با Motorola Moto X جدید بیشتر آشنا شوید، 10 ویژگی جدید این هندست

یک سال از حضور اولین موتو اکس موتورولا که مجهز به یک صفحه نمایش اچ دی، دوربین 10 مگاپیکسلی و پردازنده دو هسته‌ای (بر خلاف آنچه خود شرکت ادعا می‌کرد) بود می‌گذرد. زمانی که موتو اکس به دنیا آمد، بازار پر بود از هندست‌های فول اچ دی با دوربین‌های 13 مگاپیکسلی و پردازنده‌های چهار هسته‌ای، که امان نفس کشیدن را هم به موتو اکس نمی‌دادند.

متاسفانه حتی با وجود ویژگی سفارشی بودن موتو اکس، استقبال از این هندست به اندازه‌ای که کمپانی انتظار داشت نبود. به همین دلیل قیمت آن تا 99 دلار تحت قرار داد هم کاهش داشت. اما می‌گویند ماهی را هر زمان از آب بگیری تازه است، پس ظاهرا موتورولا هم از اشتباه پیشین خود درس گرفته و موتو اکس جدید هم ارزان است و هم از نظر ویژگی‌های بکار رفته جایگاه خوبی دارد.

اما موتو اکس جدید ما چه تفاوتهایی با نسخه پیشینش دارد؟ بی‌آیید با هم نگاهی بی‌اندازیم:

1.اسپیکرهای جلویی

Front-facing-speakers

یکی از ویژگی‌های جدیدی که بلافاصله پس از نگاه به نسخه جدید موتو اکس می‌بینید و توجهتان را جلب می‌کند، بلندگوهای قرار گرفته در قسمت جلویی این دستگاه است.

البته باید اشاره کنیم که تا این لحظه مشخص نیست که این بلندگوها استریو هستند یا نه، ولی از آنجایی که موتو جی ارزانقیمت در حال حاضر مجهز به اسپیکرهای استریو است، دور از ذهن نیست که در موتو اکس جدید هم چنین باشد.

2.صفحه بزرگتر 5.2 اینچی فول اچ دی و آمولد

A-much-larger-5.2-1080p-AMOLED-display

بالاخره می‌توان گفت که صفحه 5.2 اینچی در حد و اندازه‌هایی است که بازار از یک هندست امروزی انتظار دارد.

فن‌آوری ساخت آن هم مثل نسخه پیشین آمولد بوده و با کیفیت فول اچ دی ساخته شده است.

3.دوربین جدید 13 مگاپیکسلی با فلش حلقه‌ای و قابلیت ضبط 4K

A-new-13MP-camera-with-ring-flash-and-4K-video-capture

اینبار برای موتو اکس دوربین بهتری در نظر گرفته شده است تا بتواند با رقبای دیگرش در بازار با خیال راحت‌تری رویارویی کند. دوربین 13 مگاپیکسلی با سنسور Sony Exmor RS، لنز  f/2.25 و فلش جدید و البته غیر معمول حلقه‌ای شکل که در زیر دو نمونه از عکسهایی که با آن گرفته شده‌اند می‌بینید:

عکاسی در نور روز

More-daytime-camera-samples-from-the-new-Moto-X-surface

عکاسی با نور کم

Motorola-Moto-X-2nd-Gen.-low-light-camera-samples.

به خاطر داشته باشید که برای صادر کردن رای نهایی از روی این تصاویر، خیلی زود است و باید منتظر تصاویر، بررسی‌ها و مقایسه‌های بیشتر بود.

4.قاب آلومینیومی

The-new-Moto-X-is-here-and-these-are-its-10-new-features

زمانی که یک دستگاه را بالا رده می‌خوانیم، تنها به دلیل ویژگی‌های سخت افزاری که دارد نیست و بدنه هم برایمان مهم است. تغییر بدنه موتو اکس از نوع پلاستیکی به فلزی یکی از آن تغییراتی است که به مذاق کاربران حسابی خوش خواهد آمد.

5.آپشن‌های سفارشی سازی، چرم هم داریم

New-Moto-Maker-customization-options-including-leather

موتو اکس قبلی هم ویژگی سفارشی سازی داشت، ولی نسخه جدید طرح چوب و چرم طبیعی (چرم کمپانی Horween Leather) را نیز به قابهایش اضافه کرده است.

به طور کل چهار آپشن برایتان قابل دسترس خواهد بود.

6. پوشش دفع کننده آب

Water-repellent-coating

یکی از چیزهایی که موتورولا بسیار دوست داشت برای موتو اکس جدیدش در نظر بگیرد گواهینامه IP بوده است.

با اینکه دقیقا به این خواسته‌اش نرسیده، از پوششی روی دستگاه برای دفع کردن آب استفاده کرده است.

7.اولین هندست با چهار میکروفون

The-first-Android-handset-with-four-microphones

شاید این واقعیت را ندانید، اما موتورولا یکی از کمپانیهای پیشرو در صنعت موبایل است. این یعنی هندست‌های این کمپانی زمانی که بحث فن‌آروی های مخابراتی پیش می‌آید، پیشگام هستند. خلاصه کلام، کیفیت تماس در هندست‌های ساخت این کمپانی واقعا خوب است.

در موتو اکس جدید هم برای ارتقا کیفیت تماس چهار میکروفون در نظر گرفته شده است. بعلاوه این میکروفونها به عملکرد بهتر Moto Voice هم کمک می‌کنند.

8. آنتن خارجی با تون پویا

External-antenna-with-Dynamic-Tuning

پیش از این هم گفتیم، زمانی که بحث ارتباطات سیار می‌شود، موتورولا همه فن حریف است. به همین دلیل هم است که این شرکت در موتو اکس جدید خود یک آنتن پویا و خارجی را در نظر گرفته است. (این آنتن از موقعیت دست گیری تلفن همراه برای پیدا کردن اینکه کدام قسمت از آنتن مورد استفاده قرار می‌گیرد بهره برده و به همین ترتیب ارتباط را ارتقا می‌بخشد)

9.موتو وویس

Moto-Voice

اگر یکی از کاربران موتو اکس بوده باشید می‌دانید که، موتو وویس کارش را خوب بلد است. حالا کمپانی در نسخه جدید این هندست این ویژگی را کمی بیشتر ارتقا داده و برای ایجاد ارتباط با برنامه‌هایی چون فیسبوک، یوتیوب و واتس اپ، آنرا آماده کرده است.

بعاوه کاربر می‌تواند عبارات جدیدی را به این نرم‌افزار بشناساند تا از آنها برای بلند کردنش از خواب استفاده کند. برخی از این عبارات چنین هستند: Wake up, buddy! ،You there Moto X

10.پردازنده چهار هسته‌ای اسنپدراگون 801

A-quad-core-Snapdragon-801-processor

از آنجایی که نسخه اول این دستگاه چندان هم مورد علاقه عموم واقع نشد، موتورولا برای موتو اکس جدید خود روی قدرت کوالکام حساب باز و این هندست را مجهز به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 801 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز برای هر هسته کرد.

همین مقدار کافیست که با اطمینان بگوییم، در زمان کار با این تلفن، هیچ مشکل اجرایی نخواهید داشت.

برخی از مشخصات این هندست به شرح زیر هستند:

پردازنده چهار هسته‌ای اسنپدراگون 801، رم 2 گیگابایتی، دوربین 13 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 5.2 اینچی و فول اچ دی

5 در مورد “با Motorola Moto X جدید بیشتر آشنا شوید، 10 ویژگی جدید این هندست”

  1. ممنون از مطلب بسیار عالی .راستی آمولد اشتباه هستش در زبان انگلیس وقتی تمامی حروف بزرگ هستند باید به تلفظ الفبایی حروف را خواند که میشه . ای ام او ال ای دی ، البته شما کارتون درسته صرفآ جهت یاد آوری نوشتم

  2. خیلی شیک و مجلسی واقعا خوبه و عالیه باسع کسایی که پول زیادی باسه صرف خرید گوشی نمیکنن در حد ال جی سامسونگ سونی اینا رو میگم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH