کاهش بیش از 16 میلیارد دلاری ثروت ایلان ماسک ظرف مدت تنها یک روز!

پس از انتشار گزارش مالی تسلا طی 3 ماهه سوم سال مالی این شرکت، ثروت ایلان ماسک با افت چشمگیر 16.1 میلیارد دلاری مواجه شد. بی‌تردید انتشار این خبر، مایه خرسندی سرمایه‌گذاران نیز نیست.

در حال حاضر ایلان ماسک با ثروت خالص 210 میلیارد دلاری، ثروتمندترین فرد در جهان به‌شمار رفته و مالکیت 13 درصد از سهام شرکت تسلا را در اختیار دارد. با وجود کاهش شدید ثروت ایلان ماسک، دارایی خالص وی در مقایسه با برنارد آرنو؛ دومین فرد ثروتمند دنیا کماکان 55 میلیارد دلار بیش‌تر است.

در واکنش به گزارش ناگوار 3 ماهه سوم سال مالی 2024 ارزش سهام تسلا با افت 9.3 درصدی مواجه شد. این سقوط زمانی روی داد که تسلا در تحقق پیش‌بینی‌های خود برای سودآوری و فروش ناکام ماند. علیرغم وجود این مشکلات، در سال 2023 و همزمان با افزایش قیمت سهام تسلا، ثروت ایلان ماسک نیز بیش از 71 میلیارد دلار افزایش یافت. 

تسلا کماکان جایگاه خود به‌عنوان ارزشمندترین خودروساز دنیا را حفظ کرده و در تدارک آغاز تحویل خودرو سایبرتراک خود طی ماه نوامبر و پس از تاخیری 2 ساله است. مدیرعامل شرکت تسلا و مالک شبکه اجتماعی X که پیش‌تر با نام توییتر شناخته می‌شد؛ پیشنهادی یک میلیارد دلاری را برای تغییر نام ویکی‌پدیا ارائه نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH