چین به‌دنبال تولید انبوه ربات‌های انسان‌نما تا سال 2025 است

چین قصد دارد که تولید انبوه ربات‌های انسان‌نما را تا سال 2025 آغاز نموده و تا سال 2027 به بازیگر پیشرو این صنعت در عرصه بین‌المللی تبدیل شود. این موضوع در سندی تحت عنوان “نظریه راهنمای نوآوری و توسعه ربات‌های انسان‌نما” که توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده است؛ مورد اشاره قرار گرفته است.

همچنین در این سند اعلام شده که دولت چین به توسعه شرکت‌های جوان فعال در این حوزه، تعیین استانداردهای صنعتی و تعمیق همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه کمک خواهد کرد. بعلاوه به منظور ساخت این‌گونه ربات‌ها، 2 تا 3 منطقه تولید ویژه ایجاد خواهد شد.

در حال حاضر شرکت‌های آمریکایی تسلا و Boston Dynamics بازیگران پیشرو در زمینه تولید ربات‌های انسان‌نما به‌شمار می‌روند. بنابراین شرکت‌های چینی بایستی فضای رقابتی شایسته‌ای را برای آنها ایجاد نمایند.

از سوی دیگر دولت چین اعلام کرده که از رویکرد به‌کارگیری هوش مصنوعی در رباتیک حمایت نموده و خواهان تحقیقات بیش‌تر با هدف ایجاد مغزهای شبه انسانی و بازوها و پاهای انعطاف‌پذیر برای ربات‌ها است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها ربات‌های انسان‌نما تا سال 2027 قادر به فکر کردن، آموختن و ارائه نوآوری خواهند بود. در این راستا ایجاد زنجیره‌های تامین قدرتمند صنعتی با هدف حمایت از تولید و پشتیبانی در دستور کار قرار گرفته است.

ربات‌های انسان‌نمای چینی بایستی نحوه تعامل با انسان‌ها را فرا گرفته و تقریبا با تمامی جوانب زندگی روزمره ادغام شوند. دولت چین اعلام کرده که هدف نهایی، آموزش ربات‌های انسان‌نما برای انجام طیف گسترده‌ای از وظایفی است که مردم هم‌اکنون در حال ایفای آنها هستند. این فعالیت‌ها موارد متنوعی از تحویل مواد غذایی گرفته تا کار در شرایط خطرناک را شامل خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH