8 برتری ویژه گلکسی نوت 4 نسبت به گلکسی نوت 3

سامسونگ گلکسی نوت 4 معرفی شد و در این چند وقت اخبار و بررسی‌های زیادی از این فبلت غول پیکر منتشر شده است!

note-4-and-gear-s-02

اما شاید دوست داشته باشید بدانید که چه مزایایی باعث برتری این فبلت نسبت به نسخه‌های پیشین خود و البته سایر فبلت های بازار می‌شود. از لحاظ کلی، شاید نوت 4 تفاوت فاحشی با نوت 3 نداشته باشد. اما اینطور هم نیست! مهم‌ترین ویژگی سری نوت، قلم S-Pen است که در این مدل نیز وجود داشته و طرفدارانش به شدت بر روی آن تعصب دارند! نوت 4 با تغییراتی عرضه شده است که در اینجا سعی می‌کنیم 8 ویژگی اصلی متمایز کننده گلکسی نوت 4 از نوت 3 را بیان کنیم.

با ما باشید.

1- بهبود طراحی با قابی فلزی

در نگاه اولیه و ظاهری شاید نوت 4 هیچ تفاوتی با نوت 3 نداشته باشد. بدنه‌ای بزرگ و دکمه‌ای فیزیکی! اما در ابتدا باید بگوییم قاب پشتی این مدل از چرمی نرم‌تر نسبت به نسخه قبل تهیه شده اما هنوز این چرم مصنوعی بوده و از نوع طبیعی آن خبری نیست! اما اگر از کنار این موضوع رد شویم، به مورد مهم‌تری برمی‌خوریم. نوت 4 با استفاده از قابی فلزی که دور تا دور گوشی کشیده شده است، عرضه خواهد شد که همین یکی از موارد مهم متمایز کننده این فبلت نسبت به نوت 3 با یک قاب پلاستیکی براق است!

note-4-and-gear-s-25

2- صفحه نمایش QHD با رنگ هایی بی نظیر

بله، درست خواندید. نوت 4 با استفاده از صفحه نمایشی که رزولوشن QHD را ارائه می‌دهد، به بازار آمده است. در تست‌هایی که تاکنون انجام شده است، این محصول یکی از دقیق ترین رنگ های موجود را به کاربر ارائه می‌کند. رزولوشن این صفحه نمایش 1440 در 2560 پیکسل است که باعث می‌شود تصاویری متفاوت‌تر از نسل قبلی نوت را مشاهده کنید!

galaxy-note-4

3- پردازنده عجیب Snapdragon 805 SoC

زمانی که نوت 3 معرفی شد، پردازنده آن ‌یکی از قوی ترین محصولات شرکت کوآلکام یعنی اسنپدراگون 800 بود. اما تاریخ به فاصله کوتاهی دوباره تکرار شد و نوت 4 نیز با سریع‌ترین پردازنده شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 805 تولید و عرضه‌شده است. این چیپست در حال حاضر سریع‌ترین پردازنده SoC  کمپانی کوآلکام است !

note-4-and-gear-s-28

4- دوربین 16 مگا پیکسلی با قابلیت Optical Stabilization

دوربین فوق العاده 16 مگا پیکسلی گلکسی اس 5، عینا بر روی نوت 4 نیز قرار گرفته است. البته با این تفاوت که در این دوربین قابلیت Optical image stabilization برای دست‌های لرزان نیز قرار داده شده است. باید بگوییم دوربین 13 مگا پیکسلی نوت 3 هم اصلا بد نیست، و در مواقعی حتی بهتر از این نسخه نیز عمل کرده است. اما بالاخره باید بدانیم که این دوربین نسخه بهبود یافته نسخه قبل است. باید تا تست دقیق دوربین صبر کنیم.

Galaxy-Note-4-(4)

5- بهبود دوربین سلفی

تا صحبت از دوربین هست، باید بگوییم که نوت 4 دارای دوربین دومی با قدرت 3.7 مگا پیکسل است. البته به لطف شرکت‌های چینی و استفاده از دوربین‌هایی از 5 تا 8 مگا پیکسل به عنوان دوربین دوم در محصولاتشان، شاید این انتخاب کمی از سوی سامسونگ کم به نظر بیاید! هر چند افزایش مگا پیکسل دلیل بر برتری نیست!

Note-4-selfie-01

6- قلم S-Pen پیشرفته‌تر

یکی از ویژگی‌های بهبود یافته نوت 4 نسبت به نسل قبلی‌اش، بهبود کارایی و عملکرد قلم نوری آن است.

بازهم باید بگوییم که قلم نوت 3 اصلا مشکلی ندارد، اما همیشه فضا برای پیشرفت و بهبود هست! این قلم در تشخیص دستخط بسیار هوشمند عمل کرده و رابط کاربری مختص آن، از لحاظ ظاهری و البته کارایی نیز بهبود یافته است.

note-4-and-gear-s-10

7- وجود حسگر اثر انگشت بر روی دکمه فیزیکی Home

برای افرادی که دنبال جایگزینی برای پین کد و یا انتخاب الگو هستند، باید بگوییم این محصول نیز به حسگر اثر انگشت مجهز است. این بار این اسکنر بر روی دکمه فیزیکی پایین صفحه نمایش قرار داده شده است تا به راحتی بتوانید گوشی خود را باز کنید! کمی فکر کنید، قبلا این ویژگی را کجا دیده بودیم؟!

note-4-and-gear-s-23

8- سنسور اشعه UV

همانطور که پیش از معرفی نوت 4، شایعات بیان کرده بودند، با قرار دادن سنسور جدید برای اندازه گیری میزان اشعه مضر UV، سامسونگ گلکسی نوت4 به شما کمک می‌کند تا بدانید که چه زمانی برای استفاده از نور خورشید مناسب‌تر است و چه زمانی باید از عینک آفتابی استفاده کرده و از نور آفتاب دوری! قابلیتی ویژه و منحصر به فرد، این‌طور نیست؟

81044430-5500324

2 در مورد “8 برتری ویژه گلکسی نوت 4 نسبت به گلکسی نوت 3”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH