تویوتا تاکنون 300 میلیون خودرو تولید کرده است + محبوب‌ترین مدل این شرکت کدام است؟

شرکت تویوتا موتور در 28 آگوست 1937 توسط کیچیرو تویودا تاسیس شد. تویوتا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است که حدود 10 میلیون خودرو در سال تولید می‌کند. این کمپانی تا به حال در این صنعت بسیار موفق عمل کرده و طرفداران زیادی دارد.

بر اساس گزارشی که تاکنون از آمار تولید خودروهای این شرکت منتشر شده، مشخص شد که تویوتا تا سپتامبر 2023 حدود 300 میلیون دستگاه تولید کرده است! این رقم که آمار بالایی است، نشان از پیشرفت و توسعه خوب این شرکت در طی این چندین سال دارد.

در دهه 1960، تویوتا از رشد سریع اقتصاد ژاپن برای فروش خودرو به طبقه متوسط استفاده کرد که منجر به توسعه تویوتا کرولا شد. این خودرو به پرفروش‌ترین خودروی تمام دوران جهان تبدیل شد و به تویوتا اجازه داد تا از دسامبر 2020 به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان جهان، بزرگترین شرکت ژاپن و نهمین شرکت بزرگ جهان از نظر درآمد شناخته شود.

مدل تویوتا پریوس در سال 1997 معرفی شد و به دلیل پیشرو بودن در توسعه و فروش خودروهای هیبریدی برقی با مصرف سوخت خوب با استقبال فراوان خریداران روبرو گشت! این شرکت اکنون بیش از 40 مدل خودروی هیبریدی را در سراسر جهان به فروش می‌رساند.

تویوتا کرولا، محبوب‌ترین مدل تویوتا

علاوه بر این، اعلام شد که این کمپانی تا پایان سپتامبر 2023، 180.52 میلیون خودرو در داخل تولید کرده است. علاوه بر آن موفق شد که 119.6 میلیون دستگاه در خارج از کشور تولید کند. در نهایت، در طول این 88 سال، 300 میلیون خودرو توسط تویوتا به بازارهای جهان عرضه شده است!

محبوب‌ترین مدل تویوتا کرولا نام دارد که گفته می‌شود در مجموع 53.399 میلیون دستگاه از این مدل تا پایان سپتامبر 2023 تولید شده است. در پایان نیز آکیو تویودا، رئیس شرکت از کارکنان خود قدردانی کرد و گفت که تولید 300 میلیون خودرو تنها با کار سخت تأمین‌کنندگان و فروشندگان و بسیاری از سهامداران دیگر امکان‌پذیر شده است! برای اخبار بیشتر در این حوزه با ما همراه باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH