سونی از کنسول جدید پلی‌استیشن 5 اسلیم رونمایی کرد

انتشار شایعات پیرامون مدل کوچک‌تر کنسول پلی‌استیشن 5 با قالب طراحی کوچک‌تر از مدت‌ها قبل آغاز شده و اکنون می‌دانیم که این شایعات نادرست نبوده‌اند. روز گذشته شرکت سونی از مدل جدید کنسول PS5 خود رونمایی کرد. این کنسول در مقایسه با مدل فعلی اندکی باریک‌تر و البته کوتاه‌تر است.

همچنین این محصول مجهز به یک دیسک درایو بلوری اولترا اچ‌دی قابل اتصال است که امکان انتخاب و انعطاف‌پذیری بیش‌تر را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. مدل جدید PS5 در ماه نوامبر روانه بازار شده و قالب طراحی کوچک‌تری را به ارمغان خواهد آورد.

به گفته سونی مدل جدید PS5 که غالبا تحت عنوان پلی‌استیشن 5 اسلیم شناخته می‌شود؛ دارای همان ویژگی‌های فنی است که پلی‌استیشن 5 را به بهترین محصول برای بازی کردن تبدیل می‌کنند. این محصول از قالب طراحی کوچک‌تری نسبت به مدل استاندارد PS5 بهره می‌گیرد. بر اساس اعلام برند ژاپنی، حجم مدل جدید PS5 در مقایسه با ورژن استاندارد بالغ بر 30 درصد کاهش یافته و وزن آن نیز نسبت به مدل پیشین بین 18 تا 24 درصد کاهش پیدا کرده است.

این کنسول دارای 4 پنل پوششی مجزا است که قسمت بالایی آن ظاهری براق داشته و قسمت پایینی کماکان ظاهر مات خود را حفظ کرده است. اکنون سونی برای اضافه نمودن دیسک درایو اقدام به ایجاد یک برآمدگی در قسمت جانبی PS5 نموده است. این دیسک درایو از قابلیت جداسازی و جایگزینی برخوردار است. بعلاوه اکنون در هر طرف کنسول 2 شکاف وجود دارد و در قسمت جلویی نیز به‌جای یک درگاه USB-C و یک درگاه USB-A موجود در مدل فعلی PS5 شاهد به‌کارگیری 2 پورت USB-C خواهیم بود.

سونی مدل جدید PS5 خود را به‌همراه یک استند افقی روانه بازار می‌کند. همچنین کمپانی از یک استند عمودی سازگار با تمامی مدل‌های پلی‌استیشن 5 رونمایی کرد. اما این استند بایستی با پرداخت مبلغ 29.99 دلار به‌صورت مجزا خریداری شود. PS5 مجهز به دیسک درایو بلوری اولترا اچ‌دی با برچسب قیمتی 499.99 دلاری در ایالات‌متحده قابل دسترس خواهد بود؛ در حالی‌که ورژن دیجیتالی PS5 با قیمت‌گذاری 449.99 دلار در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

مشتریان اروپایی نیز برای خریداری مدل‌های استاندارد و دیجیتالی PS5 بایستی به‌ترتیب مبالغ 549.99 و 449.99 یورو را پرداخت نمایند. مدل استاندارد PS5 در بریتانیا 479.99 پوند قیمت‌گذاری خواهد شد؛ در حالی‌که PS5 Digital Edition با برچسب قیمتی 389.99 پوندی قابل سفارش خواهد بود. در کشور ژاپن نیز مدل‌های استاندارد و دیجیتالی PS5 به‌ترتیب با قیمت‌گذاری 66980 و 59980 ین در دسترس خریداران قرار می‌گیرند. از سوی دیگر سونی اخیرا از لوازم جانبی پلی‌استیشن 5 موسوم به سری Deep Earth با رنگ‌آمیزی متالیک رونمایی کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH