مدل سال آینده اپل واچ از قابلیت نظارت بر فشار خون و تشخیص آپنه خواب پشتیبانی خواهد کرد

خبرگزاری بلومبرگ در گزارش جدید خود ادعا کرده که در حال حاضر شرکت اپل روی توسعه قابلیت‌های بزرگی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کند. نقشه راه مورد نیاز برای تحقق این امر به تغییرات گوناگونی اشاره داشته و مشخصا شامل چند ویژگی قابل توجه و مهم است. این ویژگی‌ها شامل قابلیت تشخیص آپنه خواب و نظارت بر فشار خون بوده و احتمالا طی سال آینده به دستگاه‌های اپل واچ اضافه خواهند شد.

بر اساس این گزارش، ویژگی پایش فشار خون که اپل روی توسعه آن برای ساعت هوشمند خود کار می‌کند؛ اطلاعات خوانده شده را به‌صورت دقیق ارائه نخواهد کرد؛ اما در عوض پیرامون روندها به کاربران هشدار می‌دهد. این نخستین باری است که فشار خون به‌طور مستقیم از روی مچ دست اندازه‌گیری می‌شود.

این ویژگی در ابتدا به گونه‌ای طراحی خواهد شد که به کاربران اطلاع دهد آیا فشار خون آنها از روند صعودی برخوردار است یا خیر. با این‌حال ورژن‌های آینده این سیستم احتمالا قادر به سنجش دقیق فشار خون و حتی تشخیص بیماری‌های مرتبط با آن خواهد بود.

ویژگی تشخیص آپنه خواب به منظور ردیابی الگوهای خواب و تنفس کاربر از حسگرهای اپل واچ استفاده می‌کند. در ادامه این اطلاعات جهت برآورد ابتلای کاربر به آپنه خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند. آپنه وضعیتی است که طی آن تنفس کاربر در طول خواب متوقف شده و سپس از سر گرفته می‌شود. مبتلایان به این عارضه احتمالا در نهایت به برخی مشکلات سلامت از جمله خستگی در طول روز، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی دچار خواهند شد.

هر دو ویژگی مورد اشاره احتمالا با عرضه مدل‌های جدید اپل واچ در سال 2024 معرفی خواهند شد. با این‌حال تلاش‌های اپل به همین جا ختم نخواهند شد؛ چرا که بر اساس گزارش‌ها غول کوپرتینویی روی توسعه یک حسگر سنجش غیرتهاجمی گلوکز نیز کار می‌کند. این حسگر امکان نظارت بر میزان قند خون بدون نیاز به نمونه‌گیری از انگشت را فراهم می‌کند.

بعلاوه اپل به‌دنبال ارائه یک سرویس مربی سلامت پولی با قابلیت استفاده از هوش مصنوعی و ارائه مشاوره‌های شخصی بوده و روی تبدیل نمودن هدست ویژن پرو به یک ابزار سلامت نیز کار می‌کند.

هنوز مشخص نیست که آیا اپل برای ارائه تمامی این ویژگی‌ها در سراسر جهان، برنامه‌ای در سر دارد یا خیر. با این‌حال بی‌تردید اکنون اپل مشغول کار روی روش‌هایی است که اپل واچ را به یک دستگاه قدرتمندتر در زمینه پایش سلامت و تناسب اندام تبدیل می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH