‌راه‌اندازی سرویس حق نشر آپارات برای مقابله با محتوای کپی شده!

یکی از نقد‌هایی که اکثر تولیدکنندگان محتوا به آپارات داشتند، بحث محتواهای کپی شده بود. مشکل اینجا بود که تولیدکنندگان محتوا با کلی زحمت، ویدئوهای‌شان را تولید و در آپارات آپلود می‌کردند و دیگران نیز می‌توانستند همان ویدئو را دانلود و به اسم خودشان دوباره در آپارات منتشر کنند. حالا آپارات برای مقابله با این مشکل، سرویس حق نشر را راه اندازی کرده تا به نوعی به یک پلتفرم امن برای تولیدکنندگان محتوا تبدیل شود.

سرویس حق نشر آپارات همچون یک سیستم انگشت‌نگاری هوشمند عمل کرده و تمام ویدئوهای آپلود شده را رصد می‌کند. این سیستم برای هر ویدئو، یک شناسه خاص و منحصر به فرد (همچون اثر انگشت) تعریف کرده و در دیتابیس ذخیره می‌کند. در نهایت ویدئوهای جدید آپلود شده با شناسه‌های قبلی چک شده و در صورت مطابقت، ویدئو جدید را حذف می‌کند.

آپارات این تضمین را داده که با کانال‌های کپی کننده محتوا برخورد کند و محدودیت‌هایی برای آن‌‌ها در نظر بگیرد و در صورت تکرار تخلف، حتی کانال مورد نظر را حذف کند.

سرویس حق نشر آپارات تقریبا چیزی شبیه به کانتنت آی‌دی یوتیوب بوده و ظاهرا در بخش‌هایی با آن متفاوت است. این سرویس در حال حاضر برای ویدئوهای بالای 2 دقیقه فعال است و می‌تواند تا ۹۵ درصد محتواهای کپی شده را شناسایی کند.

البته سیستم حق نشر آپارات در فاز نخست اجرایی خودش قرار گرفته و مثلا در صورتی که چند دقیقه از یک ویدئو 20 دقیقه‌ای آپلود شود، قادر به تشخیص کپی بودن آن نیست. در فاز بعدی، آپارات قصد دارد تا این مورد را نیز پوشش داده و به سرویسی ایمن برای تولیدکنندگان محتوا تبدیل شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH