نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن کشور APPEX 2024 برگزار شد

ساعاتی پیش نشست مطبوعاتی اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن کشور Appex 2024 با حضور رضا الفت نسب رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه اپکس 2024، علی معین رئیس ستاد اجرای نمایشگاه و آرش سروری دبیر شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه برگزار شد.

طبق آخرین اطلاعات از مرکز آمار، بیش از 145 میلیون تلفن همراه در این کشور مشغول به کار است. به عبارت دیگر ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور از مرز 170 درصد گذشته و موجب شده است تا ماهانه بیش از بیش از چند ده میلیون کاربر فعال از اپلیکیشن‌ها استفاده کنند.

این ارقام از بازاری گسترده برای فعالان حوزه اپلیکیشن حکایت دارد، بازاری که تا پایان اسفند 1400 تقاضای بیش از چند ده میلیون کاربر را پاسخ گفته است. به همین منظور نخستین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن (Appex 2024) می‌تواند فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری در این صنعت رو به رشد محیا سازد.

با نگاهی به وضعیت اپلیکیشن‌ها در اکوسیستم دیجیتال کشور به سهم گسترده این حوزه در بخش‌های مختلف مانند سفرهای درون شهری، تراکنش‌های مالی، تهیه بلیط و بیمه، خرید آنلاین و تفریح و سرگرمی پی ‌می‌بریم که نیاز به افزایش توانمندی، سیاست‌گذاری‌های صحیح و حمایت دارد.

با توجه به همین موضوع، شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه اپکس 2024 اهداف زیر را برای برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته است:

  • فرهنگ‌سازی و ایجاد تبادل افکار بدیع و ایجاد الگوی بهینه
  • افزایش سطح فعالیت‌های تجاری، سرمایه گذاری و درآمدزایی
  • پیوند تکنولوژی و اپلیکیشن‌های کاربردی
  • بسترسازی لازم به جهت ارائه حداکثری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های داخلی
  • اشتغال‌زایی و رشد همکاری‌های ملی و بین‌المللی

اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن APPEX 2024 از تاریخ 2 لغایت 5 بهمن ماه سال 1402 از ساعت 8 تا 16 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

علی معین، رئیس ستاد اجرای نمایشگاه اپکس 2024 در این نشست خبری اعلام کرد: اپکس پلی‌ست به سوی آینده، ما سعی می‌کنیم با این شعار نمایشگاه رو به جلو ببریم و شاید ایجاد هویت، نقطه عطفی در این حوزه باشد. این نمایشگاه با همت گروه تجارت و اطلاعات IGT ایجاد شده و اهمیت آن به عنوان اولین نمایشگاه در این حوزه قابل توجه است.

وی تاکید کرد که اهداف اصلی از برگزاری چنین نمایشگاهی، فرهنگ‌سازی و ایجاد تبادل تجربه و افکار، همچنین ایجاد الگوی بهینه برای شرکت‌های نوپا و افزایش سطح فعالیت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری و درآمدزایی است.

نگاه حمایتی از استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌های کوچک

علی معین در خصوص نحوه مشارکت شرکت‌ها در اپکس 2024 توضیح داد: قیمت‌های برگزاری نمایشگاه همان قیمت مصوب شرکت سهامی نمایشگاه است که در دیگر نمایشگاه‌ها هم رعایت می‌شود. اما ما تلاش کردیم بستر مناسبی را برای استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌های کوچک ایجاد کنیم تا با قیمت کمتر بتوانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند. در این خصوص هم یک کانتر با فضای ارائه اطلاعات در اختیار این شرکت‌ها گذاشته می‌شود، همچنین در فضای نمایشگاهی حداقل فضا 12 متری است ولی ما تلاش می‌کنیم تا فضا‌های 6 متری را برای شرکت‌های کوچک در نظر بگیریم تا هزینه نهایی برای آن‌ها کاهش پیدا کند.

وی ادامه ‌داد: قیمت مصوب برای هر متر غرفه 711 هزار و 200 تومان است. اما باز هم تاکید می‌کنیم که در تلاش هستیم تا غرفه‌ها و فضاهای کوچکتر 6 و 4 متری که برای شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌های کوچک در نظر گرفتیم، با قیمت ارزان‌تر عرضه شود.

علی معین ادامه داد: ما توانستیم با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به توافق برسیم تا پس از برگزاری نمایشگاه، تا سقف 60 میلیون تومان به هزینه‌های شرکت‌های دانش بنیان و خلاق کمک شود.

آرش سروری در خصوص حمایت از اپلیکیشن‌های کوچک و استارتاپ‌های نوپا اعلام کرد: در این زمینه فکرهای زیادی شده و یکی از ایده‌ها این هست که تعدادی از این شرکت‌ها و استارتاپ‌های باپتانسیل را انتخاب کنیم و در یک روز با حضور صندوق‌‌های حمایتی و سرمایه‌گذاران، فرصت ارائه ایده‌ و جذب سرمایه‌ را به این استارتاپ‌ها بدهیم.

الفت نسب در تایید سخنان آرش سروری اضافه کرد: این گروهی که در تلاش است تا نمایشگاه اپکس رو برگزار کند، به شدت به دنبال این هستیم که فضای مناسب برای دیده شدن کسب و کارهای کوچک‌تر و اپلیکیشن‌هایی که به دنبال دیده شدن هستند ایجاد کنیم. همچنین قویا به ظرفیتی که درون شهرستان‌ها هست اعتقاد داریم، حتی برای موضوع اقامت شرکت‌های شهرستانی به دنبال این هستیم با اپلیکیشن‌های اقامتی حاضر در خورد نمایشگاه به توافق برسیم و تخفیف‌های ویژه‌ای را در اختیار این دوستان قرار دهیم.

کارگاه آموزشی راهکارهای حضور موثر در نمایشگاه

رئیس ستاد اجرای نمایشگاه اعلام کرد که برای کمک به شرکت‌ها و استارتاپ‌ها قرار است یک کارگاه آموزشی با موضوع نحوه حضور در نمایشگاه و راهکارهای حضور موثر در نمایشگاه در نظر گرفته شود. وی در این خصوص گفت: تحقق هرگونه هدف در حوزه نمایشگاه، ارزان‌تر از سایر روش‌ها است. حال این موضوع اهمیت دارد که ما چگونه از این موقعیت و فضای نمایشگاه استفاده کنیم. به همین دلیل ما برای شرکت‌کنندگان کارگاهی خواهیم داشت که بتوانند حضوری موثر داشته باشند تا واقعا بتوانیم نقطه عطفی برای شرکت‌ها و استارتاپ‌ها رقم بزنیم.

چه گروه‌هایی می‌توانند در اپکس 2024 شرکت کنند؟

رضا الفت نسب در این نشست اعلام کرد که درب‌های اپکس 2024 برای حضور گروه‌های کالایی مختلف از جمله اپلیکیشن‌ها، کسب و کارهای نوپا، توسعه دهندگان، شتاب دهنده‌ها و سرمایه گذاران خطر پذیر، کسب و کارهای مجازی، سرمایه گذاران، اپراتورهای تلفن همراه، تبلیغات دیجیتال، فعالین حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تولید کنندگان محتوا، فعالان فین‌تک، مراکز رشد و پارک‌های علمی و فناوری، مشاورین و برنامه ریزهای دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی، اپ‌های رمز ارزی، بازی‌های رایانه‌ای و ابزارهای هوش مصنوعی باز است و متقاضیان حضور در نمایشگاه می‌توانند در سایت appex.ir درخواست خود را ثبت کنند.

علی معین رئیس ستاد اجرای نمایشگاه در پایان این نشست ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه دست‌اندرکاران و رسانه‌ها بتوانند یک رویداد خوب را برگزار کرده و نقطه عطفی در حوزه اپلیکیشن‌ها در کشور رقم بزنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH