مایکروسافت از قدرتمندترین مدل سرفیس لپ‌تاپ استودیو 2 رونمایی کرد

شرکت مایکروسافت در رویداد امشب خود از نسل جدید سری سرفیس لپ‌تاپ استودیو رونمایی کرد. سرفیس لپ‌تاپ استودیو 2 با تمرکز بر ارتقا مشخصات سخت افزاری روانه بازار می‌شود و طراحی این مدل تا حد زیادی برابر با نسخه قبلی آن است.

طراحی خاص سری سرفیس لپ‌تاپ به شما این اجازه را می‌دهد که مانیتور را حرکت داده و مانند یک تبلت از آن استفاده کنید. مایکروسافت به این حالت استودیو می‌گوید و دلیل نام‌گذاری این مدل هم همین قابلیت است.

این لپ‌تاپ از نمایشگری مشابه با مدل نسل قبلی خود بهره می‌برد، صفحه نمایش 14.1 اینچی و 120 هرتزی با رزولوشن 2400×1600 پیکسل، جزو مشخصات تکراری این مدل است. پشتیبانی از HDR و Dolby IQ، از جمله مشخصات قابل توجه صفحه نمایش هستند. این صفحه نمایش از یک پد لمسی تطبیقی بهره می‌برد که به Surface Slim Pen 2 مجهز شده است.

اما مایکروسافت برای بهبود کارایی این مدل درگاه کارت حافظه میکرو SD و درگاه USB-A را به سری سرفیس استودیو اضافه کرده که قطعا مورد استقبال طرفداران این مدل خواهد شد. به جز این درگاه‌ها دو پورت USB-C، جک 3.5 میلی‌متری صدا و پورت سرفیس کانکت هم در این مدل دیده می‌شود.

لپ‌تاپ جدید از پردازنده مرکزی 14 هسته‌ای Core i7-13700H یا Core i7-13800H و پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4050 Laptop یا RTX 4060 Laptop استفاده می‌کند. به لطف سخت افزار جدید، قدرت پردازشی این لپ‌تاپ نسبت به نسخه قبلی دو برابر شده و نسخه پریمیوم لپ‌تاپ استودیو 2 رسما قدرتمندترین لپ‌تاپ سرفیس تا امروز است.

گزینه‌های رم شامل 16 گیگابایت، 32 گیگابایت و 64 گیگابایت و پیکره‌‍بندی حافظه شامل ذخیره سازی 512 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت خواهد بود.

در مورد باتری، مایکروسافت ادعا کرده که این مدل تا 18 ساعت شارژدهی دارد.

به گفته مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ استودیو 2 دارای یک واحد پردازش عصبی است که می‌تواند جلوه‌های هوش مصنوعی را تقویت کند، ظاهرا این  اولین واحد پردازش عصبی اینتل در یک لپ‌تاپ ویندوزی است.

سرفیس لپ‌تاپ استودیو 2 در تاریخ 3 اکتبر در دسترس قرار گرفته و قیمت آن از 1999 دلار شروع می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH