بازار تلفن‌های همراه داشته باشد. در این میان مدیر ارشد اجرایی Synaptics معتقد است که در آینده نزدیک شاهد عرضه گوشی‌های متعدد مجهز به شناسایی اثرانگشت خواهیم بود.

این مدیر موفق که ریک برگمن نام دارد، در یک مصاحبه به اظهارات جالبی درباره آینده فناوری تلفن‌های همراه هوشمند پرداخته است و معتقد است که در آینده‌ای نزدیک، رقابت سازندگان تلفن‌های همراه به‌سوی استفاده از حسگرهای پیشرفته خواهند رفت و این سنسورها می‌توانند آینده این فناوری را به خود اختصاص بدهند.

سال گذشته میلادی بود که آیفون 5 توانست نظر همه را به استفاده از اثرانگشت به‌عنوان یک ابزار ویژه برای باز کردن گوشی جلب نماید ولی این امر توسط شرکت سامسونگ و گوشی گلکسی اس 5 نیز ادامه یافت تا در سال 2014 نیز شاهد یک پرچم‌دار مجهز به حسگر اثرانگشت باشیم. در این میان برگمن معتقد است که در سال 2015 شاهد تعداد بیشتری از گوشی‌های مجهز به این فناوری خواهیم بود و شرکت‌های دیگری نیز با Synaptics همکاری خواهند کرد تا بتوانند برای استفاده از این تکنولوژی بر روی گوشی خود برنامه‌ریزی کنند.

برگمن درباره شرایط Synaptics و آینده حسگرهای اثرانگشت می‌گوید: «آخرین مشتری بزرگ ما شرکت سامسونگ بوده است ولی شرکت‌ها و تولیدکنندگان بزرگی را می‌بینم که قابلیت افزودن این امکان به دستگاه‌هایشان را دارد. البته ما باید روی سرعت عملکرد این سیستم کار کنیم و بتوانیم زمان پاسخ‌دهی آن را بالاتر ببریم تا بتواند مانند دکمه روشن و خاموش‌ کردن دستگاه عمل کند.»

شرکت Synaptics در حال کار کردن بر روی موارد منفی و نقاط ضعف این فناوری نیز خواهد بود تا این شرکت بتواند مواردی مانند تار شدن اثرانگشت در اثر کثیفی محل موردنظر را حل نماید. البته برگمن معتقد است فناوری حسگرهای اثرانگشت، هنوز به یک یا دو سال زمان برای رسیدن به تکامل نیاز دارد.

همچنین برگمن درباره دیگر حسگرها مانند حسگر چشم نیز نظرات جالبی دارد و معتقد است که این حسگرها علیرغم داشتن امکانات ویژه، هنوز در سطح عمومی موردپذیرش کلی نیستند و برای کسی قابل‌قبول نیست که در خیابان، گوشی خود را مقابل چشمانش بگیرد تا قفل آن را باز کند ولی با ابداع روش‌های جدید، می‌توان در آینده‌ای نه‌چندان دور به سراغ استفاده از حسگرهای مردمک چشم در سطح عمومی رفت و بدون ابداع روش‌های نوآورانه برای استفاده از این فناوری، نمی‌توان انتظار داشت تا این تکنولوژی در سطح عمومی با پذیرش مخاطبین و حتی سازندگان تلفن‌های همراه روبرو شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH