شیائومی برای نخستین بار در میان 5 تولیدکننده برتر تبلت در جهان جای گرفت!

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Canalys، فروش جهانی تبلت‌های شیائومی در 3 ماهه سوم سال 2023 نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد 119.7 درصدی را تجربه کرد. این پدیده موجب شد تا نام برند چینی برای نخستین بار در میان 5 تولیدکننده برتر تبلت در جهان جای گیرد. همچنین شیائومی بیش‌ترین نرخ رشد فروش تبلت در بازار را به خود اختصاص داد.

گزارش جدید نشان می‌دهد که شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند با عرضه مدل‌های جدید، نقش‌آفرینی خود در بازار تبلت را افزایش می‌دهند. اپل همچنان در صدر فهرست قرار داشته و در 3 ماهه سوم سال 2023 موفق به فروش 12.5 میلیون دستگاه آیپد شده است. به عبارت دیگر غول کوپرتینویی سهم 38 درصدی از بازار جهانی تبلت را تصاحب نموده است. با این‌حال میزان فروش تبلت‌های اپل با افت 12.8 درصدی مواجه شده است.

سامسونگ با فروش 6.2 میلیون دستگاه تبلت در رتبه دوم جای گرفت. میزان فروش تبلت‌های گلکسی طی این دوره در مقایسه با دوره 3 ماهه مشابه سال قبل 5.9 درصد کاهش یافت. از طرفی برند کره‌ای سهم 19 درصدی از بازار را به خود اختصاص داد.

لنوو با فروش 2.6 میلیون دستگاه تبلت (4.1 درصد کمتر از دوره مشابه سال قبل) و کسب سهم 5.7 درصدی از بازار در جایگاه سوم قرار گرفت. شرکت‌های هواوی و شیائومی به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم جای گرفته و در این رتبه‌بندی از کمپانی آمازون پیشی گرفتند.

هواوی در 3 ماهه سوم سال جاری میلادی موفق به فروش 1.872 میلیون دستگاه تبلت شد و سهم 4.1 درصدی از این بازار را تصاحب کرد. بدین‌ترتیب فروش تبلت‌های این برند چینی رشد سالیانه 28.2 درصدی را تجربه کرد. نهایتا شیائومی نیز در این دوره 1.618 میلیون دستگاه تبلت را در بازارهای جهانی به فروش رساند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH