ژاپن نخستین شبکه 5G جهان مبتنی بر پردازنده‌های گرافیکی انویدیا را راه‌اندازی کرد

روز گذشته اپراتور ژاپنی NTT DOCOMO از راه‌اندازی نخستین شبکه 5G تجاری با شتابدهی مبتنی بر GPU در جهان خبر داد.

این محصول جدید 5G Open RAN نامگذاری شده و نخستین شبکه مجازی 5G برای راه‌اندازی تجاری توسط شرکت‌های مخابراتی با استفاده از پلتفرم Nvidia Aerial و پشته vRAN رده اپراتوری پیشرفته محسوب می‌شود.

این پلتفرم پشته Aerial vRAN شرکت انویدیا برای اتصال 5G، زیرساخت هوش مصنوعی، زیرساخت محاسباتی شتاب‌دهی شده و پشتیبانی و نگهداری نرم‌افزاری طولانی‌مدت را در کنار یکدیگر قرار داده است. 5G Open RAN از شبکه دسترسی رادیویی مجازی (vRAN) 5G فوجیتسو با کارآیی بالا استفاده می‌کند.

این شبکه بر روی پشته NvidiaAerial vRAN و شتاب‌دهنده‌های همگرا انویدیا ساخته شده است. این همزیستی به شرکت‌های مخابراتی امکان می‌دهد تا یک شبکه کاملا نرم‌افزاری و مبتنی بر فضای ابری را ایجاد نمایند؛ شبکه‌ای که با استفاده از سخت‌افزار استاندارد صنعتی می‌تواند منابع را به شکلی پویا تخصیص دهد.

اپراتور DOCOMO به نوبه خود اعلام کرده که این رویکرد از میان سایر موارد مشابه می‌تواند هزینه‌های ساخت شبکه را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده و به افزایش میزان بهره‌وری انرژی نیز کمک کند. به بیان دقیق‌تر راهکار جدید در مقایسه با شبکه‌های 5G موجود، میزان هزینه‌های کلی را تا 30 درصد کاهش داده و به کاهش حداکثر 50 درصدی بار شبکه و افت حداکثر 50 درصدی میزان مصرف انرژی در ایستگاه‌های پایه منجر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH