نگاهی به تاریخچه تکامل اپل واچ و آیفون‌های اپل

ما قصد داریم در این مطلب تاریخچه تکامل اپل واچ و سری گوشی‌های هوشمند آیفون را بررسی کنیم، پس تا انتهای این مقاله همراه‌مان باشید تا به اطلاعات مفیدی دست یابید.

اولین بار سال 2015 بود که سری اپل واچ به بازار عرضه شد؛ در آن زمان، اپل واچ خیلی مورد توجه نبود ولی اپل سعی کرد که با هر بار معرفی محصول جدید یا ارائه بروزرسانی‌های متعدد، علاوه بر اعمال تغییراتی در طراحی ساعت‌ها، سیستم نرم‌افزاری آنها را نیز تقویت کند.

در رویداد جدید اپل که اخیرا برگزار شد، محصولات زیادی حضور داشتند که از جمله آنها می‌توانیم به اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترای 2 اشاره کنیم. این محصولات قابلیت‌های فراوانی دارند، به سنسور کنترل ضربان قلب مجهز شده‌اند و به مرور زمان ویژگی‌های جدید سلامتی و تناسب اندام را دریافت می‌کنند.

برنامه عرضه اولین آیفون نیز به سال 2007 برمی‌گردد. آیفون‌ها از آن زمان تا به حال تغییرات زیادی کرده‌اند و مسلما تا سال‌های آینده با دستگاه‌های پیشرفته‌تری نیز روبرو خواهیم شد.

هر آیفون به عملکرد خوب، رابط کاربری آسان و حریم خصوصی بالایی مجهز شده است و ما نیز می‌خواهیم در این مقاله، تمام ویژگی‌های اساسی اپل واچ‌ و آیفون‌هایی که تا به حال وارد بازار شده‌اند را باهم بررسی کنیم. بیایید با تاریخچه آیفون شروع کنیم و پس از آن به سراغ اپل واچ‌ها برویم!

سیر تکاملی آیفون‌های اپل

اولین آیفون: ژوئن 2007

اپل در سال 2007 از اولین آیفون خود رونمایی کرد؛ این محصول که ترکیبی از یک تلفن همراه، یک آیپاد با صفحه عریض با کنترل‌های لمسی و یک دستگاه ارتباط اینترنتی پیشرفته حاوی ایمیل، جستجوی وب و نقشه‌ها بود، به عنوان آغازگر عصر تکاملی آیفون‌ها وارد بازار شد.

مشخصات کلیدی این دستگاه را در پایین ارائه کردیم:

  • صفحه نمایش 3.5 اینچی با وضوح 320 در 480 پیکسل
  • سیستم عامل iOS
  • فناوری 2G به همراه ایمیل، یوتیوب، نقشه و جستجو در گوگل
  • دوربین عکاسی 2 مگاپیکسلی بدون قابلیت فیلمبرداری
  • سنسور نور محیطی و حسگر مجاورت
  • حافظه ذخیره سازی 4 گیگابایت/ 8 گیگابایت/ 16 گیگابایت
  • پخش‌کننده موسیقی و پشتیبانی از آیتونز

آیفون 3G: جولای 2008

تنها یک روز قبل از معرفی نسل دوم گوشی اپل، آیفون 3G، اپ استور به طور رسمی افتتاح شد. آیفون 3G به همان نمایشگر نسل قبل مجهز شد اما این بار طراحی پلاستیکی جدید و براقی داشت و از اتصال 3G با سرعت بالاتر جستجو در وب و موقعیت‌یاب جهانی استفاده می‌کرد.

حالا جک 3.5 میلی‌متری نیز بهبود یافته و گزینه ذخیره سازی 4 گیگابایتی نیز حذف شد. بنابراین آیفون 3G تنها با نسخه‌های 8 و 16 گیگابایتی عرضه می‌شد.

آیفون 3GS: ژوئن 2009

اپل با عرضه آیفون 3GS، بهبودهای مهمی در سرعت و اتصال سریعتر 3G را فراهم کرد. این آیفون اولین گوشی هوشمند اپل بود که می‌توانست ویدیو ضبط کند. آیفون 3GS به دوربین 3 مگاپیکسلی جدید برای فیلمبرداری با وضوح VGA (480p) مجهز شده بود.

قطب‌نمای دیجیتالی موجود در آن نیز به فرد این امکان را می‌داد تا جهت‌گیری بهتری در Maps داشته باشد. سایر نوآوری‌های نرم‌افزاری شامل کپی و پیست، کیبورد افقی و موارد دیگر می‌شوند.

آیفون 4: ژوئن 2010

برای بسیاری از مشتریان اپل، آیفون 4 بهترین طراحی آیفون در تمام دوران شناخته می‌شود. این دستگاه با ساختار شیشه‌ای و قاب فلزی و همچنین نمایشگر رتینا توجه بسیاری از افراد را جلب کرد. وضوح صفحه‌نمایش جدید 640×960 پیکسل بود.

البته این دستگاه عیب و ایراد خاص خودش را نیز داشت؛ مشکل این بود که وقتی به روش خاصی گوشی را نگه می‌داشتید، سیگنال تلفن همراه به راحتی توسط دست شما مسدود می‌شد! اپل نیز سعی کرد این مشکل را تا حدودی کاهش دهد.

در پایین، مشخصات کلیدی آیفون 4 را برای شما ارائه کردیم:

  • ساختار شیشه‌ای و قاب فلزی
  • نمایشگر رتینا با وضوح عالی
  • اولین آیفون با دوربین سلفی در پنل جلویی
  • دوربین جدید 5 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 720p HD
  • میکروفون ثانویه برای حذف نویز
  • اسلات میکرو سیم کارت

آیفون 4s: سپتامبر 2011

سال 2011 غم‌انگیزترین سال برای اپل و طرفدارانش بود؛ چرا که استیو جابز، موسس این شرکت و مغز متفکر و سازنده گوشی‌های آیفون در 5 اکتبر 2011 درگذشت. سپس در آن زمان تیم کوک، رئیس سابق تدارکات اپل، از آیفون 4s رونمایی کرد.

ویژگی بزرگ آیفون 4s استفاده از قابلیت سیری بود. این دستیار صوتی هوشمند می‌توانست علاوه بر فراهم کردن پاسخ سوالات کاربران، آلارم‌ها و قرارهای تقویم را نیز تنظیم کند. این دستگاه از نمایشگر 3.5 اینچی استفاده می‌کرد و مشکلات آیفون‌های قبلی نیز در آن وجود نداشت.

یک تراشه قدرتمند و دو هسته‌ای به نام اپل A5 در آن به کار رفته بود. علاوه بر این موارد، یک دوربین 8 مگاپیکسلی جدید نیز در دستگاه تعبیه شد تا تصاویر باکیفیتی را به ارمغان بیاورد. اپل از ذخیره‌سازی ابری آیکلود نیز رونمایی کرد.

آیفون 5: سپتامبر 2012

اپل آیفون 5 نسبت به دیگر دستگاه‌ها از نمایشگر بزرگتری برخوردار بود. اندازه صفحه نمایش از 3.5 اینچ به 4 اینچ افزایش یافت و نسبت تصویر نیز افزایش پیدا کرد و به 16:9 رسید.

آیفون 5 با تراشه A6 سرعت بالایی داشت و عملکرد خوبی از خود نشان داد. همچنین این دستگاه اولین آیفون بود که از 4G LTE پشتیبانی می‌کرد. سیستم رنگ صفحه نمایش بهبود یافت و فناوری sRGB نیز در آن قرار گرفت. 

آیفون 5s و آیفون 5c: سپتامبر 2013

آیفون 5s و آیفون 5c با اولین تراشه 64 بیتی به نام اپل A7 راهی بازار شدند. علاوه بر آن، حضور تاچ آیدی و بهبود عملکرد دوربین در نور کم علاقمندان را شگفت‌زده کرده بود.

آیفون 5s با تغییر اساسی در iOS عرضه شد. در آن زمان، اپل اعلام کرده بود که قصد دارد از آپدیت iOS 7 رونمایی کند و برای کاربران تجربه بهتری را به ارمغان بیاورد.

آیفون 5c نیز در رنگ‌بندی جذابی ساخته شده بود؛ این دستگاه بدنه پلاستیکی داشت و با قیمت مقرون به‌صرفه خود توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد.

آیفون 6 و آیفون 6 پلاس: سپتامبر 2014

پس از سال‌ها انتظار بالاخره اپل در سال 2015 از یک آیفون با صفحه نمایش بزرگتر رونمایی کرد. آیفون 6 و آیفون 6 پلاس به ترتیب با نمایشگرهای 4.7 و 5.5 اینچی به بازار عرضه شده بودند.

طراحی زیبا، بدنه آلومینیومی نازک با عملکرد عالی از جمله ویژگی‌های این دستگاه‌ها شناخته می‌شود. آیفون 6 و 6 پلاس همچنین دوربین قدرتمند با فوکوس خودکار پرسرعت داشتند.

مدل پایه آیفون 6 به 16 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مجهز شده بود، اما سپس اپل گزینه‌های 64 و 128 گیگابایتی را نیز معرفی کرد.

آیفون 6s و آیفون 6s پلاس: سپتامبر 2015

اپل برای اولین بار در سال 2015 ضخامت آیفون‌های جدید خود را افزایش داد. دلیل این امر وجود فناوری سه بعدی لمسی بود. این دو مدل اولین آیفون‌هایی بودند که توانستند ویدیوهای 4K با نرخ بیت بالا ضبط کنند. در آن زمان، حتی بسیاری از لپ‌تاپ‌ها نیز نمی‌توانستند ویرایش ویدیوی 4K را انجام دهند!

از دیگر ویژگی‌های جالب آیفون 6s می‌توان به Live Photos، رنگ جدید رزگلد و همچنین پشتیبانی از قابلیت «Hey, Siri» اشاره کرد.

آیفون SE: آوریل 2016

نسل اول آیفون SE با قیمت بسیار خوبی به بازار عرضه شد؛ اپل برای مدل پایه 16 گیگابایتی آن قیمت 400 دلار در نظر گرفته بود. اپل در این دستگاه نیز از همان تراشه قدرتمند پرچمدار 6s و یک دوربین اصلی با عملکردی مشابه استفاده کرد. البته آیفون SE نسبت به دیگر مدل‌ها عمر باتری پایینی داشت.

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس: سپتامبر 2016

اپل در هنگام عرضه آیفون 7 و 7 پلاس از دو اتفاق مهم پرده برداشت؛ یکی حذف جک هدفون و دیگری قابلیت ضد آب آیفون‌ها! همچنین، آیفون 7 پلاس برای اولین بار با دوربین بهتر همراه با سیستم دوربین دوگانه عرضه شد.

لنز دوم که به عنوان لنز تله فوتو نیز شناخته می‌شد، به گوشی امکان می‌داد تا عکس‌های زوم‌شده بگیرد و از حالت پرتره هم استفاده کند. ولی آیفون 7 دوربین بهتری داشت و با لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) عرضه می‌شد.

ویژگی جدید DCI-P3 نیز در نمایشگر حضور یافت تا تصاویر زیباتری را به کاربر نشان دهد. اپل از مدل مشکی‌رنگ با ساختار شیشه‌ای رونمایی کرد که به راحتی خراش برمی‌داشت؛ علاوه بر آن، مدل مشکی با بدنه مات نیز موجود بود که کمتر خراشیده می‌شد.

آیفون ایکس، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس: سپتامبر 2017

اپل در سال 2017 سه آیفون جدید را معرفی کرد. آیفون ایکس با نمایشگر اولد و بدون حاشیه راه را برای آینده هموار کرد. این اولین آیفونی بود که با فیس آیدی وارد بازار شد.

این مدل‌ها که در سال 2017 معرفی شدند، از نوآوری‌هایی نظیر پنل شیشه‌ای، شارژ بی‌سیم، تراشه A11 Bionic اپل و گزینه ذخیره‌سازی 64 گیگابایت و 256 گیگابایتی بهره می‌بردند.

آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS مکس: سپتامبر 2018

در اواخر سال 2018، اپل همزمان سه گوشی جدید را وارد بازار کرد؛ این مدل‌ها از سیستم‌های ناوبری حرکتی و فیس آیدی استفاده می‌کردند. نمایشگر امولد و سیستم دوربین دوگانه (یک دوربین اصلی با یک لنز تله فوتو با زوم دو برابری) از جمله ویژگی‌های جذاب آنها شناخته می‌شود.

در نمایشگر LCD با وضوح HD+ آیفون XR حاشیه‌های زیادی وجود داشت؛ اگرچه این دستگاه مقرون به صرفه‌ترین مدل در این سری بود و با قیمت 750 دلاری عرضه می‌شد.

اپل نیز همان دوربین اصلی و پردازنده قدرتمند سری XS را در این مدل قرار داد. اکوسیستم iOS آیفون XR را به پرفروش‌ترین آیفون این سری تبدیل کرد.

آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس: سپتامبر 2019

در سال 2019، اپل دوباره سه آیفون جدید را روانه بازار کرد که نسبت به نسل قبل بهبود زیادی داشتند. تغییر اصلی در دوربین بود! هر سه آیفون از یک لنز اولترا واید جدید استفاده می‌کردند.

آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس با صفحه‌نمایش‌ امولد و باتری‌ قدرتمند ساخته شدند. ویژگی مهم دیگر این مدل‌ها، پشتیبانی از قابلیت نایت مود بود. آیفون 11 با قیمت اولیه 700 دلار به بازار عرضه شده بود، یعنی 50 دلار کمتر از قیمت اولیه آیفون XR سال گذشته! همین امر منجر به افزایش محبوبیت آیفون 11 شد.

آیفون SE (2020): آوریل 2020

اوایل سال 2020 بود که اپل برند SE را به لیست گوشی‌های خود بازگرداند. در آن زمان، ویروس کرونا ضربه سختی به شرکت‌ها زده بود ولی اپل موفق شد با عرضه این مدل 400 دلاری، توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

تراشه A13 اپل در آن به کار رفته بود و از نمایشگر 4.7 اینچی استفاده می‌کرد. دوربین تکی در پنل پشتی کیفیت خوبی داشت و ویدیوهای 4K ضبط می‌کرد. تنها نقطه ضعف آیفون SE (2020) عمر باتری بسیار پایین آن است. اپل از یک باتری کوچک 1800 میلی آمپر ساعتی در آن استفاده کرده بود.

آیفون 12 مینی، 12، 12 پرو و 12 پرو مکس: اکتبر 2020

در اواخر سال 2020، اپل برای اولین بار چهار آیفون را روانه بازار کرد. سری آیفون 12 به کناره‌های صاف، بدنه‌ نازک و عملکرد عالی مجهز شده بود. هر چهار آیفون دارای اتصال 5G و نمایشگر اولد هستند. 

تا آن زمان، آیفون 12 یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های این سری شناخته می‌شد، اما آیفون‌های پرو با دوربین‌ تله‌فوتو و ویژگی‌های پیشرفته‌ دوربین نیز فروش خوبی داشتند.

آیفون 13 مینی، 13، 13 پرو و 13 پرو مکس: سپتامبر 2021

اگرچه اپل اعلام کرده بود که با مشکل کمبود تراشه مواجه شده‌، ولی مدل‌های سری آیفون 13 خود را به طور همزمان عرضه کرد. این سری شامل آیفون 13 مینی 5.4 اینچی، دو آیفون 6.1 اینچی و یک مدل پرو مکس 6.7 اینچی می‌شوند و ارتقای زیادی در باتری دیده‌اند.

اپل در بخش دوربین از ویژگی Photographic Styles و حالت سینماتیک برای ضبط ویدیوهای 1080p رونمایی کرد. سری آیفون 13 همچنین صفحه نمایش روشن‌تری دارد تا بتوان از آن به راحتی در فضای باز نیز استفاده کرد. ناچ کوچکتر شده و به خاطر وجود باتری بزرگتر، دستگاه وزن بالاتری دارد.

آیفون SE (2022): مارس 2022

دو سال پس از عرضه نسل دوم SE، اپل عضو جدیدی به نام آیفون SE (2022) را معرفی کرد. این مدل با همان ظاهر آیفون SE قبلی عرضه شد؛ این طراحی به سال 2014 و آیفون 6 برمی‌گردد! بنابراین کمی قدیمی به نظر می‌رسید. نمایشگر LCD 4.7 اینچی نیز موجب اعتراض کاربران شده بود.

البته اپل SE (2022) را به تراشه اپل A15 مجهز کرد. این تراشه سریع‌ترین پردازنده‌ای بود که می‌توانستیم در یک گوشی ببینیم. ظرفیت باتری نیز 10 درصد افزایش پیدا کرد و آیفون SE (2022) با اتصال 5G و قیمت اولیه 430 دلاری به بازار عرضه شد.

آیفون 14، 14 پلاس، 14 پرو و 14 پرو مکس: سپتامبر 2022

اپل در این سری به جای مدل مینی، از مدل آیفون 14 پلاس 900 دلاری با نمایشگر 6.7 اینچی رونمایی کرد. بنابراین این مدل به همراه آیفون 14 800 دلاری، آیفون 14 پرو 1000 دلاری و یک آیفون 14 پرو مکس با قیمت 1100 دلار وارد بازار شدند.

اپل در نسخه‌های غیر پرو از پردازنده جدیدی استفاده نکرد، به جای آن از تراشه ارتقا یافته A15 اپل بهره برد. نسخه‌های آیفون 14 پرو دارای تراشه جدید اپل A16 هستند.

نسخه‌های پرو تغییرات زیادی به خود دیدند که شامل داینامیک آیلند، فیس آیدی، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به همراه حالت سینماتیک می‌شوند. با این حال، عمر باتری و سرعت شارژ به هیچ وجه تغییر نکرده است.

آیفون 15، 15 پلاس، 15 پرو و 15 اولترا: سپتامبر 2023

اپل در رویداد جدید خود در تاریخ 12 سپتامبر 2023 از سری آیفون 15 خود رونمایی کرد. بزرگترین ارتقای آیفون 15 و آیفون 15 پلاس به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی جدید با زوم درونی 2X برمی‌گردد. همچنین، تراشه A16 Bionic، دینامیک آیلند، پورت جدید USB-C و غیره نیز در آن حضور داشتند.

مدل آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس با قاب تیتانیومی جدید، وزن کمتر و دوربین جدید به بازار عرضه می‌شوند! دوربین نسخه پرو مکس با بزرگ‌نمایی 5 برابری و مدل پرو دارای یک زوم سه برابری بوده، همچنین گزینه‌های جدید برش سنسور 1.2X و 1.5X نیز در این دو دستگاه قرار گرفته که از محبوبیت بالایی برخوردارند.

از دیگر ویژگی‌های دو مدل پرو می‌توانیم به یک دکمه Action جدید، چیپست جدید A17 Pro، صفحه‌نمایش با حاشیه‌های بسیار باریک‌تر و پورت USB-C اشاره کنیم.

آیفون SE نسل چهارم (2024): نیمه اول 2024

انتظار می‌رود اپل نسل بعدی آیفون SE (نسل چهارم) خود را در نیمه اول سال 2024 رونمایی کند. این مدل احتمالا با ارتقای بسیاری همراه باشد. بر اساس شایعات، به احتمال زیاد اپل دکمه لمسی قدیمی را در آیفون SE حذف کند و به سمت طراحی مدرن‌تری پیش برود.

هنوز اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده ولی انتظار داریم که این دستگاه با تراشه جدیدتر A16 Bionic و عمر باتری بهبود یافته وارد بازار شود.

آیفون 16، 16 پلاس، 16 پرو و 16 پرو مکس: سپتامبر 2024

انتظار می‌رود نسل بعدی آیفون 16 در سپتامبر 2024 عرضه شود. تاکنون، شایعات زیادی درباره آیفون 16 پرو با نمایشگر 6.3 اینچی و آیفون 16 پرو مکس با نمایشگر 6.9 اینچی منتشر شده است، در حالی که احتمالا آیفون 16 و آیفون 16 پلاس با همان نمایشگر 6.1 و 6.7 اینچی به بازار بیایند.

با این اندازه‌های بزرگ‌تر، انتظار داریم که لنز جدید زوم 5 برابری را برای اولین بار در آیفون 16 پرو ببینیم. همچنین، این امکان وجود دارد که عمر باتری بهبود یابد. در آینده خبرهای بیشتری از این سری منتشر خواهد شد.

تاریخچه تکامل اپل واچ

اپل واچ سری اصلی: آوریل 2015

این محصول که به عنوان اپل واچ سری 0 نیز شناخته می‌شود، در سال 2015 به بازار عرضه شد. این ساعت از عمر باتری 18 ساعته و بندهای راحتی برخوردار است. البته نکته آزاردهنده این اپل واچ، عملکرد کند آن بود.

از ویژگی‎‌های کلیدی این محصول 400 دلاری می‌توانیم به نمایشگر مستطیلی اولد در اندازه 38 و 42 میلی‌متر، سنسور نوری ضربان قلب، رابط کاربری watchOS و پشتیبانی از برنامه‌های شخص ثالث اشاره کنیم.

اپل واچ سری 1: سپتامبر 2016

اپل بیش از یک سال پس از عرضه نسخه اصلی اپل واچ، از نسخه اپل واچ سری 1 رونمایی کرد. ساعت‌های سری 1 با رابط کاربری watchOS 3 و قیمت بسیار پایین‌تری (269 دلار) عرضه می‌شدند.

به لطف پردازنده دو هسته‌ای جدید، دستگاه با سرعت دو برابری نسبت به سری اصلی به انجام عملکردهای مختلف می‌پرداخت.

اپل واچ سری 2: سپتامبر 2016

اپل در سری 2 از ویژگی‌های مهمی مانند سنسور GPS، اپلیکیشن Breathe و قابلیت ضد آب تا ارتفاع 50 متر رونمایی کرد. پردازنده دو هسته‌ای سرعت عملکرد ساعت را افزایش داد و نمایشگر اولد روشن‌تر نیز مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفت.

اپل واچ سری 3: سپتامبر 2017

اپل واچ سری 3 اولین محصولی بود که با اتصال سلولی مستقل عرضه شد. اپل در این ساعت از یک پردازنده جدید دیگر به نام S3 استفاده کرد تا عملکرد آن را بهبود بخشد. همچنین ویژگی‌های جدیدی همچون اتصال اختیاری LTE از طریق eSIM، رم بیشتر، قابلیت سیری و ارتفاع سنج نیز در آن قرار گرفتند.

اپل واچ سری 4: سپتامبر 2018

سری 4 با طراحی بهبود یافته و در دو مدل با صفحه نمایش بزرگتر 40 و 44 میلی متری عرضه شد. اپل در این سری از تاج لمسی، تراشه جدید W3 و پردازنده S4 سریع‌تر با اتصال بلوتوث 5.0 استفاده کرد.

یکی از ویژگی‌های جدید سلامتی، توانایی گرفتن نوار قلب از مچ دست بود. علاوه بر آن، قابلیت تشخیص افتادن روی زمین (Fall Detection) نیز در آن قرار گرفت که برای افراد مسن بسیار کاربردی شناخته می‌شود.

اپل واچ سری 5: سپتامبر 2019

سری 5 بالاخره با ویژگی پرطرفدار صفحه نمایش همیشه روشن وارد بازار شد. در همان زمان، اپل در این مدل از عمر باتری 18 ساعته، یک قطب نمای اضافی، تماس اضطراری، فضای ذخیره سازی بیشتر و سنسور نور محیطی بهتر رونمایی کرد.

اپل واچ سری 6: سپتامبر 2020

سری 6 بروزسانی زیادی به خود ندید و با همان طراحی و عملکرد سری 5 راهی بازار شد. البته حسگر SpO2 برای سنجش اکسیژن سطح خون در آن قرار گرفته بود که بسیار مفید شناخته می‌شد.

ویژگی ردیابی خواب، صفحه نمایش روشن‌تر، تراشه جدید S6 با عملکرد 20 درصد سریع‌تر از S5 و S4، حذف فورس تاچ، وجود رنگ‌بندی آبی و قرمز، سنسور ضربان قلب بروز شده و پشتیبانی از اتصال وای‌فای 5 گیگاهرتز از جمله قابلیت‌های این اپل واچ هستند.

اپل واچ SE: اکتبر 2020

اپل واچ SE که در کنار سری 6 عرضه شد، از قابلیت‌هایی نظیر صفحه نمایش همیشه روشن سری 5، سنسور ECG و کنترل اکسیژن خون پشتیبانی نمی‌کرد با این حال تنها با قیمت 280 دلاری به فروش می‌رسید!

اپل واچ سری 7: سپتامبر 2021

اپل واچ سری 7 در بخش نمایشگر با حاشیه‌های کمتری روبرو بود و در اندازه‌های 41 میلی‌متری و 45 میلی‌متری به بازار عرضه شد. ویژگی جدید آن شارژ سریع بود که می‌توانست در عرض 45 دقیقه ساعت را تا 80 درصد شارژ کند.

از دیگر ویژگی‌های جدید آن می‌توانیم به صفحه کلید روی صفحه و گواهی IP6X مقاومت در برابر گرد و غبار اشاره کنیم.

اپل واچ سری 8، اپل واچ SE (2022) و اپل واچ اولترا جدید: سپتامبر 2022

اپل در سپتامبر 2022 به طور رسمی از اپل واچ سری 8 با تغییرات نسبت کمی رونمایی کرد. دو سنسور دما در سری 8 و اولترا وجود دارد.

طبق گفته‌های شرکت، این قابلیت در هنگام خواب کاربرد دارد و می‌تواند دمای بدن کاربر را هر پنج ثانیه اندازه‌گیری کند. اپل واچ اولترا نیز می‌تواند تا دو روز شارژ نگه داشته باشد.

اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2: سپتامبر 2023

اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 به طور رسمی در رویداد جدید اپل در 12 سپتامبر 2023 به همراه سری آیفون 15 معرفی شدند.

دو ویژگی برجسته این محصولات عبارتند از چیپست جدید S9، قابلیت دابل تپ، صفحه نمایش روشن‌تر با حداکثر روشنایی 2000 نیت در سری 9 و 3000 نیت در اولترا 2 و تراشه نسل دوم UWB.

سری 9 می‌تواند 18 ساعت شارژ نگه داشته باشد و باتری اپل واچ اولترا 2 نیز تا دو روز دوام می‌آورد. سیری اکنون به داده‌های سلامتی کاربر دسترسی دارد، بندهای ساعت جدیدند و جعبه‌های اپل برای تولید کربن خنثی اندازه کوچکتری پیدا کرده‌اند.

اپل واچ سری ایکس و اولترا 3: تاریخ عرضه احتمالی در سپتامبر 2024

انتظار می‌رود که دهمین نسل از اپل واچ به ویژگی‌های جدیدی مجهز شود. در حال حاضر، شایعه شده که اپل در حال کار بر روی یک سنسور کنترل گلوکز خون و همچنین چند ویژگی مفید سلامتی است. شما می‌توانید برای اخبار بیشتر در این حوزه با ما همراه باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH